Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع لبنانی گزارش دادند که تاریخ احتمالی آغاز رایزنی‌های الزام‌آور پارلمانی برای انتخاب تشکیل دولت دوشنبه ۲۶ جولای خواهد بود. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنار، منابع لبنانی اعلام کردند که «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان قرار است که امروز خواستار انجام رایزنی‌های الزام‌آور پارلمانی برای انتخاب مامور تشکیل دولت شود و احتمالاً تاریخ تعیین شده به این منظور دوشنبه 26 جولای خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف دیگر منابع آگاه لبنانی به روزنامه الاخبار گزارش دادند که احتمال انتخاب «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر پیشین لبنان به عنوان نامزد جدید نخست وزیری آینده از احتمال بالایی برخوردار است؛ چرا که «نبیه بری» رئیس پارلمان، «سعد حریری» رئیس جریان المستقبل و «ولید جنبلاط» رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه از او در رایزنی‌های الزام‌آور پارلمانی حمایت خواهند کرد؛ اما با این وجود هیچ چیز قطعی نشده است.

در این میان محور آمریکایی -فرانسوی - سعودی از جمله طرف‌هایی هستند که قصد مداخله در انتخاب مامور تشکیل دولت آینده لبنان را دارند.

منابع آگاه در این خصوص گزارش دادند که «خالد بن علی الحمیدان» رئیس سازمان اطلاعات عربستان سعودی در گفتگویی که اخیراً با مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق داشت به او گفت که انتخاب «سعد حریری» به عنوان نخست وزیر آینده لبنان مورد تایید عربستان نیست و سعودی‌ها به نخست وزیری شخصی مانند «نواف سلام» سفیر سابق لبنان در سازمان ملل که بتواند یک دولت تکنوکرات و بدون حضور احزاب سیاسی در لبنان تشکیل بدهد رضایت می‌دهند.

در این میان فرانسه که سال گذشته پیش از انتخاب سعد حریری به عنوان مأمور تشکیل کابینه لبنان با نخست‌وزیری «مصطفی ادیب» سفیر لبنان در آلمان موافق بود اکنون نیز در تلاش برای غلبه بر موانع پیش روی بازگشت وی به صحنه سیاسی در داخل لبنان و برعهده گرفتن ماموریت تشکیل دولت است.

از طرف دیگر آمریکا روی نام «محمد بعاصیری» معاون سابق بانک مرکزی لبنان برای نخست وزیری آینده این کشور حساب کرده و در تلاش است تا نظر افکار عمومی لبنان درباره این گزینه را جویا شود.

سلاح اقتصادی-سیاسی آمریکا در لبنان/ سعد حریری چگونه به بحران‌های کشورش دامن زد؟لبنان| معرفی 2 گزینه برای نخست‌وزیری آینده در رایزنی‌های غیررسمی/ درگیری در اردوگاه عین‌الحلوهانصراف حریری و اجماع سیاسی برای خروج از بن بست سیاسی لبنان

نیروهای سیاسی لبنان معتقدند که در این میان شاید مصطفی ادیب نسبت به گزینه‌های دیگر شانس بیشتری برای نامزدی نخست وزیری آینده داشته باشد؛ چرا که قبلاً یک بار نظر فراکسیون‌های پارلمانی را جلب کرده بود اما به دلیل شکست در تشکیل کابینه در دور قبلی همچنان نمی‌توان با قطعیت درباره صلاحیت وی مرحله کنونی صحبت کرد.

همانطور که گفته شد نجیب میقاتی نیز یکی از گزینه‌های محتمل برای جایگزینی سعد حریری است که هر چند گفته قصد کاندید شدن برای نخست وزیری آینده را ندارد اما نام او همچنان مطرح است.

یکی از موانع پیش روی انتخاب نجیب میقاتی به عنوان مامور تشکیل دولت لبنان این است که احتمالا او مورد حمایت عربستان و کشورهای اروپایی قرار نگیرد.

«غسان عویدات» دادستان عمومی لبنان یکی دیگر از گزینه‌هایی است که نام او برای نخست وزیری آینده به شکل جدی مطرح شده؛ چرا که دولت آینده دو وظیفه اصلی بر عهده خواهد داشت که شاید دادستان عمومی از پس آن بر بیاید: انجام اصلاحات مالی و به نتیجه رساندن تحقیقات انفجار بندر بیروت.

پیشتر نیز رسانه‌های لبنانی گزارش دادند که «جواد عدرة» تاجر معروف لبنانی و همسر «زینة عکر» وزیر دفاع و امور خارجه در دولت پیشبرد امور لبنان و مدیرکل شرکت «اطلاعات بین‌المللی» که یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها متخصص در زمینه نظرسنجی در لبنان است از دیگر گزینه‌های مطرح شده در رایزنی‌های غیر الزام‌آور برای نخست وزیری آینده لبنان است.

در هر صورت سه شنبه هفته جاری تعطیلات عید قربان در لبنان آغاز می‌شود و طی این هفته اقدام رسمی و جدی برای انتخاب مامور تشکیل دولت انجام نشده و همه چیز به هفته بعد موکول می‌شود.

استعفای سعد حریری بحران‌های لبنان را پیچیده تر کرده و نیروهای سیاسی لبنان انتظار داشتند او دست‌کم قبل از استعفا یک فردی را به عنوان جایگزین خود جهت انجام ماموریت تشکیل کابینه معرفی کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انتخاب مامور تشکیل دولت برای نخست وزیری آینده گزارش دادند برای انتخاب سعد حریری الزام آور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۶۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال

جلسه کمیته فنی فدراسیون بسکتبال برای معرفی گزینه‌های احتمالی برای سرمربیگری تیم ملی آقایان ایران برگزار شد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون بسکتبال، جلسه کمیته فنی جهت معرفی گزینه‌های احتمالی برای سرمربیگری تیم ملی ایران با حضور جواد داوری رئیس فدراسیون، محسن معزی‌فر دبیر کل، عنایت‌الله آتشی، علی توفیق، محسن شاه‌علی، فرزاد کوهیان (به صورت آنلاین) و سعید تابش‌نیا برگزار شد و 5 ساعت به طول انجامید.

سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| شکست سنگین شهرداری گرگان در بیروت

سعید تابش‌نیا سخنگو کمیته فنی درباره این جلسه گفت: در این جلسه 4 گزینه ایرانی و 5 گزینه خارجی معرفی و مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت دو مربی خارجی و دو مربی ایرانی جهت مذاکره انتخاب شدند. 

مارکو راموندینیو 43 ساله از ایتالیا و رادووان تریفونوویچ 54 ساله از اسلوانی دو گزینه خارجی هستند. اسامی دو مربی ایرانی به دلیل حساسیت لیگ برتر بسکتبال ایران پس از پایان این مسابقات اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • جلالی: ۳ گزینه سرمربیگری را برای هر رده ملی در نظر داریم
  • معرفی دو گزینه اروپایی سرمربیگری تیم ملی بسکتبال
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست/ شاید سرمربی تیم ملی یکی از ۴ گزینه خارجی باشد
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • پس زدن دست کلوپ: صلاح دعوا را شروع کرد!‏
  • «مست عشق» هنوز در ترکیه اکران نشده است/ اعلام زمان دقیق اکران ترکیه تا دو هفته آینده و رایزنی برای نمایش در کشورهای دیگر
  • تاکنون کدام گزینه ها برای ریاست مجلس دوازدهم مطرح شده اند؟
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم