Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه فارس من خبرگزاری فارس، چند روزی است که پویش‌های گوناگونی در فارس من در حمایت از برخورد با «سگ گردانی» در خیابان‌ها و پارک‌های عمومی به راه افتاده است، عده‌ کثیری مخالف این موضوع هستند که سگ‌های خانگی، آزادانه در خیابان‌ها و پارک‌ها جولان داده و حتی در اغلب اوقات، موجب آزار و اذیت شهروندان شوند. اما برخی دیگر با تکیه بر شانتاژهای خبری رسانه‌های معاند، خواستار همزیستی آزادانه انسان و سگ در محیط‌های عمومی هستند، به باور آن‌ها سگ‌ها حیواناتی بی‌آزار هستند که برخی‌ها تنها برای سرگرمی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما حقیقت آن است که دختر لواسان و زینب و...  تنها دخترانی نیستند که از سوی سگ‌ها مورد  آزار و اذیت  واقع شده‌اند، بلکه با جست‌وجوی کوتاه، شواهد بسیاری به دست می آید که سگ‌ها چندان هم بی آزار نیستند اما ضعف قانون در کشور ما موجب شده تا برخی از مردم، پارک‌ها و معابر و خیابان‌ها را نیز حریم خصوصی خود بدانند و با سگ گردانی اقدام به ترساندن و ایجاد رعب در میان مردم کنند.

 

نبود قانون مشخص درباره سگ گردانی در اماکن عمومی در کشور، ضعف بسیار بزرگی است که تاکنون نمایندگان مجلس نتوانسته اند به درستی در این باره، تصمیماتی را اتخاذ کنند، این در حالی است که در کشورهای اروپایی و غربی و حتی کشورهای خلیج فارس، قوانین مهم و سنگینی به چشم می‌خورد.در این باره خبرگزاری فارس، سلسله گزارش‌هایی را منتشر کرده است که این گزارش‌ها با واکنش‌های بسیاری از سوی مردم روبرو بوده است، استدلال‌های زیر تنها بخشی از اظهارنظرهای موافقان برخورد با سگ گردانی در مراکز عمومی است:

رضا    این سگ گردانی داره به یه مشکل حاد تبدیل میشه سگ میارن تو پارک مزاحمت درست میکنن بهشونم تذکر میدی طلب کار هستن باید یه برنامه ریزی ویژه برای این معزل سگ گردانی انجام بدن مثلا تو پارکها دوربین نصب کنن مامور ویژه تو پارکها بزارن برای مقابله با سگ گردانی یا جریمه نقدی کنن. ناشناس 

آقا من بچم فوبیای سگ داره، ننی‌تونم ببرمش پارک، خواهش میکنم اگه به حقوق ما احترام نمی‌ذارن حداقل به حقوق کودکان احترام بزارن و این سگارو جمع کنن از تو خپارکا و خیابونا.

صابری‌قمی

دستگاه قضایی و ناجا و شهرداری باید با این افراد برخورد و از ورود این حیوانات به اماکن عمومی چلوگیر کند. فارس من باید این مساله رو به مطالبه عمومی تبدیل و پیگیری و به اطلاع دستگاههای مربوطه برساند.

ناشناس

باید با این فرهنگ نحس و وارداتی افراد غربزده برخورد قاطع شود.ایرانیان مردمی مسلمان و اهمیت ویژه ای به نجس و پاکی مکان دارند.لطفا با ناقضان حریم آسایش و آرامش مردم برخورد کنید.

آتوسا ثابت

اونی که داره به سگش از آبخوری پارک آب میده، فکر نمی‌کنه این کارش باعث نجاست اون آبخوری و محیط اطراف میشه؟

علی

من دکتر دامپزشک هستم و استاد درس انگل و قارچ شناسی.سگ حداقل ۲۰ نوع بیماری را به انسان منتقل می کند و دادن دارو و واکسن....خیلی نمی تواند پیشگیری کند!!! یک عده با کسب درامد زایی کلینیک زده اند و ترویج سگ و گربه بازی راه انداخته اند!!؟

ناشناس

متاسفانه میگذاریم مشکل به اوج خودش برسه بعد دنبال علاج واقعه میریم ولی بازم جای شکرش باقیه

ناشناس

باید با هرچیزی که بافرهنگ کشورعزیزمون مغایرت داره برخورد بشه .امنیت جسمی و روانی مردم ما باید در اولویت باشه .و با هنجارشکنی ها برخورد جدی بشه.

