Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به اینکه ماه آینده شاهد آغاز به کار رسمی دولت جدید هستیم و آقای رئیسی صحبت‌هایی در خصوص بهبود تولید و بازار سرمایه داشتند انتظار می‌رود با رویکرد جدید پیشرو در نیمه دوم سال، بازار خوبی داشته باشیم. مصطفی صفاری، کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به برگزاری مجامع شرکت‌های بورسی در خرداد‌ماه و اعلام پیش بینی درآمد مناسب هر سهم این شرکت ها بخصوص صنایع بزرگ تولیدی، انتظار رکود در بازار بورس که اوج آن در مردادماه و شهریورماه است به پایان خواهد رسید و در ماه‌های آینده با بازگشت سرمایه، شاهد رونق بیشتر بازار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او ادامه داد: با توجه به اینکه ماه آینده شاهد آغاز به کار رسمی دولت جدید هستیم و آقای رئیسی صحبت هایی در خصوص بهبود تولید و بازار سرمایه داشتند انتظار می رود با رویکرد جدید پیشرو در نیمه دوم سال، بازار خوبی داشته باشیم. اما باید توجه داشت که بازار سرمایه مانند نیمه اول سال گذشته رشد شارپی نخواهد اشت و با ثبات نسبی و نوسان اندک به کار خود ادامه خواهد داد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: اقتصاد کشور و به دنبال آن بازار بورس تحت تاثیر سیاست دولت است و هر تصمیم دولت می‌تواند بر بازار به شدت تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال در صنعت پالایشی، شرکت هایی هستند که تولید بنزین کشور را بر عهده دارند و هر تصمیم دولت در خصوص حامل های انرژی، می تواند این شرکت ها را زیان‌ده و یا سودآور کند که این بحث مربوط به سیاست های وزارت نفت است.

مصطفی صفاری با بیان اینکه بسیاری از صنعت‌های ما صادرات محور هستند، عنوان کرد: دولت می تواند مالیات به صادرات بدهد و یا معافیت مالیاتی برای آنها اجرا کند اما آقای رئیسی قول دادند که مالیات بر تولید را کاهش دهند و از 25 درصد به 10 درصد برسانند که این خبر خوبی برای بازار سرمایه است.


او با اشاره به موانع تولید و مشکلات اخذ مجوز برای تولید کنندگان اظهار کرد: تولید کنندگان برای اجرا و ادامه تولید با مشکلاتی مانند نرخ بهره تولیدی، موانع ثبت شرکت، اعتبارات تولیدی و مالیات بر عملکرد شرکت ها مواجه هستند و امیدواریم در دولت جدید این مشکلات تولید کنندگان تسهیل شود./ برنا







برچسب ها: سیگنال مثبت ، رئیس جمهور منتخب ، بازار بورس لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000OjU

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: سیگنال مثبت رئیس جمهور منتخب بازار بورس بازار سرمایه بازار بورس شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۶۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا گفت: سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

عبدالناصر درخشان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا و افتتاح یک یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در این کشور که توسط مهندسان ایرانی ساخته شده است، تاکید کرد: متاسفانه طی سال‌های قبل درگیر یکسری مسائل سیاسی با برخی کشورهای غربی بودیم اما از بسیاری از همسایگان و کشورهایی که مقداری آنطرف‌تر از همسایگان ما هستند غافل شدیم؛ اینکه رئیس جمهور رئیسی بعد از ۱۶ سال به سریلانکا سفر کرد را به فال نیک می‌گیرم.

وی با اشاره به سیاست دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی و تاکید رئیس جمهور بر در  اولویت قرار داشتم ارتباط با کشورهای همسایه گفت: سیاست اعلامی از سوی رئیس جمهور مبنی بر اینکه با همسایگان‌مان خویشاوند هستیم سیاستی کلیدی و خوب است و سفرهای اخیر رئیس جمهور به دو کشور پاکستان و سریلانکا در این راستا تعریف می‌شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا اظهار کرد: جمهوری اسلامی در حال انجام کارهای بزرگی در حوزه‌های برق، نیروگاه و سد سازی در سریلانکا است و هم آنچه که هم مقامات سریلانکا و هم ما در ایران انتظار داریم این است دو کشور رابطه‌ای پایدار و مستحکم داشته باشد. سریلانکا به لحاظ اقتصادی بازار خیلی خوبی برای ما محسوب می‌شود و این کشور علاوه بر حوزه اقتصاد، در بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها و نشست‌های سازمان ملل متحد می‌تواند متحد خوبی در حوزه سیاسی برای ایران باشد.

درخشان با بیان اینکه «امیدوارم سفر رئیس جمهور به سریلانکا فواید بسیاری برای دو کشور داشته باشد»، عنوان کرد: اشتراکات فرهنگی میان مردم دو کشور می‌تواند به عنوان یک عامل استحکام بخش به روابط دو کشور باشد؛ همچنین توانایی ما در حوزه‌های مختلف فنی، عمرانی و دانشگاهی عامل دیگری برای نزدیکی ملت‌ها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید