Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفتح شادمهری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه هدف حفظ بناهای واجد ارزش و ثبتی در سطح پایتخت است، گفت: حدود ۳۰۰ بنای ثبتی و حدود ۲ هزار ۲۰۰ بنای واجد ارزش در سطح پایتخت موجود است.  

مدیر بافت تاریخی شهرداری تهران به خانه احمد متین دفتری نیز اشاره کرد و گفت: مالک این اثر ۲ مرتبه با توجه به ثبتی بودن خانه توانست از طریق رای دیوان عدالت اداری، این اثر فاخر را از فهرست ملی خارج کند که با صحبت پیرامونی معاونت معماری و شهرسازی، شهرداری منطقه ۱۱ و مدیریت بافت تاریخی با مالک و پیشنهاد تجاری کردن زیر زمین، طبقه همکف( ۲طبقه)، و همچنین با توجه به فعالیتش در صنف فروش پارچه و برند سازی در این محل این اثر حفظ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه با تغییر کاربری می توان از تخریب بناهای تاریخی و ارزشمند جلوگیری کنیم، گفت: هم اینک این بنای تاریخی توسط مالک در حال نوسازی و بازسازی است.  

شادمهری اضافه کرد: در این راستا نیز برای حفظ بناهای تاریخی چند اثر در خیابان جاویدی(خیابان سرچشمه)، منطقه ۱۱ و تقاطع خیابان موسوی و ایرانشهر نیز با تغییر کاربری شامل مسافرخانه، سفره خانه، مجتمع های مهندسی تبدیل شده است که می تواند به حفظ و گردشگر پذیر بودن آنان کمک کرد.  


به گزارش ایرنا، خانه متین دفتری در زمینی به مساحت ۳۸۳ متر مربع با ۳۰۰ متر مربع اعیانی در دوران پهلوی اول ساخته شده استو ارزش های معماری و تلفیقی دوران گذر از سبک سنتی قاجاریه به معماری نوین را داراست.

احمد متین دفتری داماد مصدق که ملقب به اعتضادلشکر و متین‌الدوله، زاده ۴ بهمن ۱۲۷۵ تهران و درگذشته در ۵ تیر ۱۳۵۰ تهران اس، جوان‌ترین نخست‌وزیر ایران در زمان پهلوی اول بود.

خانه تاریخی «متین دفتری» متعلق به دوره پهلوی اول و دارای ارزش های معماری است، که در خیابان فلسطین جنوبی واقع شده است.

برچسب‌ها اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران شهرداری تهران میراث فرهنگی بنای تاریخی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران میراث فرهنگی شهرداری تهران میراث فرهنگی بنای تاریخی متین دفتری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۷۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود

به گزارش خبرنگار، حسن محمدی ادیب ظهر سه‌شنبه در بازدید از خانه‌های تاریخی اردبیل اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی برای احیا و ساماندهی بناهای تاریخی استان با مشارکت بخش خصوصی و واگذاری از طریق صندوق توسعه و احیای بناهای تاریخی، فراخوان مزایده یکی دیگر از بناهای تاریخی اردبیل توسط این صندوق منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: واگذاری خانه تاریخی آصف اردبیل از طریق فراخوان مزایده سرمایه‌گذاری در مرمت، احیا، نگهداری و واگذاری حق بهره‌برداری از بناهای تاریخی منتشر شده از سوی صندوق توسعه و احیا انجام می‌شود و متقاضیان تا ۱۷ اردیبهشت ماه فرصت شرکت در این فراخوان را دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی برای واگذاری سایر بناهای تاریخی استان، بیان کرد: با توجه به اینکه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی راه حلی مناسب برای مرمت و احیای این بناها است، در سال ۱۴۰۲ بهره‌برداری از ۴ بنای تاریخی استان به بخش خصوصی واگذار شد و امسال نیز سایر بناها به مرور در لیست واگذاری قرار می‌گیرند.

محمدی ادیب ادامه داد: علاقمندان و متقاضیان سرمایه‌گذاری در این بنای تاریخی می‌توانند برای شرکت در مزایده به سامانه تدارکات الکترونیک دولت (ستاد) مراجعه کنند.

کد خبر 6093206

دیگر خبرها

  • خانه تاریخی آصف اردبیل واگذار می‌شود
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • حفاظت از خانه‌های تاریخی آذربایجان‌غربی در اولویت است
  • خانه آصف اردبیل برای مرمت به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • سرمایه‌گذاری در بنای تاریخی خانه آصف اردبیل به مزایده گذاشته شد
  • ۵۰ میلیارد ریال لوازم خانگی در شمال تهران توقیف شد
  • توقیف ۱۳۰ میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال تهران
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • (تصاویر) این زن زندگی خود را وقف گربه‌ها کرد
  • موزه مردم شناسی رختشویخانه - زنجان