Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود بدلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در میاندوآب اظهار داشت: در این راستا طبق دستورالعمل افراد شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل یافته است.

وی با بیان اینکه علاوه بر اعطای تسهیلات یک میلیارد ریالی به این افراد، ۳۰۰ میلیون ریال هم به صورت بلاعوض برای آنان پرداخت می‌شود، افزود: تاکنون با ۴۰۰ نفر از این افراد در استان قرارداد منعقد شده و براساس وظیفه ذاتی بنیاد مسکن با تلاش شبانه روزی همکاران این کارها پیش می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه حداکثر مساحت واحدهای مسکونی برای این افراد باید ۶۰ مترمربع باشد تا دچار فشار مالی نشوند، گفت: در کنار این اقدام، طرح ساخت مسکن برای ایتام تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان‌غربی قرار دارد که براساس تفاهم‌نامه صورت گرفته تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال از منابع صندوق توسعه ملی و نهادهای حمایتی به این افراد تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه سهم آذربایجان غربی در این راستا ۶۳ واحد بود، گفت: تاکنون ۳۴ نفر از این افراد به بنیاد مسکن مراجعه و برای آنان پرونده تشکیل یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به کمک به ساخت مسکن برای خانوارهای دارای ۲ معلول، اظهار داشت: علاوه‌بر پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ یک میلیارد ریال به این خانوارها، ۸۵۰ ملیون ریال هم به صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

بدلی با بیان اینکه در سطح استان ۱۶۰ خانوار دارای ۲ فرزند معلول به ما معرفی شده است، افزود: کار ساخت مسکن برای ۱۱۲ خانوار به پایان رسیده و ۱۸ واحد هم در مرحله نازک کاری قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۱۱۲ خانوار از این‌ها متعلق به میاندوآب است، اظهار داشت: هیچ کاری اجر و پاداش معنوی به اندازه رسیدگی به وضعیت اقشار ضعیف جامعه ندارد و نباید ارزش این کارها را به سایر امور ترجیح داد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه همچنین در کنار فعالیت‌های انجام گرفته، تسهیلاتی بابت تکمیل مساکن روستایی از ۱۰۰ میلیون ریال تا ۱۵۰ میلیون ریال پرداخت می‌شود، اظهار داشت: همچنین از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) برای افراد بی‌بضاعت تحت پوشش نهادهای حمایتی و یا افراد غیر مددجو که کار ساخت واحد مسکونی آنان در روستاها به پایان نرسیده است تا ۸۰ میلیون ریال به آنها پرداخت می‌شود که طی ۲ سال گذشته حدود ۱۴۰ میلیارد ریال در استان به خانوارها پرداخت شده است.

کشور ایران جزو ۱۰ کشور دنیاست که هر لحظه با خطر زلزله همراه است، بنابراین بیشتر مساکن روستایی با مصالح بی‌دوام و یا کم‌دوام ساخته شده و یا در صورت مقاوم بودن مصالح، ساختمان‌ها از نظر فنی استحکام لازم را نداشته و با کوچکترین حادثه بناها تخریب شده و مردم دچار خسارت‌های جبران‌ناپذیری می‌شوند.

برای پیشگیری از وارد شدن هر گونه آسیب به بناهای روستایی مقرر است سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در کشور براساس آیین‌نامه ۲هزار و ۸۰۰ با رعایت اصول فنی و با نظارت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بازسازی شود، البته تحقق این مهم منوط به همکاری مردم است و از گذشته در آذربایجان غربی با مقاوم سازی سالانه چهار هزار واحد شروع شده و اکنون سهم استان به ۱۳ هزار واحد رسیده است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی بنیاد مسکن میاندوآب مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی آذربایجان غربی بنياد مسكن انقلاب اسلامی توسعه روستایی بنیاد مسکن میاندوآب مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی پرداخت می شود میلیون ریال هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۲۵ واحد مسکن به نیازمندان توسط سپاه اردبیل

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: به مناسبت هفته بسیج سازندگی ۲۵ واحد مسکن تحویل نیازمندان داده می‌شود.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3078542 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • تحویل ۲۵ واحد مسکن به نیازمندان توسط سپاه اردبیل
  • اجرای ۱۰۰ درصدی بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن بازآفرینی در آذربایجان‌غربی
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • متخلفان تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • متخلفان‌تعزیراتی در آذربایجان‌غربی ۸.۳ میلیارد ریال جریمه شدند
  • پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی پروژه نهضت ملی مسکن هیدج
  • پرداخت ۱۲ هزارمیلیارد ریال عوارض ارزش افزوده در آذربایجان غربی
  • بررسی مسائل و مشکلات روستا‌های پیرانشهر با حضور مدیر کل بنیاد مسکن استان آذربایجان غربی
  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد