Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@04:36:34 GMT

صنایع دستی در شهرستان خلخال رونق گرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۶۹۰۴

صنایع دستی در شهرستان خلخال رونق گرفت

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی درویشی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال گفت: با هدف احیا و رونق صنایع‌دستی و ایجاد اشتغال در هشت ماه گذشته با حمایت از مجریان طرح‌های صنایع‌دستی منطقه ۱۸ کارگاه صنایع‌دستی با اشتغال‌زایی ۱۵۰ نفر در این شهرستان ایجاد و راه‌اندازی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: امسال برای تحقق شعار سال (حمایت از تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها) این اداره اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی احیای صنایع‌دستی فراموش شده و ارائه آموزش رایگان به علاقه‌مندان به یادگیری صنایع‌دستی در حرفه‌های مختلف کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال بیان کرد: با هدف صرفه‌جویی و کاهش هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقای کیفیت آموزش دوره‌های آموزش صنایع‌دستی خلخال به‌صورت کارگاه محور در کارگاه‌های تولید صنایع‌دستی برگزار شده است.

درویشی بیان کرد: این اداره در حوزه میراث‌فرهنگی، مرمت و ثبت ملی بنا‌های تاریخی شهرستان نیز تلاشگر بوده و با رایزنی و اخذ اعتبارات ملی نسبت به اجرای پروژه‌های مرمت بنا‌های تاریخی و همچنین ثبت آن‌ها در لیست آثار ملی کشور اقدام کرده است.

او با اشاره به رونق گردشگری خلخال عنوان کرد: گردشگری خلخال در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته و با افزایش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در ایجاد و راه‌اندازی امکانات رفاهی و تفریحی در مناطق نمونه گردشگری، صنعت گردشگری این شهرستان رونق گرفته است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال اظهار کرد: برای حمایت از سرمایه‌گذاران مجری طرح‌های گردشگری اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خلخال اقدام به ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز این طرح‌ها کرده که تامین اعتبار اجرای طرح برق‌رسانی به پروژه گردشگری احداث پل معلق در منطقه نمونه گردشگری ازناو، اجرا و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری منطقه نمونه امامزاده عبدالله شهر کلور در بخش شاهرود و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه قصر چوبی و بام خلخال از جمله این اقدامات در سال گذشته و امسال است.

درویشی یکی از موفقیت‌های اخیر در خلخال را اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی از سوی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در بخش گردشگری دانست و گفت: با بهره‌برداری از آن‌ها در کنار ایجاد تحول در بحث رونق گردشگری منطقه زمینه اشتغال تعداد قابل‌توجهی از بیکاران فراهم خواهد شد.

او افزود: بخش گردشگری خلخال به خوبی راه افتاده و با تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری مناطق نمونه گردشگری ازناو، الماس و اندبیل از جمله پل معلق، مجموعه قصر‌های چوبی، هتل پنج‌ستاره، هتل رغائب الماس، طرح گردشگری، تله‌سیژ و سایر امکانات رفاهی و تفریحی در منطقه گردشگری و تفرجگاه اندبیل به‌زودی شاهد تحول بزرگی در بخش صنعت گردشگری و افزایش قابل توجه جمعیت شناور این شهرستان خواهیم شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال به کاهش زمان جواب استعلامات اداری متقاضیان طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: استعلامات اداری بدون معطلی جواب داده می‌شود.

درویشی عنوان کرد: در حوزه سرمایه‌گذاری برای ۱۰ مورد تقاضا موافقت اصولی صادر شده و ۶ مورد پرونده سرمایه‌گذاری اقتصادی در دست اقدام است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنایع دستی اشتغالزایی میراث فرهنگی بناهای تاریخی گردشگری و صنایع دستی شهرستان خلخال رئیس اداره میراث فرهنگی سرمایه گذاری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند

سعید نظری گفت: با توجه به اهمیت موضوع برای این اداره‌کل و نیز درخواست صنعتگران، این معاونت در پیگیری‌های بعمل آمده برای برقراری بیمه صنعتگران موفق شد با تمامی مشکلات موجود و تعداد بسیار زیاد متقاضی، شرایط را برای اجرای بیمه ٣٨٥ نفر از واجدان شرایط به سرانجام برساند.

 معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: این بیمه شده‌ها در رشته‌های صنایع دستی شامل کردی‌دوزی، البسه محلی، گلیم‌بافی، کلاش‌بافی، نازک‌کاری، منبت، معرق، خراطی، مشبک، سازسازی، دف، ارغوان‌بافی و ... فعالیت دارند.

 وی بیان کرد: هنرمندان عرصه صنایع‌دستی کردستان شهره جهانی داشته و دستان هنرمند آنان آثاری را خلق می‌کند که مایه مباهات هر ایرانی است و بر ذخیره فرهنگ و هنر جهان می‌افزایند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • راه‌‌اندازی آنلاین‌شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در طبس
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • حفر گودال ۱۵ متری برای کشف اشیای تاریخی موجب دستگیری ۳ نفر شد
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند