Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخی از روسای بیمارستان‌های پایتخت از چشم انتظاری ۵۲۰ بیمار کرونایی برای تخت خالی بستری خبر داده اند و می‌گویند: هفته پایانی تیرماه در تهران، با بستری ۷۶۴۰ بیمار کرونایی و مراجعه یک روزه ۱۷۲۰۰ مبتلای کرونا به بیمارستان‌های شهر آغاز شده است.

خبرگزاری میزان - روزنامه اعتماد نوشت: به دنبال افزایش ابتلای کرونا در پایتخت، موجودی تخت بیمارستانی پذیرش مبتلایان جدید در سامانه ۶۰۷۰ (سامانه ویژه جایابی تخت بستری در شهر تهران) صفر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که طی روز‌های گذشته، مسوولان وزارت بهداشت به مردم توصیه کرده‌اند که برای جایابی تخت بستری کرونا در شهر تهران، قبل از مراجعه حضوری به بیمارستان، با سامانه ۶۰۷۰ تماس بگیرند و در صورت اعلام سامانه، به بیمارستان‌های معین شده مراجعه کنند، یک منبع آگاه خبر داد که به دلیل افزایش صعودی مراجعات کرونایی به مراکز درمانی شهر تهران و تکمیل صددرصدی ظرفیت بستری بیمارستان‌های پایتخت، موجودی تخت بستری تمام بیمارستان‌های خصوصی و دولتی تهران در سامانه ۶۰۷۰ صفر شده است. به گفته این منبع آگاه، متصدیان این سامانه، دستور گرفته‌اند که در پاسخ به تمام تماس‌های تلفنی، اعلام کنند که تمام افرادی که علایم کرونا دارند (درد قفسه سینه یا تنگی نفس) به اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده و در صورتی که موجودی دارو‌های اولیه بیمارستان، کفایت کند، در اورژانس بیمارستان، تحت مراقبت اولیه قرار گرفته و برای خالی شدن تخت بستری، منتظر بمانند، اما معلوم نیست این انتظار، دو ساعت یا دو روز ادامه داشته باشد.

رییس یکی از بیمارستان‌های خصوصی پایتخت،  در تایید صحبت‌های این منبع آگاه می‌گوید که در موج «دلتا»، تخت بستری، دارو و پرستار، مشکل جدی تمام بیمارستان‌های تهران است و در ادامه توضیحاتش، می‌گوید که وزارت بهداشت، توزیع داروی «رمدیسیویر» را برای تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، سهمیه‌بندی کرده به این معنا که اگر بیمارستانی، ۳۰۰ مراجعه کرونایی داشته، فقط ۱۰۰ عدد از این دارو در اختیار بیمارستان قرار گرفته و مسوولان بیمارستان، ناچار شده‌اند دارو را با قیمت آزاد تهیه کنند. این رییس بیمارستان می‌گوید که در حال حاضر، ۳ بخش جدید به بستری مبتلایان کرونا اختصاص داده‌اند، اما دارویی برای مراقبت‌های اولیه وجود ندارد.

روسای سایر بیمارستان‌های پایتخت هم اعلام کرده‌اند که هفته پایانی تیرماه در تهران، با چشم انتظاری ۵۲۰ بیمار کرونایی برای تخت خالی بستری، تکمیل ظرفیت تخت‌های تهران با ۷۶۴۰ بیمار کرونایی بستری و مراجعه یک روزه ۱۷۲۰۰ مبتلای کرونا به بیمارستان‌های شهر تهران آغاز شده است.

علیرضا زالی، فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونای شهر تهران، شنبه شب در یک برنامه تلویزیونی، با انتقاد از مدیریت ضعیف کنترل بیماری در سراسر کشور و هشدار درباره تبعات تاخیر غیرقابل توجیه در واکسیناسیون جمعیت عمومی، واقعیت بحران کرونا در تهران را تشریح کرد. زالی، در برنامه زنده تلویزیونی «سرانجام کرونا و رعایت کمرنگ دستورالعمل‌ها» که شنبه شب از شبکه دوم سیما پخش شد، در توضیح آخرین وضعیت شیوع کووید ۱۹ در تهران و مصون‌سازی جمعیت پایتخت در برابر «دلتا» گفت: «مجموع تعداد بیماران کرونایی بستری در تهران به ۷۶۴۰ نفر افزایش یافته که از این تعداد، ۱۸۴۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. فقط در یک شبانه‌روز (۲۵ تا ۲۶ تیر ماه) ۱۷۲۰۰ مبتلای کرونا به مراکز بهداشتی و بیمارستان‌های تهران مراجعه و درمان سرپایی دریافت کرده‌اند که در همین شبانه‌روز، ۱۳۰۰ مبتلای کرونا به دلیل شدت بیماری، بستری شده، اما از این تعداد هم ۲۴۳ نفر به دلیل شدت بیشتر علایم، به‌طور مستقیم به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های پایتخت منتقل شده‌اند در حالی که هر شب در تهران به طور میانگین، ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ مراجعه سرپایی کرونا به کلینیک‌های موقت را شاهد هستیم. بنا به آخرین گزارشی که دریافت کرده‌ام، در استان تهران با جمعیت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری، فقط یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر واکسن کووید ۱۹ گرفته‌اند که از این تعداد هم، فقط ۴۸۰ هزار نفر، دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.»

