Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا – اینستاگرام به تازگی ویژگی جدیدی را مورد استفاده قرار داده است که چک آپ امنیتی نام دارد و به کاربران کمک می‌کنئد تا بتوانند امنیت جساب خود را افزایش بدهند. اینستاگرام به تازگی ویژگی جدیدی را مورد استفاده قرار داده است که چک آپ امنیتی نام دارد و به کاربران کمک می‌کنئد تا بتوانند امنیت جساب خود را افزایش بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
به گزارش ایتنا و به نقل از  9to5mac، این طرح در یک پست خبری توسط اینستاگرام شرح داده شده است و بر اساس آن قرار است تا چک آپ امنیتی این شبکه اجتماعی به کاربران کمک کند تا بتوانند کاربران را راهنمایی کرده و به کسانی که حسابشان هک شده است، گام‌های مورد نیاز برای امن ساختن حساب را نشان بدهد.
 
این مورد شامل بررسی فعالیت‌های مربوط به لاگین کردن، مشاهده اطلاعات پروفایل، تائید اینکه حساب‌هایی دارای اطلاعات لاگین مشترک هستند، به روزرسانی بازیابی اطلاعات ارتباطی مانند تلفن و ایمیل خواهد بود.
 
به کمک چک آپ امنیتی، کاربران می‌توانند ببینید که آیا ایمیل، شماره تلفن، اطلاعات پروفایل و لاگین و هر اطلاعات دیگر آن‌ها صحیح هستند یا خیر و در عین حال هر یک از این موارد را مدیریت کنند.
     
در کنار این موارد، اینستاگرام می‌خواهد مطمئن شود که حساب کاربران با گام‌های پیشنهادی مختلفی امن‌تر خواهد شد که این پیشنهاد‌ها به شرح زیر هستند:
 
نخستین پیشنهاد، تائید هویت دو عاملی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا امنیت بالاتری را داشته باشند و بدون داشتن هر دو بخش رمز عبور (ثابت و یک بار مصرف)  امکان ورود به سیستم وجود نداشته باشد.
 
دومین مورد به روزرسانی ایمیل و شماره تماس کاربران است و مورد سوم به عدم باز کردن پیام‌های مشکوک در میان پیام‌های دریافتی مرتبط است.
 
چهارمین رویکرد، گزارش محتوای مشکوک و مشکل دار به اینستاگرام خواهد بود و آخرین مورد نیز ارسال گزارش لاگین شدن است که هرگاه کسی سعی کند به حساب شما وارد شود می‌توانید این موضوع را دانسته و در قبال آن عکس العمل مناسب را نشان بدهید.

منبع: ايتنا

کلیدواژه: اینستاگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۳۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال

رییس پلیس فتا پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات پایتخت از کشف پرونده کلاهبرداری تلفنی با موضوع برنده شدن در یک مسابقه تلفنی خبر داد و گفت: مجرمین با این شگرد بیش از پنج میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند که شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ در تشریح این خبر اظهار داشت" یکی از شهروندان به این پلیس مراجعه و مدعی شد شخصی با وی تماس گرفته و ضمن معرفی خود به عنوان مجری مسابقه بزرگ تلفنی اظهار داشته فقط با پاسخ به یک سوال می‌تواند برنده‌ی صد میلیون تومان شود که شاکی نیز وسوسه شده و با کلاهبرداران همراهی کرده و در ادامه با دریافت اطلاعات بانکی وی از او کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: مجرمین با استفاده از ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود کدهای مختلفی را که از پشت تلفن به وی اعلام می‌کرده است در مرورگر تلفن همراه خود وارد و اعلام کند، شاکی با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی حساب‌های بانکی خود می‌شود.
سرهنگ معظمی گودرزی ادامه داد: موضوع در دستور کار متخصصان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری متهمین شناسایی و پس از تشریفات قضائی هر ۴ عضو اصلی این باند دستگیر و به پلیس فتا منتقل شدند.

وی با اشاره به گسترده بودن ابعاد کلاهبرداری این مجرمین افزود: ممکن است شیوه‌های کلاهبرداری این افراد مجرم متفاوت باشد اما در نهایت به یک شیوه عمل می‌کنند و با اعلام برنده شدن مخاطبان، با ترفندهای ماهرانه تمام اطلاعات حساب بانکی افراد را دریافت کرده و با استفاده از آن اقدام به برداشت از حساب افراد می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همان گونه که به دفعات توسط پلیس هشدار داده شده است به هیچ عنوان جهت دریافت جایزه نیازی به حضور در پای دستگاه عابربانک و یا دادن اطلاعات محرمانه حساب بانکی از جمله اینترنت بانک و همراه بانک نیست و تماس‌هایی که این موارد را از شهروندان درخواست می‌کنند قطعاً کلاهبرداری است، همچنین هیچ سازمان دولتی اعم از صدا و سیما و اپراتورهای تلفن همراه، شرکت مخابرات، سازمان حج و زیارت و … با استفاده از خطوط شخصی و از بستر شبکه‌های اجتماعی با هیچکس تماس نمی‌گیرند و و صرف استفاده از لوگو و یا نشان این سازمان‌ها بر روی پروفایل شخص تماس گیرنده در شبکه‌های اجتماعی دلیلی بر صحت و تأیید منشأ این تماس‌ها نمی‌باشد همچنین شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • لیست سرورهای دی ان اس رایگان و پرسرعت برای بازی
  • ایمن‌ترین پیام‌رسان‌های جهان/ چگونه امنیت پیام‌رسان‌ها را بالا ببریم؟
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • قابلیت‌های جدید استوری اینستاگرام کاربران را شگفت‌زده کرد
  • درز اطلاعات محرمانه ارتش آلمان در اینترنت
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران موجب رشد پایدار اقتصاد دیجیتال است
  • حفاظت از داده‌های شخصی کاربران مهمترین عامل اعتماد به سکو‌های داخلی
  • اعتماد به سکوهای داخلی در گرو حفاظت از داده های شخصی کاربران
  • رمز‌های عبور‌امن سدی مقابل هکر‌ها