ناشناس

امیدوارم حیوانات از دست انسان ها راحت بشن بعضی هاشون رو برای اینکه پارس نکنن حنجره شون رو عمل میکنن و صدمات زیادی به این حیوون میزنه.

ناشناس

متاسفانه روز به روز داره تو کشور ما کار های ناهنجار ونادرست وغیر شرعی عادی میشه و کسی پیگیر نیست.

ناشناس

سگ گردانی خلاف فرهنگ اصیل ایرانی و بر گرفته از فرهنگ پوچ غربی وشیطان پرستی است ،از نظر بهداشتی و امنیت روانی جامعه و کودکان اشکال دارد و وسیله اشاعه فرهنگ لا ابالی گری است و مورد تایید عقل و علم روانشناسی وجامعه شناسی نباشد.

ناشناس

کسانی‌که سگهای بیچاره رو نگهداری میکنند واقعا ادمهای خود خواهی هستند. مگه محل زندگی سگ داخل خونه و پارک و میان انسانهاست.

ناشناس

خواهش میکنم بخاطر سلامت خانواده و فرزندانمان هرچه زودتر این طرح اجراشود.

ناشناس

من نماز می خونم و به طهارت اهمیت میدم. نمی خوام سگ بیاد لباسم رو لمس کنه یا تو اتوبوسی که من سوار شدم سوار شه تو پارکی قدم میزنم به پام خودشو بماله.

ناشناس

وقتی امر به معروف و نهی از منکر از جامعه حذف بشه باید هم سگ بازها روز به روز بیشتر و طلبکارتر بشوند مسئولین هم خواب ...

ناشناس

در شأن یک کشور مسلمان نیست که مردمش با سگ‌ها هم‌نشین شوند،هر چند آنها مخلوقات خدا هستند،ولی هر چیز جای خود دارد.

ناشناس

باید با سلبریتی هایی که مبلغ این رفتارهای نابهنجار هستند برخورد شود.

ناشناس

قبلا به راحتی می‌شد روی چمن پارک ها نشست الان اینقدر سگ میارن دلمون نمیاد از اونجا رد بشیم قطعا همه چمن ها نجس هستند واقعا این بچه های کوچولو کجا برن برای بازی؟؟؟

ناشناس

حمله سگ به کودکان که بارها از طریق کلیپ ها در فضای مجازی دیده شده جای تاسف داره ، کودک آسیب دیده از حمله به غیر از آسیب جسمی بیشتر از نظر روحی مشکل پیدا می کنه خواهش می کنم پیگیری کنید.

ناشناس

تو آپارتمان ها و خونه هامونم دیگه ارامش نیست کاشکی فقط تو پارک و خیابون بود خدا به داد اونهایی برسه که همسایه هاشون سگ دارن نه از صداش در امانیم نه از نجاستش و نه از وحشی گریهاشون.

ناشناس

سلام اقدام بسیار ارزشمندیست لطفا قاطع وقانونی برخورد شود ما تو ساختمان از صدای سگ همسایه آسایش نداریم.

ناشناس

خیلی دردناکه، آخه چرا سبک زندگی یک کشور اسلامی باید تا این حد تغییر کنه؟

ناشناس

بعضی از دوستان میگن اولویت نیست! ما در بالا شهر تهران زندگی می کنیم باور کنید هرجا میریم سگ خانگی هست.

ناشناس

هرچند ماحمایت میکنیم اما اراده ای در جامعه برای برخورد با این ناهنجاری‌ها نیست.

ناشناس

آیا حمایت از حیوانات یعنی تغییر محیط زندگی ، عقیم کردن ، ناخن کشیدن ، زندانی کردن و حیوان خدا رو تبدیل به یک اسباب بازی زنده کردن ؟؟ به خود بیایید و برای ارضاء حس خودخواهی خود به حیوانات آزار نرسانید.