مقایسه گزارش‌های هفته‌های گذشته از وضعیت پایتخت، از نزدیک شدن تهران به «فاجعه دلتا» خبر می‌دهد.
۱۴ تیر ماه، اعلام شد که فقط در طول یک شبانه‌روز (۱۲ تا ۱۳ تیر) ۱۳ هزار مبتلای کرونا در شهر تهران به بیمارستان‌ها مراجعه کرده و ۱۳۹۵ بیمار با علایم شدید در بیمارستان‌های پایتخت بستری شده‌اند در حالی که در همین شبانه‌روز ۵۴۰۰ بیمار کرونا در بیمارستان‌های پایتخت بستری بوده‌اند و پرستاران شاغل در بیمارستان‌های محل بستری مبتلایان کرونا، تایید کرده‌اند که علاوه بر اینکه آمار ترخیص بهبود یافتگان کرونا از بیمارستان‌های تهران رو به کاهش گذاشته، با بیمارانی مواجه بوده‌اند که به دلیل شدت بسیار بالای علایم بیماری، به سرعت به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده‌اند.

۱۹ تیر ماه، علیرضا منافی؛ رییس بیمارستان امام حسین تهران، در برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» درباره آخرین وضعیت بیمارستان تحت مسوولیت خود گفت: «با افزایش چشمگیر ورود مبتلایان کرونا مواجهیم. هفته قبل (ابتدای دهه دوم تیر ماه) ۳۰ الی ۴۰ بیمار کرونایی بستری داشتیم و حالا ۱۹۰ بیمار بستری داریم. ۳ بخش بیمارستان به طور کامل درگیر بستری مبتلایان کروناست در حالی که بیماران دچار درگیری شدید ریوی هستند و با مبتلایان خانوادگی مواجهیم. متخصصان عفونی و متخصصان بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان، معتقدند که اکثر مراجعان، مبتلای دلتا هستند.»

سعیدرضا مهرپور؛ رییس بیمارستان شریعتی تهران، دومین مهمان برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» در شامگاه ۱۹ تیر ماه بود که در توضیح آخرین وضعیت بیمارستان تحت مسوولیت خود گفت: «۱۱۰ بیمار بستری داریم در حالی که فقط ۱۳ نفر از بستری‌ها، افراد بالای ۷۵ سال و باقی بیماران، از گروه سنی ۵۰ و ۶۰ سال هستند. این آمار نشان می‌دهد که واکسیناسیون کووید ۱۹، می‌تواند از ابتلا یا مرگ جدید پیشگیری کند چنانکه درگیری پزشک و پرستاران‌مان با کووید ۱۹ هم کاهش یافته به این معنا که به دلیل دریافت واکسن کووید ۱۹، یا مبتلا نمی‌شوند، یا در صورت ابتلا، علایم بسیار ضعیف‌تری دارند. اگر در روز‌های آینده، پوشش واکسیناسیون را افزایش ندهیم، با موج ششم و هفتم هم مواجه خواهیم شد.»

۲۰ تیر ماه اعلام شد که تعداد بستری‌های کرونایی بیمارستان‌های پایتخت به ۶۲۴۶ نفر رسیده در حالی که از این تعداد، ۲۱۴۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند.

۲۳ تیر ماه روسای بیمارستان‌های میلاد و رسول اکرم در شهر تهران، مهمانان جدید برنامه تلویزیونی «تیتر امشب» بودند در حالی که توصیف شرایط بیمارستان تحت مسوولیت ایشان، حکایت از وخیم‌تر شدن وضعیت در فاصله کمتر از یک هفته داشت، چنانکه فرهاد حمزه‌زاده؛ مدیرعامل بیمارستان میلاد تهران در توضیح وضعیت بیمارستان تحت مسوولیت خود گفت: «به نظر می‌رسد به شرایط جنگی بازگشته‌ایم. کاش می‌شد فیلمی از اورژانس بیمارستان نشان می‌دادم. فقط ظرف ۲۴ ساعت، ۵۰۰ مبتلای کرونا به بیمارستان مراجعه کرده‌اند. به دلیل کمبود تخت در بخش‌های بیمارستان، ناچار شدیم در حیاط بیمارستان، با برپایی چادرها، بیمارستان صحرایی ایجاد کنیم و در این بیمارستان صحرایی، ۲۰ تخت برای مبتلایان سرپایی کرونا مستقر کردیم که فقط در طول یک روز (۲۲ تیر ماه) ۲۴۳ مبتلای کرونا، در این بیمارستان صحرایی، دارو گرفته و به منزل بازگشته‌اند و حالا، همزمان با افزایش صعودی مراجعات بیماران سرپایی کرونا، با کمبود داروی رمدیسیویر هم مواجه شده‌ایم علاوه بر آنکه مرگ بیماران‌مان هم افزایش یافته و این بار، بیشتر شاهد مرگ بیماران جوان و گروه سنی ۴۰ ساله و ۵۰ ساله‌ها هستیم.»

