Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها -دردسرهای ‌اجرای طرح حذف دفترچه‌های کاغذی بیماران ایلامی را به ستوه آورده است و آنان این سئوال را از مسئولان دارند که چرا مشکلات این طرح را بر طرف نمی‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  ایلام  ، از حذف دفترچه‌های کاغذی به تعبیر مسئولان متولی به عنوان «نسخه شفابخش برای حل مشکل مردم» و «گامی بلند در تحقق  دولت الکترونیک» یاد شد و این طرح سرانجام  در اسفند سال 1399 به اجرا در آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طرحی که تاکنون در استان ایلام نه تنها «نسخه شفابخش برای حل مشکل مردم» نشد بلکه به علت ضعف زیر ساخت‌ها، همکاری نکردن برخی پزشکان، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها و اخیراَ نیز قطع برق و... موجب سرگردانی دارندگان دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی شده است و روند خدمات به آنان دچار اختلال شده است.

فرهی از شهروندان ایلامی در ارتباط با مشکلات حذف دفترچه‌های کاغذی و الکترونیکی کردن آنان به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: این گونه طرح‌ها زمانی می‌تواند مشکلات مردم را برطرف کند که از قبیل پیش بینی‌های لازم جهت تامین زیرساخت‌های آن انجام شده باشد و هماهنگی‌های بین بخشی آن نیز صورت گرفته باشد والا اجرای یک طرح فقط برای بُلد خبری تاثیر در رفع مشکلات مردم ندارد.

این شهروند ایلامی سرعت پائین اینترنت، قطعی برق، نبود برخی پزشکان و داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها در این طرح را عامل ناموفق بودن طرح عنوان کرد و بیان داشت این طرح فقط سرگردانی مردم بیمار را افزایش داده است.

روشنایی دیگر شهروند ایلامی نیز اتلاف وقت، صف‌های طویل، آنلاین نبودن سیستم تائید نسخ و پاسخگو نبودن این سیستم به علت حجم درخواست‌ها را از مشکل حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه شدگان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: مسئولان که مدعی هستند «نسخه شفابخش برای حل مشکل مردم» نوشته‌اند عصرها سری به داروخانه‌ها، مطب پزشکان و آزمایشگاه‌ها بزنند تا بلبشو حاصل از نتیجه کار خود را ببینید و برای این وضعیت چاره‌ای بیندیشند.

قمری دیگر شهروند ایلامی با بیان این که این طرح در شرایط کرونایی استان به دلیل صف‌های طویل دریافت دارو در داروخانه‌ها و در شلوغی  مطب‌ها و... عامل مهم در شیوع کرونا در استان ایلام است.

گزارش میدانی خبرنگاران تسنیم در سراسر استان ایلام نیز گویای این واقعیت است که این طرح هر چند در صورت درست اقدام کردن مسئولان در تامین زیرساخت‌ها، هماهنگی بین بخشی دستگاه متولی، پزشکان و داروخانهها و آزمایشگاه‌ها... می توانست طرح موفق و کم مشکل‌تری باشند و مردم را کمتر سرگردان می‌کرد اما امروز در استان ایلام مامنی برای شیوع کرونا، درگیری‌های لفظی و  اتلاف وقت بیماران ایلامی شده است و بسیاری از پزشکان نیز به این طرح استقبال نشان نداده‌اند و این نیز برای بیماران مشکل را افزون کرده است.

علیرضا رمضانی مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام در کارگروه رسانه‌ای کرونا در پاسخ به مشکلات اجرای طرح حذف دفترچه‌های کاغذی اظهار داشت: آن دسته از مشکلات که در توان استان باشد برطرف می‌شود و سایر مشکلات زیر ساختی، مختص کُلیت طرح است که به دست ما [استان] قابل حل نیست و به مرکز منعکس می‌شود.

