Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، محمدحسن متولی زاده در مراسم بازدید اعضا کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از مرکز راهبردی و پایش صنعت برق افزود:​ تاکنون ۲۰۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در کشور شناسایی شده که برق مصرفی این دستگاه‌ها، معادل ۸۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی است و البته ۲۷ درصد از این تعداد کشفیات را با اطلاعات مردمی شناسایی و ضبط کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: این دستگاه‌های غیر مجاز که در بخش‌های مختلف خانگی، صنعتی و دیگر مراکز نصب شده بودند با کمک دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی شناسایی و ضبط شدند که علاوه بر جرایم سنگین حداقل تا پایان سال این دستگاه‌ها بازگشت داده نمی‌شوند.

متولی زاده در خصوص همکاری‌های صنایع بزرگ و بخش کشاورزی برای کاهش مصرف برق افزود: تاکنون ۳۶۵ هزار موافقتنامه با بخش صنایع بزرگ و کشاورزی امضا شده که برای همکاری این بخش باوجود محدویت‌های مالی، هزار میلیارد تومان تشویقی در نظر گرفته شده است البته این رقم سال گذشته ۵۸۰ میلیارد تومان بود.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه ما برای هر استان سهم مصرف برق مشخص کردیم، گفت: بر اساس سهمی که هر استان دارد می‌تواند میزان برق مصرفی خود را مدیریت کند.

وی ادامه داد: رشد مصرف برق امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ده برابر شده که این رقم در تاریخ صنعت برق ایران بی سابقه است که گرما، رمزارزها و رشد مصرف صنایع علت آن است.

متولی زاده با اشاره به اینکه کل مصرف انرژی صنایع فولاد و سیمان ۲۶۰ هزار مگاوات در سال است، گفت:​ هم اکنون ۳۰ درصد از این میزان مصرف کاهش و به ۲۰۰ هزار مگاوات رسیده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با بیان اینکه از امشب صنایع سیمان با صددرصد ظرفیت و فولاد با ۵۰ درصد ظرفیت می‌توانند فعالیت کنند، افزود: از سه شب پیش با کاهش بار ما اجازه دادیم صنایع فولاد و سیمان شیفت آخر شب را به فعالیت بپردازند.

متولی زاده گفت:​ اعمال تعطیلی پنجشنبه‌ها در ادارات تاکنون سبب کاهش ۵۰۰ مگاواتی مصرف برق شده است.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به اینکه اعمال خاموشی سخت‌ترین کار برای صنعت برق است اضافه کرد:​ در چند وقت گذشته سه تن از همکاران ما برای اینکه چند روستا دچار خاموشی نشوند جان خود را از دست دادند.

کد خبر 615382 برچسب‌ها وزارت نیرو رمزارز خاموشی برق

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت نیرو رمزارز خاموشی برق متولی زاده دستگاه ها مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۵۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر اجرایی رویداد ملی چادرو گفت: ۷۰ طرح و ایده فناورانه به دبیرخانه این رویداد از استان‌های مختلف کشور ارسال شد که در مرحله‌ی اول ۳۵ طرح برای ارزیابی انتخاب شدند.

امیرشنوا افزود: در نهایت پس از ارزیابی‌های فنی ۱۰ ایده نوآور برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه رویداد از آنها تجلیل و در این بین ۳ ایده برتر هم معرفی شد.

وی هدف از برگزاری این رویداد را جذب ایده‌ها و طرح‌های فناورانه و نوآورانه عنوان کرد و افزود: ۱۰ ایده برتر رویداد زنجیره ارزش فولاد از اکتشاف معدن تا محصول نهایی در بخش‌های انرژی، آب، محیط زیست، هوشمندسازی و تحول دیجیتال را شامل می‌شدند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری هم در ارتباط ویدئو کنفرانسی در این رویداد با بیان اینکه هم اکنون سهم شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد دانش‌بنیان کشور حدود ۲.۷ درصد در تولید ناخالص ملی است، گفت: بر اساس هدف‌گذاری اعلام شده طبق قانون و در قالب برنامه هفتم توسعه، سهم اقتصاد دانش بنیان باید به ۷ درصد در تولید ناخالص ملی برسد. 

خیاطیان افزود: سیاست ما حمایت از شرکت‌های دانش بنیان است و هم اکنون تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان به حدود ۱۰ هزار شرکت رسیده که حدود ۳۰۰ هزار نفر در این شرکت‌ها مشغول به کار هستند.

وی اظهار داشت: شرکت‌های بزرگ صنعتی معدنی، چون چادرملو، فولاد مبارکه، شرکت پتروشیمی و صنایع بزرگ مواد غذایی باید برای رسیدن به سهم هفت درصدی شرکت‌های دانش بنیان در اقتصاد کشور ورود کرده و از این شرکت‌ها حمایت کنند.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ادامه داد: رویکرد ما این است که شرکت‌های بزرگ، نیاز‌های فناورانه خود را از طریق شرکت‌های دانش بنیان تامین کنند.

رئیس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) هم گفت: برای کم کردن فاصله فناوری کشورمان با کشور‌های پیشرفته آن هم در شرایط تحریم باید از توان دانشمندان و شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنیم.

موثقی نیا افزود: در رویداد چادرو تعداد قابل توجهی طرح و ایده ارائه شده، اما برای دست یافتن به رشد ۱۳ درصدی معدن در برنامه هفتم توسعه باید تلاش‌های بیشتری در این حوزه صورت گیرد.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو هم از بومی سازی قطعات و مواد اولیه این شرکت با همکاری مراکز و شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: تعداد هزار و ۴۶۳ قلم قطعات یدکی و مواد اولیه در سال گذشته با صرفه جویی ارزی ۴۷ میلیون یورو با بهره گیری از توان بومی و دانش بنیان انجام شده است.

طاهرزاده تصریح کرد: در راستای حمایت از نخبگان نیز طرح بورسیه صنعتی را در کنکور ۱۴۰۲ اجرا کردیم و تعداد ۶ دانشجوی بورسیه کارشناسی در مجتمع صنعتی چادرملو مشغول به تحصیل هستند.

دیگر خبرها

  • امحای ۲ تن مواد غذایی فاسد در میاندوآب
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • معرفی فرصت‌های صادراتی استان بوشهر در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز
  • «کوری مطلق و مرگ» در انتظار مصرف کنندگان «الکل»
  • معرفی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری همدان در نمایشگاه اکسپو