تقی ریاحی؛ مدیر عامل بیمارستان رسول اکرم تهران هم در این برنامه تلویزیونی، در توضیح آخرین وضعیت بیمارستان در روز ۲۳ تیر ماه گفت: «به حداکثر بستری‌ها رسیده‌ایم و هر دو یا سه روز، باید بخش جدیدی برای بستری مبتلایان کرونا در بیمارستان ایجاد کنیم در حالی که همین الان، ۶۰ درصد ظرفیت بخش مراقبت‌های ویژه و ۵۰ درصد ظرفیت تخت‌های بستری بیمارستان، به مبتلایان کرونا اختصاص یافته و نه تنها با افزایش احتمال ابتلای مجدد به دلیل محقق نشدن واکسیناسیون عمومی مواجهیم، در هفته‌های آینده شاهد سنگین‌ترین همه‌گیری در ۱۸ ماه گذشته خواهیم بود.»

در حالی که به دنبال افزایش صعودی تعداد مبتلایان «دلتا» در تمام استان‌های ایران، تعداد شهر‌های قرمز کشور در فاصله دو هفته (۱۳ تا ۲۷ تیر ماه) افزایش ۸۳ درصدی داشته و از ۹۲ شهر به ۱۶۹ رسیده، بنا به گزارشی که ایرج حریرچی؛ معاون کل وزارت بهداشت ارایه داد، در هفته دوم تیر ماه، مراجعات سرپایی مبتلایان کرونا در کل کشور، افزایش ۴۰ درصدی، بستری‌های کرونا، افزایش ۱۷ درصدی و میزان فوت مبتلایان، افزایش ۱۰ درصدی داشته و در شهر تهران هم، آمار مراجعات سرپایی مبتلایان، ۴۷ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت واکسیناسیون و ابتلای دوباره کادر درمان به کرونا

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: ویروس کرونا تهران اخبارسلامت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ویروس کرونا تهران بستری مبتلایان کرونا بیمارستان های پایتخت بخش مراقبت های ویژه برنامه تلویزیونی وضعیت بیمارستان مبتلای کرونا بیمارستان ها بیمار کرونایی شهر تهران آخرین وضعیت بیمار کرونا شبانه روز تخت بستری کووید ۱۹ بستری ها تیر ماه شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۶۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مرعشی، با بیان اینکه استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع نهایی شد، گفت: داروهای مورد نیاز به همراه ۳۸۰ نفر از کادر پزشکی متخصص هلال احمر سه روز قبل از عزیمت اولین کاروان زائران اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه در مکه یک بیمارستان ۶۰ تخت خوابی داریم؛ گفت: این بیمارستان دارای بخش ویژه مجهز و کامل است؛ همچنین یک بخش رادیولوژی، سونوگرافی، اکوکاردیوگرافی، آزمایشگاه مجهز، بخش دندانپزشکی و بخش‌های بستری زنان و مردان را هم داریم.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر گفت: در مدینه خدمات در دو درمانگاه ۱۶ ساعته و شبانه روزی انجام می‌شود و همچنین یک مرکز ۱۰ تختخوابی را هم در مدینه داریم.

مرعشی خاطر نشان کرد: در صورتی که به خدمات بستری و اعمال جراحی مختلف نیاز داشته باشیم؛ از بیمارستان‌های عربستان استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 6091429 علی قدمی

دیگر خبرها

  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی استان سمنان
  • تهرانی‌ها منتظر باران باشند
  • مدیرعامل سازمان پسماند: شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند ۶۵ درصد کاهش یافت/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تهران از پاریس تمیزتر است
  • کاهش ۶۵ درصدی شکایت تهرانی‌ها در حوزه پسماند/ تأثیر افزایش حقوق پاکبانان در نظافت پایتخت
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق شهر تهران
  • ترافیک پرحجم و روان در معابر پایتخت