Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@02:22:52 GMT

جلبک مازندران تجاری‌سازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۷۰۹۲

جلبک مازندران تجاری‌سازی می‌شود

ایسنا/مازندران مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی گفت: جلبک مازندران تجاری‌سازی می‌شود.

یزدانی پس از بازدید از مجتمع تولیدی تحقیقاتی سردار سلیمانی واحد مازندران به همراهی شافعیان رئیس جهاد دانشگاهی مازندران، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی نهادی نیست که بحث صرف درآمد اولویت اول آن باشد بلکه به دنبال تولید علم و فناوری است که علاوه بر حل مشکلات جامعه، به تولید ثروت نیز منجر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی علت بازدید مکرر از جهاد دانشگاهی را وجود ظرفیت خوب در واحد مازندران دانست و افزود: تمام تلاش‌مان این است با تدوین طرح‌های فناورانه علاوه بر تولید ثروت بتوانیم از دانش و تکنیک‌های جدید آن برای توسعه استان نیز بهره بگیریم.

یزدانی با اشاره به اینکه طرح جلبک از سال ۹۵ در واحد مازندران آغاز و بحث دانش فنی آن یکسال به طول انجامید، سپس با شروع ساخت استخرهای تولید نیمه صنعتی متاسفانه به جهت مشکلات فنی در ساخت سازه، یکسال کار متوقف شد اما خوشبختانه از یکسال گذشته تا کنون تولید جلبک رشد خوبی داشته و در حال حاضر تولید این محصول در بالاترین رقم است.

وی بیان کرد: مقرر شد؛ واحد دوم تکثیر جلبک مجاور این ساختمان احداث شود تا بتوانیم از نظر حجم تولید و نیز تکثیر و پرورش گونه جدید اقدام کنیم.
 
مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی در بازدید واحد مازندران، اظهار کرد: واحد مازندران باید به سمت برندسازی و بازاریابی جهت عرضه خوراک آبزیان یا دام باشند و فکر می‌کنم تا آخر امسال بتوانیم محصولات جلبک این واحد تجاری‌سازی شود.
یزدانی با اشاره به احداث آبندان جدید در چپکرود جهاد دانشگاهی، گفت: آبندان متوسط جدیدی در بخش از زمینی شور و غیرقابل کشت ایجاد می‌شود و با توجه به نبود منابع آبی اعم از چاه و آب سد البرز، کشاورزی این منطقه دستخوش ریسک بالایی است، بنابر این احساس شد تا برای بهره‌گیری از این زمین‌ها جهت زراعت، در ایام فصل سرد سال از آب جاری که قسمت اعظم آن در استان به هدر می‌رود، در این آبندان‌ها برای کشت بهاره، ذخیره کنیم و این اقدام به غنی کردن منابع آبی استان نیز کمک می‌کند.
وی درباره پرورش دام در این مجتمع، ادامه داد: موضوع کشاورزی خود از تنوع بالایی برخوردار است و پسندیده نیست، واحد تا زمانی که در یک موضوع به نتیجه مشخص دست نیافته وارد موضوع دیگری شود از طرفی هم تلاش ما بر این است که اقدامات و طرح‌های اقتصادی در این مجموعه حالت زنجیره داشته باشد.
یزدانی اظهار کرد: اکنون وقتی این واحد، وارد پرورش ماهی شده ترجیحا لازم است درخصوص زنجیره پرورش ماهی از قبیل؛ تهیه و تولید خوراک ماهی، پرورش انواع ماهی و تکنولوژی مورد استفاده این موضوع اقدام کند و اکنون تولید جلبک هم به عنوان خوراک آبزیان، در زنجیره پرورش ماهی دیده شده است.

وی درباره نتایج بازدید خود از ظرفیت‌های مجتمع شهید سردار سلیمانی جهاد دانشگاهی مازندران، گفت: در این بازدید درباره نحوه بهره‌گیری دو منظوره از آبندان ۲۳ هکتاری در جهت کاهش ریسک منابع آبی بحث و بررسی شد و امیدواریم از سال آینده با اقداماتی که انجام می‌شود شاهد کشت بهاره و پاییزه باشیم.
مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی، تأکید کرد: تا کنون فعالیت واحد مازندران طبق برنامه بوده و تا کنون نیز حمایت هایی شده و چنانچه به همین روند پیگیری شود ۱۰۰ در صد از طرح‌ها و برنامه‌های این واحد حمایت خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی جهاد دانشگاهی مازندران جلبک سردار سلیمانی واحد مازندران جهاد دانشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان

امیرجمشیدی ناظر گمرکات مازندران با اشاره به اینکه پاکستان جز۵ کشور اول صادرات گمرکات مازندران است، گفت: از این میزان تجارت ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار دلار سهم صادرات گمرکات مازندران به پاکستان می‌باشد.

او کالا‌های صادرشده به پاکستان را فرآورده‌های لبنی، مواد پلاستیکی، موادنساجی نام برد.

امیرجمشیدی گفت: ۱۶ هزار و ۸۷۳ دلار کالا پارسال از مبدا پاکستان وارد گمرکات مازندران وارد شده است.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات فراورده‌های لبنی درفروردین ماه امسال به پاکستان، افزود: گمرکات مازندران طی مدت یاد شده ۹۵۱هزار دلاربه این کشور صادر نموده که نسبت به مدت مشابه سال۱۴۰۱. افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • آماده‌سازی تمامی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری در تابستان/ تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان خواهد یافت
  • ۱۲ زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور ۲۷ واحد تولید در اکسپو
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است