سامانه 1420 نیز به عنوان خط ارتباطی مردم با مسئولان در بیان ‌مشکلات طرح  وجود دارد که مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام بر این عقیده است که شهروندان مشکلات طرح را با این سامانه ارتباطی در میان بگذارند تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

هماهنگی بین بخشی نیز به گفته رمضانی روزانه از طریق ارتباط با بیمارستان‌ها  در حال انجام است اما متاسفانه بیمارستان‌ها در اتصال به سامانه از طریق api ( برنامه های واسط) تعلل داشته و همین باعث کندی ارتباط شده است.

به گزارش تسنیم؛ مشکلات مردم و پاسخ  مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام گویای این واقعیت است که درد مردم توسط مسئولان احساس شده است اما برای درمان آن با صغری و کبری چیدن در صدد آن هستند تا این درد را نه تنها درمان بلکه مردم را مجاب به تحمل درد کنند .

کاش مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام این وضعیت شهروند ایلامی را که دیروز در بیمارستان شهید مصطفی خمینی ایلام در وضعیت بغرنج بیماری قرار داشت و از وی «سی تی اسکن » نمی‌گرفتند و بهانه  بیمارستان آن بود که سیستم ثبت نسخه نمی‌کند را ارجاع به نشست ویدئو کنفرانس با مدیر عامل و ثبت در سامانه 1420 نمی‌داد و با یک اقدام جهادی و حضور در میدان مشکلات تصمیم استانی برای برطرف کردن مشکل هزاران بیمار گرفتار این طرح می‌کرد .

انتهای پیام/180/ی

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیر درمان تامین اجتماعی استان ایلام حذف دفترچه های کاغذی آزمایشگاه ها شهروند ایلامی داروخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی

صبح امروز با حضور سید احسان خاندوزی آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) برگزار شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو برات الکترونیکی قابلیت توسعه زیرساخت سفته و امکان تامین مالی بنگاه ها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاه‌ها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی را دارد.

سامانه مدیریت یکپارچه سفته و برات الکترونیکی بر اساس بند (ج) ماده ۶۷ قانون برنامه ششم توسعه کشور و سایر قوانین و مقررات موضوعه ایجاد شد.

ضرورت تامین مالی بنگاه‌های فعال شبکه زنجیره تامین مالی، رفع موانع موجود در مدیریت جریان نقدینگی و سرمایه در گردش در زنجیره تامین مالی و لزوم نوآوری و تعریف ابزار‌های جدید و مطمئن برای بهره گیری در زنجیره تامین مالی از کارکرد‌های کلیدی برات الکترونیکی است.

توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی وزارت امور اقتصادی و دارایی ـ خزانه داری کل کشور و طراحی و پیاده سازی برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین مالی پیاده سازی از کارکرد‌های این ابزار است.

از جمله مهمترین اقدامات انجام شده در این زمینه می‌توان به طراحی تمام فرآیند‌های برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین از مرحله صدور، قبول ظهرنویسی، انتقال، تسویه کامل، تدریجی و تنزیل اشاره کرد.

برات الکترونیکی از قابلیت‌هایی همچون زنجیره تامین با قابلیت توسعه زیرساخت سفته و برات الکترونیکی، امکان تامین مالی بنگاهها، گردش اعتبار به جای وجه نقد، اعتبارسنجی اهلیت و توان بنگاهها، مبارزه با پولشویی و ارتقای شفافیت مبادلات بانکی برخوردار است.

برات الکترونیکی ویژه زنجیره تامین به صورت کاملا الکترونیکی و برخط و با امضای دیجیتال تمام ذی نفعان صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها
  • رونمایی از برات الکترونیک زنجیره تامین مالی
  • واگذاری ۱۵۰ همت از اموال مازاد به بانک‌ها
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید
  • نسخه کاغذی جایگزین نسخه نویسی الکترونیک در زمان قطعی سامانه بیمه سلامت
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند
  • اتصال نسخه الکترونیک به بیمه‌های تکمیلی تا یک ماه دیگر