Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:51:08 GMT

نشت گسترده نفت در پی غرق شدن یک کشتی در سواحل عدن

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۸۱۳۳

نشت گسترده نفت در پی غرق شدن یک کشتی در سواحل عدن

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از العین، غرق شدن این کشتی باعث نشت محموله نفتی و آلودگی مناطق وسیعی از سواحل استان عدن مرکز جنوب یمن شد.

در ادامه گزارش آمده که این کشتی فرسوده و متعلق به شرکت "عبر البحار" وابسته به یک تاجر یمنی به نام احمد العیسی است.

وبسایت العین افزود: غرق شدن این کشتی باعث آلودگی گسترده در سواحل منطقه البرقیه شده است؛ قبل از اینکه لکه‌های نفتی در منطقه الحسوه واقع در چند کلیومتری شرق سواحل عدن گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاربران شبکه‌های اجتماعی در صفحه توئیتر خود فیلم‌های مربوط به غرق شدن کشتی و آلودگی سواحل عدن را منتشر کردند.

از سوی دیگر، نفت‌کش یمنی «صافر» که از سوی ائتلاف متجاوز سعودی توقیف شده، چهار سال است که در نزدیکی بندر «رأس عیسی» در «الحدیده» لنگر انداخته و حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت سبک «مأرب» است.

روز پنجشنبه گذشته، «کمیته نظارت بر اجرای توافق نامه نگهداری مخزن نفتکش صافر» از کارشکنی سازمان ملل متحد در اجرای توافق حل مشکل این نفتکش خبر داد و همزمان نسبت به وقوع فاجعه زیست محیطی هشدار داد.

پیشتر «محمد علی الحوثی» یکی از اعضای شورای عالی سیاسی یمن از سازمان ملل خواسته بود که توافق نامه صافر را اجرا کند.

وی گفت: اگر یک فاجعه زیست محیطی ناشی از نشت نفت از کشتی صافر ایجاد شود، همه چیز برای مدت کوتاهی متوقف نخواهد شد بلکه ناوبری کشتی‌های نظامی و غیر نظامی متوقف خواهد شد و ما آن‌ها (نیروهای ائتلاف) را مسئول [این  فاجعه] می‌دانیم.

وزیر نفت دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا، ائتلاف سعودی را مسؤول به وجود آمدن هرگونه فاجعه زیست محیطی در دریای سرخ دانست که در صورت وقوع آن، باعث مرگ گسترده آبزیان خواهد شد. 

شرکت نفت دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعا؛ ائتلاف سعودی را مانع دسترسی به صافر و تعمیر و نگهداری آن اعلام کرده است.

عربستان از فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور غربی و عربی و با کمک آمریکا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد.

بر اثر این تجاوز، تاکنون هزاران یمنی کشته شده‌اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در این کشور به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

برچسب‌ها جنگ یمن آلودگی نفتی یمن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جنگ یمن آلودگی نفتی یمن جنگ یمن آلودگی نفتی یمن غرق شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۸۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سواحل استان بوشهر متلاطم است/ افزایش پوشش ابر

طلیعه محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در ساعاتی از وقت امروز و فردا با افزایش پوشش ابر و وزش باد، در برخی از نقاط وقوع بارش باران، گاهی رگبار باران و رعدوبرق و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ مورد انتظار است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر افزود: سواحل استان بوشهر در این مدت به تناوب متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: آسمان استان بوشهر در ساعت‌های آینده کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی ابری و وزش باد و در برخی از نقاط بارش باران، گاهی رگبار پراکنده باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای خواهد بود.

محمدی تصریح کرد: جهت وزش باد غالباً جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۸ و طی ساعاتی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر بیان کرد: ارتفاع موج دریا ۹۰ تا ۱۵۰ و از بعدازظهر در برخی ساعات بیش از ۱۸۰ سانتی‌متر پیش بینی می‌شود.

کد خبر 6095545

دیگر خبرها

  • ائتلاف دریایی اروپا در دریای سرخ با کمبود کشتی جنگی مواجه شده است
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا+فیلم
  • توقف ساخت اسکله شناور در سواحل غزه از سوی آمریکا
  • سواحل استان بوشهر متلاطم است/ افزایش پوشش ابر
  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • ادعای تازه سنتکام درباره ساقط کردن سه پهپاد یمنی
  • سنتکام:۳ پهپاد حوثی ها را نابود کردیم
  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد