Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوذر کوثری روز دوشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به اهمیت موضوع تقسیمات کشوری و اقدامات انجام شده در این حوزه در سیستان و بلوچستان اظهارداشت: موضوع توسعه و رشد اصولا در یک محدوده سرزمینی اتفاق می‌افتد این سرزمین شامل خاک، مردم، زیرساخت‌ها و بافت جمعیتی خاص است از این لحاظ تقسیمات کشوری برای این بوده که سرزمین مدنظر توسعه‌اش شتاب گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ایجاد یک واحد جدید تقسیماتی برای این است که تشکیلات اداری جدید منطبق با شرایط، وضعیت و ویژگی‌های توسعه آن منطقه باشد افزود: سیستان و بلوچستان دومین استان پهناور کشور بوده و به روایتی اولین اگر حوزه‌های آبی را در آن در نظر گیریم اما در یک مقطعی به لحاظ میزان تقسیمات کشوری از میانگین کشور عقب‌تر بودیم اما با ایجاد واحدهای جدید در سالهای اخیر در شرایط حاضر شرایط بسیار تغییر کرده است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در یک دوره‌هایی به مساله تقسیمات کشوری در استان توجه نشد و اولویت نبود که ما  این موضوع را اولویت خود قرار دادیم تاکید کرد: برای اینکه یک واحد جدید تقسیماتی ایجاد شود آن واحد باید یک سری ویژگی‌ها مانند جمعیت و زیرساخت‌های لازم را داشته  باشد تا  بعد از این شرایط ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه در سیستان و بلوچستان شاخص‌های توسعه نسبت به سطح کشور پایین‌تر بوده خاطرنشان کرد: این پایین بودن شاخص‌های توسعه باعث شد که طبق نگاه کارشناسی وزارت کشور در حوزه تقسیمات کشوری شاخص‌های حداقلی را نداشته باشیم بنابراین این مهم تبدیل به چرخه‌ای شده بود که عدم توسعه ما را در شاخص‌های تقسیمات کشوری عقب بیاندازد.

کوثری ادامه داد: با پیگیری‌هایی که انجام شد در سطح کشور و در حوزه ریاست جمهوری برای مناطق محروم به نوعی شرایط و ویژگی‌های خاصی برای ارتقایشان گذاشتند مثلا سیستان و بلوچستان لزوما نباید همان ویژگی‌ها را برای تقسیمات کشوری داشته باشد که مازندران یا سایر استان‌های برخوردار دارد.

وی با اشاره به تغییر شاخص‌ها برای مناطق محروم در موضوع تقسیمات کشوری تصریح کرد: در مناطق محروم با حداقل و کفی از شاخص‌های توسعه ما می‌توانستیم  بحث‌های تقسیمات کشوری را در سیستان و بلوچستان شروع کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه براساس تغییر شاخص‌ها از سال ۹۶ و ۹۷ اولویت اصلی  بر مبنای تقسیمات کشوری گذاشته شد گفت: از سال ۹۷ به بعد ۶۸ واحد جدید تقسیماتی ایجاد کردیم که از  این ۶۸ واحد شامل ۷ شهرستان، ۱۷ بخش، ۱۵ شهر و ۲۹ دهستان است با این تقسیمات جدید وضعیت واحدهای تقسیماتی ما هم‌اینک ۲۶ شهرستان، ۶۷ بخش، ۵۴ شهر و ۱۴۲ دهستان داریم.

وی اظهارداشت: اساس تقسیمات کشوری ناظر به تمرکززدایی در تصمیم گیری است البته یک دامنه منطقی دارد که به هر حال با توجه به شرایط و اقتضائات توسعه‌ای آن منطقه ما می توانیم واحد توسعه و تقسیمات ایجاد کنیم.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه افقی که در تقسیمات کشوری برای استان ترسیم کرده‌‎ایم بسیار خوب است گفت: هم‌اینک ۱۵ طرح جدید تقسیماتی در وازرت کشور داریم که چهار طرح آن مربوط به ایجاد شهرستان‌های جدید است و با انجام آن‌ها فاصله منطقه به سطح متوسط کشور در این تقسیمات نزدیک خواهد شد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان تقسیمات کشوری استانداری سیستان و بلوچستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان تقسیمات کشوری استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان تقسیمات کشوری استانداری سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان تقسیمات کشوری ویژگی ها شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی با هدف خدمت رسانی به مردم و فراهم شدن فرصت اشتغال برای جوانان استان سیستان و بلوچستان و کسب وکار در سطح استان سیستان و بلوچستان افتتاح شده است.

سرهنگ غلامرضا ملایی در گفت وگو با ایسنا افزود: هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ به فرمان مقام معظم رهبری، بسیج سازندگی در کشور تشکیل شد و خدمات بسیار زیاد در حوزه‌های عمرانی، اقتصاد مقاومتی، محرومیت زدایی و مردم یاری از بدو راه اندازی تا کنون انجام داده و یا در دستور کار برای انجام دارد.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی زیر مجموعه این واحد در سال ۱۴۰۲، بیان کرد: طی این سال بالغ بر دو هزار پروژه کوچک‌وبزرگ اقتصاد مقاومتی و عمرانی به جز کمک و خدمات مومنانه به مرحله اجرا رسیده است.

ملایی تصریح کرد: ساخت شهرک مراد آباد در حاشیه شهر چابهار که مراحل زیرساختی خود را می‌گذراند، اجرای دهکده سلامت، احداث هزار و پانصد واحد خانه مدد جویان تحت پوشش کمیته امداد با کمک سپاه پاسداران، بسیج، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و خود کمیته امداد، ساخت و مرمت خانه محرومین و چشمه‌های سرویس‌های بهداشتی، اعطای تسهیلات اشتغالزایی به میزان هزار و ۵۶۰ فقره، ایجاد ۹۰۹پروژه اشتغالزایی، اهدای بسته‌های کمک معیشتی، اهدای جهیزیه، کمک و حمایت از بیماران خاص و غیره از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در طی سال گذشته توسط این نهاد بوده است.

وی با اشاره به دو سیل اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان نیز گفت: همه دستگاه‌ها در این دو سیل اخیر در محل حاضر بوده و به فعالیت می‌پرداختند و در رأس آنها نیز استاندار در منطقه حضور داشت و جلسات ستاد مدیریت بحران در مناطق سیل‌زده تشکیل و برنامه ریزی ها صورت می‌گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کمبود روزانه ۲۰۰ واحد خونی در سیستان و بلوچستان
  • رتبه اول کشوری در زمینه انجام تکالیف قانونی صدور مجوز
  • بزرگترین مولفه در توسعه سیستان‌و بلوچستان بحث امنیت است
  • افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی در سیستان و بلوچستان
  • (ویدئو) نقش سد‌ها در کنترل سیل اخیر سیستان بلوچستان
  • کسب رتبه دو کشوری در شاخص بی دردی زایمان طبیعی
  • البرز رتبه دوم کشوری در شاخص‌های بی دردی زایمان طبیعی را کسب کرد
  • ورود عمره گزاران دو استان به فرودگاه بین المللی زاهدان
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • فیلم/بارش شدید باران در زابل شمال سیستان و بلوچستان