Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر- گروه استان‌ها- عصمت اسماعیلی: خیز دوباره ویروس کرونا در کشور به خصوص در استان‌های جنوبی وضعیت اکثر شهرها و استان‌ها را در وضعیت قرمز و پرخطر کرونایی قرار داشت.

با گذشت بیش از یک سال از شیوع ویروس کرونا، حالا دیگر امواج، رنگ‌ها و تبار ویروس کرونا با ادبیات و زندگی روزمره مردم درآمیخته است و هر از چندی صحبت از موج‌های جدیدی از فراگیر شدن ابتلاء به بیماری است و موجی به تمام نرسیده، خبر از موج جدیدی می‌رسد که احتمالاً با تبار دیگری از ویروس به اوج خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همه‌گیری‌ای که ابتدا از چین آغاز و عامل بیماری با تبار چینی‌اش شناخته شد و در موج چهارم با ویروس جهش‌یافته انگلیسی به اوج رسید، اکنون انواع آفریقایی، هندی و غیره در موج پنجم تهدید جدیدی از آن هستند که همچنان ناشناخته است.

مروری بر روند کاهش و افزایشی مبتلایان به این ویروس در بیش از یک سال گذاشته نشان می‌دهد که هرگاه در سراشیب یک موج ابتلاء به این ویروس قرار گرفته‌ایم و شهرها از وضعیت پرخطر خارج شده‌اند، تهدید بیماری دست‌کم گرفته شده و تمایل برای عادی نشان دادن وضعیت بیشتر و عادی انگاری‌ها نیز افزایش یافته است.

در شهرستان گناوه نیز که در روزهای نخستین شیوع کرونا با همراهی مردم و مسئولان به خوبی توانستند این ویروس را کنترل کنند در موج‌های پی در پی این ویروس روند کاهشی و افزایشی را پشت سر گذاشته و با گذشت زمان عادی انگاری و بی توجهی به پروتکل‌ها افزایش یافته است.

اکنون شهرستان گناوه به گفته مسئولان در وضعیت فراتر از قرمز کرونایی قرار دارد و به مرحله شیوع دلتای هندی رسیده است، پیک پنجم شیوع این ویروس در شهرستان آغاز و هر روز بر روند مبتلایان و فوت شدگان ناشی از ابتلاء به این ویروس افزوده می‌شود.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی مسئولان بهداشت شهرستان گناوه تعداد مبتلایان در این شهرستان از ابتدای شیوع ویروس تا ۲۳ تیرماه سال جاری ۵ هزار و ۲۵۸ نفر و تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلاء به این ویروس ۱۴۹ نفر بوده است.

همچنین از ابتدای شروع واکسیناسیون کووید ۱۹ تا ۲۴ تیرماه جاری ،۹ هزار و ۶۱۵ دوز واکسن به گروه‌های مشمول در شهرستان تزریق شده است که از این تعداد ۷ هزار و ۶۴۴ نفر در نوبت اول و هزار و ۹۷۱ نفر در نوبت دوم بوده است.

وضعیت کنونی شهرستان و روند افزایشی مبتلایان به این ویروس، سرعت انتقال بسیار بالای و میزان خطر نوع دلتا ویروس کرونا می‌طلبد که ضمن تسریع در روند واکسیناسیون عمومی، همه مردم خطر ابتلاء به این ویروس به خصوص نوع جدید آنکه به گفته متخصصان و کارشناسان بهداشت و درمان بسیار خطرناک‌تر است را جدی بگیرند و در پیشگیری از شیوع ویروس همکاری کنند.

افزایش مراجعات به بیمارستان‌ها

فرماندار گناوه پیرامون آخرین وضعیت کرونایی در شهرستان اظهار داشت: شهرستان گناوه وارد پیک پنجم شیوع ویروس کرونا و مرحله شیوع ویروس از نوع دلتای هندی شده است و هر روز بر روند موارد ابتلاء به بیماری و مراجعه بیشتر به بیمارستان‌های سطح شهرستان افزوده می‌شود.

غلامرضا مهرجو بیان کرد: با افزایش مراجعه افراد مبتلا به کرونا به ۲ بیمارستان شهرستان گناوه ظرفیت این بیمارستان‌ها تکمیل شده است همچنین در چند روز اخیر، علاوه بر افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس، روند فوتی‌های کرونایی نیز در شهرستان سیر صعودی گرفته است.

رعایت پروتکل‌ها ضعیف است

وی با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح شهرستان به پایین‌ترین سطح رسیده است گفت: به موازات تلاش‌های که از سوی دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت و درمان در واکسیناسیون مردم در حال انجام است، نیاز به کمک و مساعدت و همراهی جدی و فوری همه مردم برای کنترل شیوع این ویروس است.

فرماندار گناوه تصریح کرد: علیرغم اینکه در ابتدای شیوع کرونا همکاری و همراهی بسیار خوب مردم شهرستان گناوه در رعایت پروتکل‌ها و پیشگیری از شیوع کرونا را شاهد بودیم که زبانزد خاص و عام بود ولی متأسفانه در حال حاضر با عادی انگاری‌ها در این زمینه مواجه هستیم.

