Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه در سومین نشست کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار این شرکت در سال جاری گفت: رفع مغایرت‌های ثبت‌شده در سیستم یافته‌های ایمنی نقش بسزایی در کاهش حوادث دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، عباس اکبری محمدی در این جلسه که با محوریت حوادث و اتفاقات ماه گذشته و مسائل ایمنی و بهداشت کار برگزار شد، ضمن تشکر از عملکرد مطلوب حوزه ایمنی در جهت کاهش حوادث، بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به شیوع موج پنجم ویروس کرونا تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خواستار خروج ضایعات غیرفلزی و غیرضروری از انبار ضایعات شرکت و حذف ریسک حریق در محل شد و افزود: رعایت الگوی مصرف برق با توجه به شرایط ماه‌های اخیر و اهمیت آماده به‌کاری دیزل ژنراتورهای شرکت در جهت کاهش ریسک‌های خط تولید در زمان قطع برق ضروری است.

مدیر بهداشت حرفه‌ای، ایمنی و محیط‌زیست شرکت فولاد مبارکه نیز در این جلسه ضمن تشکر از عملکرد کارکنان فولاد مبارکه در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت مهار ویروس کرونا خواستار حساسیت بیشتر در زمینه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی با توجه به شروع موج پنجم ویروس کرونا در استان شدند.

حسین مدرسی فر در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به حریق‌های اتفاق افتاده در سال‌های گذشته در محل انباشت ضایعات، انجام اقدامات اساسی در جهت ایمن‌سازی شرایط و حذف ریسک حریق ضروری به‌شمار می‌رود.

وی گفت: دست‌یابی به نتایج مطلوب در زمینه ایمنی نتایج همکاری گروهی در شرکت بوده و از همکاری کارکنان و مسئولین در جهت رعایت دستورالعمل‌ها و دست‌یابی به نتایج مطلوب ایمنی نسبت به سه‌ماهه سال گذشته قدردانی می‌کنم.

 در ادامه این جلسه رئیس ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و آتش‌نشانی ضمن ارائه گزارشی به روند مثبت شاخص‌های حوادث در سه ماه اول سال 1400 اشاره و به علل بروز حوادث ماه‌های اخیر پرداخت.

 جواد کیانی با اشاره به وضعیت ایمنی سازه‌های فلزی، آسانسورها و ریزش DRI بر روی سیالات افزود: ایجاد سیستم ایمنی مناسب در جهت رفع عدم انطباق‌های کشف‌شده در این زمینه ضروری است.

 وی در ادامه با تشریح هرم حوادث شرکت بر اهمیت پیگیری، پاسخ‌گویی سریع‌تر به کارت سبزهای ثبت‌شده در کارتابل فرایندی و آماده به‌کاری سیستم‌های حفاظتی سیالات شرکت در جهت کاهش حوادثی از قبیل انفجار و آتش‌سوزی با توجه به حوادث اخیر در صنایع مشابه تأکید کرد.

در این جلسه حیدری ابیانه رئیس بازرسی جراثقال‌ها و سازه‌ها و مجید فرجی سرپرست بهداشت حرفه‌ای و ارگونومی، گزارشی در زمینه وضعیت ایمنی سازه‌های فلزی و اقدامات واحد بهداشت حرفه‌ای در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در شرکت فولاد مبارکه ارائه کردند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برق سیستم ایمنی شرکت فولاد فولاد مبارکه ویروس بهداشت حرفه ای فولاد مبارکه ویروس کرونا کاهش حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۸۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی

ایسنا/کردستان رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان خواستار پیگیری مطالبات جامعه کارگری استان از دولت شد.

سید شاکر ابراهیمی، امروز دوشنبه (۱۱ اردیبهشت) در حاشیه آیین گرامیداشت هفته کارگر که در مجتمع فجر سنندج با حضور رییس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، مسئولان استانی و جمعی از جامعه کارگری استان برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی سال گذشته ۱۱ نفر کارگر به دلیل عدم امنیت در کردستان فوت شده اند که از این تعداد ۹ نفر مربوط به کارگران ساختمانی بوده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان، ضمن تشکر از خدمات مدیرکل و کارکنان اداره کل کار کردستان، خواستار افزایش نظارت و بازرسی ها از کارگاه ها و واحدهای تولیدی شد.

وی از معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درخواست کرد که نسبت به تامین معیشت کارگران توجه بیشتری داشته و نسبت به افزایش حقوق کارگران اهتمام جدی داشته باشند و خواستار افزایش دستمزد بر اساس ماده ۴۱ قانون کار شد.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کردستان با انتقاد از اینکه کارگران کردستان در حال حاضر توانایی مراجعه به مراجع خصوصی درمان را ندارند، تصریح کرد: از دانشگاه علوم‌پزشکی استان درخواست می شود که کادر پزشکی در حوزه درمان مستقیم تامین اجتماعی متناسب با جامعه کارگری ایجاد شود، تا کارگران بتوانند از خدمات این حوزه بهره مند شوند.

وی به کمبودهای موجود در حوزه ورزش جامعه کارگری استان اشاره کرد و حمایت از ورزش کارگری را ضروری دانست و ادامه داد: تامین تجهیزات ورزشی از نیازهای اصلی کارگران استان است و مسئولان باید در این زمینه اقداماتی انجام دهند. 

ابراهیمی، بیشترین تعداد کارگران استان را در حوزه ساختمان با ۵۰ هزار نفر عضو اعلام و عنوان کرد که از این تعداد ۲۲ هزار نفر دارای بیمه بوده و ۲۳ هزار نفر هم فاقد بیمه هستند که در سامانه وزارتخانه ثبت نام کرده و در انتظار بهره کندی از خدمات بیمه ساختمان هستند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بیمه کارگران استان کردستان به دلیل مراجعه به اقلیم کردستان عراق قطع می شود که در این راستا درخواست داریم این نقیضه رفع شود.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • پرخطرترین شغل ها برای کارگران
  • بیماری‌های مُخِل سلامت کارگران
  • پرخطرترین مشاغل برای کارگران/ این بیماری ها سلامت کارگران را تهدید می کند
  • ضرورت تشکیل قرارگاه آموزش ایمنی شغل
  • مانور ایمنی کارگاه‌های پرخطر در ایلام