ناشناس

به اسم حمایت از حیوانات و فیگور روشنفکری، هم حیوانات را اسیر و زندانی میکنند و هم سایر انسانها را آزار میدند.

ناشناس

جای سگ باید جای خودش باشه نه تو خیابون و رفت و آمد مردم.

ناشناس

من یک دختر نوجوان هستم. از سگ نمی‌ترسم اما وجود سگها را در اماکن عمومی ، بخصوص اماکنی که کودکان در آنجا حضور دارند خطرناک میدانم. تجربه ثابت کرده گاهی سگها به کودکان حمله می‌کنند. علاوه بر آن ، باعث نجاست می‌شوند. بهتر است از وجود آنها در پارک‌ها و... جلوگیری شود.

ناشناس

باور کنید غربیها به این اندازه سگ گردانی ندارند تو کوچه خیابوناشون که اینجا باب شده،همینطور پیش بره دیگه جای تفریح برا بچه هامون نمی‌مونه.

ناشناس

اصولا درکشور اسلامی گرداندن سگ در پارک‌ها و خیابان‌ها معنا ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سگ سگ گردانی سگ خانگی قوانین سگ گردانی فارس من خبرگزاری فارس خیابان ها سگ گردانی تو پارک پارک ها فارس من

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۴۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است

محمود علیزاده‌طباطبایی، عضو شورای مرکزی و معاون حقوقی دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ایران در روزنامه سازندگی نوشت:

نیروی انتظامی برای مقابله با مساله بدحجابی، طرحی را به نام طرح نور به اجرا درآورد. در راستای این طرح در همه معابر و اماکن عمومی، واحدهای پلیس مستقر شدند و با کسانی که به تشخیص پلیس حجاب شرعی را رعایت نمی‌کردند به‌ عنوان برخورد با جرایم مشهود، اقدام به بازداشت و اعزام به مراکز پلیس کردند. سخن پلیس این بود که اقدامش «رعایت قانون» و مطالبه مردم متدین است. سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا نیز در سال گذشته از برخورد با کشف حجاب در معابر عمومی، خودرو و اماکن خبر داده بود. وی از استفاده از فن‌آوری و تجهیزات پیشرفته برای شناسایی فرد خاطی در حوزه معابر عمومی خبر داده و گفته بود که ابتدا به فرد خاطر تذکر داده خواهد شد و بعد از آن فرد با مدارک به حوزه قضایی معرفی شده تا به پرونده‌اش رسیدگی شود.

اقدام نیروی انتظامی آن هم توسط مامورانی که از آموزش و تربیت کافی برخوردار نبودند و بازداشت برخی از خانم‌ها به اتهام بدحجابی موجب ایجاد تنش‌های اجتماعی شد. پلیس که باید مأمن و پناهگاه مردم باشد، در موقعیتی قرار گرفت که برخی خانم‌ها که متهم به عدم رعایت حجاب شرعی هستند در برخورد با پلیس، احساس ناامنی می‌کنند.

آنچه که باید مبنا و معیار اقدام پلیس باشد، قانون است و به تعبیر رهبری، قانون‌گرایی خیلی مهم است. قانون ریل است اگر از این ریل خارج شویم حتماً آسیب و صدمه است.

فعلاً مبنای قانونی برخورد با عدم رعایت حجاب شرعی، تبصره ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی است که مجازات عدم رعایت حجاب شرعی، جزای نقدی است. حکومت باید در مقابل پدیده‌های اجتماعی، برخورد ایجابی را بر برخورد سلبی ترجیح دهد و در مورد رعایت حجاب شرعی در طول ۴۵ سال گذشته در زمینه تعلیم، تبلیغ، ترویج، تشویق، تادیب و نصیحت که جنبه اثباتی و ایجابی دارند، اقدام برنامه‌ریزی ‌شده و مطالعه‌ شده‌ای انجام نپذیرفته است. مسائل اجتماعی مانند مسائل فنی و اقتصادی باید مورد مطالعه قرار گیرند و راه‌حل اجتماعی برای آنها پیدا شود. برخورد خشونت‌آمیز با موضوع عدم رعایت حجاب شرعی درحال حاضر مبنای قانونی ندارد و موجب می‌شود که فضای جامعه تند شود. این ادعا که مطالبه مردم متدین، برخورد با پدیده عدم رعایت حجاب شرعی است، موجب می‌شود جامعه را به دو قشر اقلیت «مردم متدین» و اکثریت «غیرمتدین» تقیسم کنیم و به جای ایجاد فضای مهربانی و سرشار از مهر و محبت و حسن‌ظن و خوش‌بینی، فضایی انباشته از کینه و دشمنی در جامعه ایجاد ‌شود.

به دنبال برخوردهای اخیر پلیس با پدیده کشف حجاب، عضو دفتر رهبری نوشت:«رهبر انقلاب گفته‌اند، کشف حجاب هم حرام شرعی است و هم حرام سیاسی است، منتها دشمن با نقشه و برنامه وارد این کار شده است، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم. کارهای بی‌قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد. به تازگی برخی از مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده تذکر دریافت کردند».

همان طور که رهبری اشاره کردند، مقابله با پدیده بی‌حجابی نیاز به کار برنامه‌ریزی شده دارد. این برخوردهای غیرمنطقی در طول ۴۵ سال گذشته تکرار شده و نتیجه‌ای هم نداشته است.

مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در خاطرات هفتم شهریور سال ۶۳ خود می‌فرماید: «امروز مسافران هواپیمای ربوده شده را برای زیارت کربلا برده‌اند. فیلمی که از سیمای عراق پخش شد خیلی از زنان مسافر را بی‌حجاب نشان داده است». ۱۳ شهریور پس از یک هفته چالش و پیگیری عراق حاضر نشد هواپیما را پس بدهد اما مسافران و خدمه پرواز با یک پرواز هلندی وارد تهران شدند. این بازگشت‌ها می‌تواند صحنه یک استقبال ملی باشد اما در فرودگاه اتفاق عجیبی افتاد. حدود ۳۰ نفر از مسافرها را دادستانی انقلاب برای تحقیق از فرودگاه به زندان اوین بردند. به نظر می‌رسد، دادستانی انقلاب کار خوبی نکرده. تذکر دادم که آزادشان کنند. حدود یک ماه قبل از این اتفاق، دادستانی عمومی تهران، بیانیه تندی داده بود که متولیان ادارات، اماکن عمومی، تالارها و هتل‌ها باید بانوانی را که رعایت حجاب صحیح را نمی‌کنند، راه ندهند وگرنه مورد تعقیب قرار می‌گیرند. همین ایام چند روزی در تهران شاهد تظاهرات علیه بدحجابی بودیم که گاهی با خشونت‌های عجیبی همراه می‌شد. ناطق‌نوری، وزیر کشور با انتقاد از بدحجابی از کارهای انجام گرفته هم انتقاد کرد و گفت آیا شما انقلابی هستید؟ قطعاً حزب‌اللهی مشت به چشم بی‌حجاب نمی‌زند، تیغ نمی‌کشد و نسبت زنا به کسی نمی‌دهد.»

مرحوم هاشمی همچنین روایتی از جلسه سران قوا با حضور امام داده که شب مهمان احمدآقا بودیم. آقایان ولایتی، اردبیلی، خامنه‌ای و میرحسین موسوی هم بودند. امام هم شرکت کردند، درباره تظاهرات حزب‌اللهی‌ها علیه بی‌حجابی بحث شد.

ملاحظه می‌کنیم این مشکل از اول انقلاب بوده و متاسفانه برای این پدیده اجتماعی، تحقیق و مطالعه علمی صورت نگرفته و قانونی هم که اخیراً در مجلس تصویب شده و بین مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد است نه ‌تنها نمی‌تواند مشکل را حل کند که مسائل اجتماعی را گسترده‌تر می‌نماید و اگر با تدبیر با آن برخورد نشود، نگرانی از تکرار حوادث سال ۱۴۰۱ وجود خواهد داشت.