وی گفت: عدم رعایت پروتکل‌ها به خصوص در مراسم تشییع جنازه‌ها و برگزاری مراسم بدون رعایت پروتکل‌ها با جمعیت زیاد و یا حضور در مکان‌های سربسته با وجود وضعیت حاد قرمز کرونایی در سطح شهرستان انجام می‌شود که باید به طور جدی خودداری شود.

وی اظهار داشت: با وجود آنکه پیش‌بینی های لازم برای ایجاد ظرفیت امکانات در ۲ بیمارستان شهرستان با دستور و پیگیری استاندار بوشهر و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر صورت گرفته است، اما به علت روند افزایشی بیماران کرونایی حتی با ظرفیت کامل بیمارستان‌ها نیز اکنون پاسخگوی تعداد بیماران نیست.

شهرستان در شرایط فراتر از وضعیت قرمز کرونایی

مهرجو تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان در شرایط فراتر از وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته و به مرحله شیوع ویروس دلتای هندی رسیده و وارد پیک پنجم شده است نیاز به همراهی و مساعدت همه جانبه مردم بیش از گذشته است.

وی گفت: از همه مردم درخواست می‌کنیم که هم برای حفظ سلامت خود و دیگران و هم کمک به کادر درمان با رعایت بیشتر پروتکل‌ها همکاری کنند تا هم تعداد بیشتری از افراد بتوانند واکسیناسیون دریافت کنند و هم تعداد بیماران کاهش یابد.

مهرجو گفت: حضور نیافتن در اماکن عمومی بجز موارد ضروری، پرهیز از دور همی ها بویژه در مراسم تشییع اموات و عروسی‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و زدن ماسک در این برهه که شهرستان در وضعیت فراتر از قرمز قرار گرفته است بسیار باید جدی گرفته شود و از مردم خاضعانه درخواست می‌کنیم که با مسئولان امر همکاری کنند.

وی گفت: از بزرگان و نخبگان شهرستان نیز درخواست می‌کنیم که مردم را به رعایت پروتکل‌ها تشویق و توصیه و ترغیب کنند تا بتوانیم شهرستان را به شرایط مطلوب برسانیم و از این وضعیت خارج شویم.

افزایش شدید بستری‌ها

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه در این باره اظهار داشت: شهرستان گناوه در پیک پنجم کرونایی قرار دارد و تعداد بیماران مبتلا به کرونا به شدت افزایش یافته است.

محمدعلی دریانورد افزود: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از مراجعه کنندگان به این بیمارستان را مبتلایان به ویروس کرونا تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: با شیوع ویروس کرونا دلتا، شدت سرایت، بیماری و مرگ و میر آن خیلی بیشتر است و متأسفانه تعداد زیادی از هموطنان و همشهریان را درگیر کرده است.

وی گفت: در حاضر بار بیماران کرونایی در این بیمارستان بسیار زیاد شده که ما مجبور به افتتاح بخش جدید مخصوص این بیماران شده‌ایم تا بتوانیم آنها را تحت درمان قرار دهیم.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه بیان کرد: از همه همشهریان درخواست می‌کنیم که نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کاهش تجمعات اهتمام جدی داشته باشند چون قدرت سرایت این بیماری به شدت بالا است و ممکن است که بحران شدیدی را ایجاد کند که از موج‌های گذشته این ویروس بسیار شدیدتر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: امید است که با همکاری مردم با اجرای واکسیناسیون سراسری بیماری در کشورمان و جهان ریشه کن شود.

کد خبر 5261035

منبع: مهر

کلیدواژه: گناوه غلامرضا مهرجو ویروس کرونا شیوع کرونا ویروس کرونا کرمانشاه بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا گرگان ایلام شیوع کرونا خطبه های نماز جمعه سیلاب اردبیل قوه قضاییه شورای نگهبان حجاب و عفاف ابتلاء به این ویروس درخواست می کنیم رعایت پروتکل ها شهرستان گناوه قرمز کرونایی کرونایی قرار بیمارستان ها ویروس کرونا شیوع ویروس پیک پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در تولید خودروهای کشنده و اتوبوس نیازمند خارجی‌ها نیستیم، بلکه در تولید این خودروها نیازمند زمان و تامین هزینه‌ها هستیم.

به گزارش ایسنا، عباس علی آبادی اظهار کرد: گاهی به بهانه تامین مالی و گاهی به بهانه زمان اینکه خودرو فوری مورد نیاز است واردات انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در حال حاضر یکی از بهانه‌ها این است که تامین کنندگان خارجی مایل به تامین مالی هستند، تصریح کرد: باید این بهانه را از بین ببریم و روش‌هایی را برای تامین مالی و مشارکت دادن مردم در این امر پیدا کنیم تا به این بهانه‌ها به سمت خارجی‌ها نرویم. یکی دیگر از عوامل واردات نیازهای فوری است، اما اگر از قبل این نیازها اعلام شود، تولیدکنندگان توان تامین آن را دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • ۶۰۰۰ واحد صنفی گناوه برای دریافت شناسه «یکتا» اقدام کنند
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند
  • برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از تب کریمه کنگو در بابل
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • برای تولید اتوبوس و کشنده نیازمند خارجی‌ها نیستیم
  • ️پیکر شهید «غلامی» در گلزار شهدای گناوه آرام گرفت
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • مراسم تجدید میثاق با شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد