Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی اظهار کرد: فاز دو ارائه خدمت بهزیستی در محلات آسیب دیده، پایگاه خدمات اجتماعی بود که امسال فعالیت‌های محلات طبقه بندی شده تنظیم شده؛ به این معنا که پایگاه به جای اینکه در هر محله‌ای مستقر شود به خدمت به مردم محله آید؛‌ با اولویت محلاتی که مددجویان بهزیستی در آن مستقر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرام شیخانی به مناسبت هفته بهزیستی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بالغ بر 100 نفر در حوزه فوریت‌های اجتماعی استان در حال خدمت هستند؛ بخش اعظم اینها به شکل خرید خدمت هستند، اما خوشبختانه از حقوق و مزایای قانون کار و بیمه بهره‌مند هستند و آنچه که در واقع خدمت می‌دهند و جامعه هدف این گروه است مواردی شامل؛ کودک آزاری، همسر آزاری، فرار از منزل، کودکان کار و خیابان، دختران در معرض آسیب، زنان آسیب دیده و در معرض آسیب و موارد اختلافات حاد خانوادگی، مشمول تماس با خط ۱۲۳ است.

وی افزود: خصوصیات این خط در واقع اورژانسی بودن است؛ اورژانس به این معناست که باید فوریت باشد، در دسترس باشد و اکنون در ۲۴ ساعت امکان تماس از تمام نقاط استان فراهم است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: فاز دو ارائه خدمت در محلات آسیب دیده، پایگاه خدمات اجتماعی بود که امسال فعالیت‌های محلات طبقه بندی شده تنظیم شده؛ به این معنا که پایگاه به جای اینکه در هر محله‌ای مستقر شود به خدمت به مردم محله آید؛‌ با اولویت محلاتی که مددجویان بهزیستی در آن مستقر هستند.

شیخانی ادامه داد: به همین دلیل این خدمت به مراکز مثبت زندگی محول شده است که در واقع در سال گذشته‌ این مراکز در تمام استان و کشور افتتاح‌ شده‌اند و مورد حمایت جدی ریاست سازمان هستند.

وی از ارائه ۱۱ هزار و ۷۶۵ خدمت از سوی پایگاه‌های خدمات اجتماعی بهزیستی در مناطق حاشیه نشین در سه ماهه نخست امسال خبر داد، افزود: از این تعداد خدمت ارائه شده، 1791 خدمت در قالب شناسایی بوده، 1537 پرونده تشکیل شده و 8437 خدمت در قالب برگزاری برنامه‌های آموزشی و فرهنگی به منظور کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی به ساکنین مناطق حاشیه نشین ارائه شده است.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: ۴۰ دختر در مرکز حمایت‌های روانی اجتماعی دختران و خانواده ندای مهر فرشتگان تحت حمایت هستند که در سه ماهه نخست امسال، این مرکز پذیرش جدید نداشته است.

شیخانی اظهار کرد: در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده مهر آفتاب نیز ۱۲۰ کودک تحت پوشش هستند که در سه ماهه نخست امسال ۱۴ کودک جدید پذیرش شده اند.

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: پنج کودک نیز در مرکز شبانه روزی ساماندهی کودکان خیابانی در سه ماهه نخست امسال پذیرش شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان بهزیستی سه ماهه نخست امسال خدمات اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • قزوین پایلوت ملی صدور «نسخه اجتماعی» شد
  • افزایش تعداد مددسراها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • شهرداری به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا
  • افزایش تعداد مددسرا‌ها و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در پایتخت
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد
  • روایت عجیب از تلاش‌ها برای تعطیلی خانه امن زنان | درها را قفل کردیم، دخترها در آشپزخانه جمع شده و گریه می‌کردند!
  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • لزوم اتحاد کشورهای اسلامی در برابر ظلم و جنایت رژیم صهیونیستی