به نظر می‌رسد اینگونه برخوردهای تند با پدیده بدحجابی برنامه‌ریزی شده از طرف دشمنان این ملت باشد. برعکس سیاست‌های رهبری که توصیه به برنامه‌ریزی برای حل موضوع داشتند.

رویکرد اصلی باید در ارتباط با عدم رعایت حجاب شرعی اصلاح و بازپروری بزهکاران باشد اما متاسفانه به نظر می‌رسد،سیاست جنایی به سمت نگرش امنیت‌مداری تغییر کرده و امنیت اخلاقی به یکی از چالش‌های اصلی تغییر یافته است و تعیین ضمانت اجرایی قانونی و تحمیل آن بر بزهکاران این عرصه تغییر یافته و مبتنی بر سیاست جنایی امنیت‌گرایانه است.

به ‌نوعی با فرض دشمن دانستن و عدم رعایت حجاب، حقوق کیفری دشمن‌مدار در این حوزه را حاکم کرده است که با سیاست جنایی امنیت‌گرا در حوزه جرائم اخلاقی، آسیب‌های جدی به نظام اجتماعی کشور وارد می‌شود که منجر به افزایش هزینه با این جرائم می‌گردد. متاسفانه در فرهنگ حقوقی ما تعریف واحدی از رعایت حجاب وجود ندارد و قانون‌گذار، تعیین مصادیق را بر عهده شرع قرار داده است. رسالت حقوق کیفری جرم‌انگاری و گزینش واکنش اجتماعی مناسب در راستای پاسداری از ارزش‌های جامعه انسانی است.

صفت مجرمانه دادن به برخی رفتارها می‌تواند در زمره مصادیق امنیت‌گرایی در حقوق کیفری مطرح شود. بنابراین زمانی که ارتکاب رفتاری برای امنیت روانی جامعه خطرناک تشخیص داده شود و نتوان با ابزارها و ضمانت اجرایی غیرکیفری به آنها پاسخ گفت، قانونگذار آن رفتار را جرم می‌انگارد. در مورد جرایم اخلاقی به خصوص عدم رعایت حجاب شرعی، قانونگذار بین بی‌حجابی و بی‌عفتی و بی‌حیایی تفاوتی قائل نشده و این سیاست نوسان‌دار برای مردم آزاردهنده است. در حوالی انتخابات به کسانی که عدم رعایت حجاب را به بی‌حیایی کشانده‌اند، میدان می‌دهند. تصویر افراد بی‌حجاب را پای صندوق رای نشان می‌دهند و سلبریتی‌هایی که حتی حریم حیا را درنوردیده‌اند از رسانه‌های عمومی مطرح می‌شوند اما بعد از انتخابات دوباره تندروی‌ها با برخوردهای غیرمنطقی استمرار می‌یابد. به نظر می‌رسد، راه‌حل موضوع حجاب بر برخورد کیفری بنا شده و در طول ۴۵ سال حاکمیت نتوانسته حجاب را به صورت هنجار عمومی درآورد و بی‌حجابی را از طرف جامعه به‌ عنوان ناهنجاری پذیرفته نشده است و حاکمیت نمی‌تواند با اکثریت بانوان که این هنجار را نپذیرفته‌اند،‌ برخورد کند.

دیگر خبرها

  • گلایه متقاضیان آزمون آموزگاری از نحوه محاسبه نمرات بومی
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • برخورد با یک راننده تاکسی به دلیل حمل عجیب بار + عکس
  • اجرای آیین دو هزار ساله بیل‌گردانی
  • دستور دادستان فردیس برای ساماندهی یک پارک
  • لحظۀ حملۀ پهپاد ناشناس به میدان گازی کورمورِ کردستان عراق
  • دستگیری ۱۱ نفر از اراذل قمه‌کش در ارومیه
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • کشف پشت پرده تازه از برخوردهای تند با بی‌حجابی | این مشکل از اول انقلاب هم بوده است
  • اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است