Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان تقویت برادری بین آحاد ملت شریف افغانستان بوده است، تجربه نشان می‌دهد با تحریک بیگانگان، جنگی خونین و فراگیر بین اقوام مختلف روی داده است و خسارات عظیم و غیر قابل جبرانی را به دنبال آورده، لذا با هوشیاری می‌بایست در جهت تقویت برادری و اخوت گام برداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری میزان - نشست «افغانستان صلح و امنیت پایدار» با ابتکار جمهوری اسلامی ایران و به همت مجمع جهانی بیداری اسلامی امروز با سخنرانی علی‌اکبر ولایتی برگزار شد.   دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در نشست مجازی با موضوع «افغانستان، صلح و امنیت پایدار» بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از ملت بزرگ افغانستان در مسیر صلح، امنیت و توسعه تاکید کرد.

وی با اشاره به این که تاریخ افغانستان مشحون از رشادت‌ها و مقاومت مردم در برابر استعمارگران و سلطه جویان از زمان حمله ارتش سرخ تا مقاومت در برابر اشغالگری آمریکا و ناتو بوده است گفت: مردم افغانستان همواره در مقابل هرگونه تجاوز و زیاده‌خواهی ایستادگی کرده‌اند و نظامیان تا دندان مسلح شرق و غرب، در مقابل اراده و ایستادگی آنان، شکست خورده و مجاهدین افغانستان، فداکاری‌ها و رشادت‌ها کردند تا پرچم آزادی، مقاومت و ایستادگی در این کشور برافراشته شود.
ولایتی تاکید کرد: افغانستان به عنوان کشوری اسلامی، دارای ملتی شجاع و غیور و مهد شیرمردان و مبارزان دلاور و علمای بزرگی است که در مبارزه با اشغالگری، استقلال و سرافرازی تاریخ معاصر افغانستان را رقم زدند، بزرگانی، چون احمد شاه مسعود، عبدالعلی مزاری، برهان الدین ربانی، مولوی منصور و حدود یک و نیم میلیون شهید دیگر که همچون ستارگانی درخشان در آسمان این کشور می‌درخشند.
وی با انتقاد از رویکرد آمریکا در حمله نظامی افغانستان، ۲۰ سال اشغال این کشور، اعزام صد‌ها هزار سرباز و میلیارد‌ها دلار بودجه افزود: آمریکا به جای عمران، آبادانی، رونق و شکوفایی، آثار زیانبار و سنگین، جنایت‌ها و فجایع بسیاری را در این کشور مرتکب گردید و علی‌رغم توهمات اولیه، با سرافکندگی و ذلت، کشور مجاهدین سرافراز را ترک می‌کند هر چند که باز در تلاش هستند هر آنچه که از آبادی بر جای مانده را تخریب کنند و با تحریکات شیطانی در میان مردم شریف افغانستان، تفرقه بر جای گذارند، اما نخبگان و فرهیختگان افغانستان، با آگاهی از نیت شوم آنان، این توطئه‌ها را ناکام خواهند گذاشت.
دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان تقویت برادری بین آحاد ملت شریف افغانستان که سهم بزرگی در گذشته تمدن اسلامی داشته اند است، چرا که متاسفانه تجربه بیش از ۴۰ سال گذشته نشان می‌دهد با تحریک بیگانگان، جنگی خونین و فراگیر بین اقوام مختلف که هزاران سال با یکدیگر با دوستی و مسالمت زندگی کرده‌اند، روی داده است و خسارات عظیم و غیر قابل جبرانی را به دنبال آورده، لذا با هوشیاری می‌بایست در جهت تقویت برادری و اخوت گام برداشت.
در این اجلاس گروه‌ها و طرف‌های مختلف افغانستانی و بین‌المللی مؤثر در روند صلح افغانستان به میزبانی تهران حاضر شدند و به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.   بیشتر بخوانید: معاون مجمع بیداری اسلامی: اخراج آمریکا از افغانستان پیروزی بزرگی است   انتهای پیام/ برچسب ها: افغانستان مجمع جهانی بیداری اسلامی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: افغانستان مجمع جهانی بیداری اسلامی مجمع جهانی بیداری اسلامی جمهوری اسلامی ایران تقویت برادری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۸۳۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند

بانک جهانی در آخرین گزارش خود زیر عنوان «بررسی چالش‌ها: مقابله با رکود اقتصادی و تورم» نگاشته است که حمایت از بخش خصوصی در افغانستان می‌تواند، تا حدی از فروپاشی اقتصادی این کشور جلوگیری کند.

بانک جهانی گفته است کاهش ۲۶ درصدی رشد تولید ناخالص داخلی و حمایت‌های خارجی، تصویر روشنی را از چشم‌انداز تاریک اقتصادی افغانستان ترسیم می‌کند.

براساس گزارش بانک جهانی، ممکن است چالش‌های ساختاری در بخش خصوصی همراه با کاهش حمایت‌های بین‌المللی مانع هر گونه پیشرفت اقتصادی در افغانستان شود.

برپایه این گزارش، این رکود اقتصادی می‌تواند، سبب افزایش فقر و بیکاری در افغانستان شود، جایی که نیمی از جمعیت آن به‌شدت نیازمند کمک‌های خارجی هستند.

به گفته بانک جهانی، کشاورزی در افغانستان می‌تواند، سبب رشد اقتصاد در کشور شود.

این نهاد بین‌المللی همچنان سرمایه‌گذاری‌ در زیرساخت‌های آبیاری و نیز دسترسی دهقانان به بازارها برای افزایش بهره‌گیری از محصولات زراعتی‌شان را مهم خوانده است.

این در حالی است که دو روز پیش بانک جهانی گفته بود که این نهاد ۸۴ میلیون دلار کمک به افغانستان را به‌منظور مبارزه با بحران‌ اقتصادی و تطبیق پروژه‌های معیشتی در کشور تایید کرده است

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • انقلاب اسلامی ایران موجب بیداری جهانی شده است
  • آیا حذف زبان فارسی در افغانستان ممکن است؟
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند
  • اسماعیلی با سفیر ایران در باکو دیدار کرد
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مساله غزه در اجلاس باکو
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران
  • مجمع جهانی گفتگوی فرهنگ‌ها فرصتی برای انتقال مواضع فرهنگی ایران به نخبگان