Web Analytics Made Easy - Statcounter

درز اطلاعات مربوط به شماره تلفن چهره‌های جهانی، پرده از نقش رژیم صهیونیستی در جاسوسی در سراسر جهان برداشت. خبرگزاری میزان – بررسی «گاردین» و ۱۶ سازمان رسانه‌ای دیگر در مورد اطلاعات اخیرا منتشر شده در مورد نرم افزار‌های جاسوسی، نشان می‌دهند که بسیاری از افراد به شکل گسترده‌ای از طریق تلفن‎‏هایشان در معرض خطر جاسوسی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش «گاردین»، درز اطلاعات مربوط به شماره تلفن همراه بیش از ۵۰ هزار نفر در سراسر جهان، نشان می‌دهد که آن‌ها توسط مشتریان دولتی شرکت صهیونیستی «NSO Group»، شرکت توسعه دهنده جاسوس افزار «Pegasus»، برای نظارت و جاسوسی انتخاب شدند.   این افراد در سال ۲۰۱۶ توسط مشتریان NSO به عنوان سوژه جاسوسی معرفی شدند.   «گاردین» می‎گوید در روز‌های آینده فهرست کامل افرادی را که هدف قرار گرفتند، اعم از مدیران بازرگانی، شخصیت‌های مذهبی، دانشگاهیان، مقام‌های دولتی شامل وزرا، روسای جمهور و نخست وزیران، اعضای نزدیک خانواده‌های حاکم یک کشور، ... منتشر می‌کند.   تاکنون نام بیش از ۱۸۰ روزنامه نگار در این درز اطلاعات مشخص شده که شامل خبرنگاران، سردبیران و مدیران اجرایی «فایننشال تایمز»، «سی ان ان»، «نیویورک تایمز»، «فرانس ۲۴»، «اکونومیست»، «آسوشیتدپرس» و «رویترز» می‌شود.   «پگاسوس»، بدافزاری است که دستگاه‌های با سیستم عامل «IOS» و «اندروید» را آلوده می‌کند تا اپراتور‌های این ابزار بتوانند پیام، عکس، ایمیل و تماس‌های تلفنی صاحبان تلفن را استخراج و میکروفون‌های مخفی را فعال کنند.
NSO پیشتر مکررا ادعا کرد که Pegasus با امکان دسترسی به همه داده‌های دستگاه هدف و تبدیل آن به یک ضبط کننده صوتی یا تصویری، فقط برای استفاده علیه تروریست‌ها و مجرمان خطرناک مورد استفاده قرار می‌گیرد. بیشتر بخوانید: افشای جزئیات قرارداد عربستان با شرکت‌های جاسوسی اسرائیل بدافزار پگاسوس چگونه در قتل خاشقجی نقش ایفا کرد؟ در داده‌های لو رفته از مشتریان NSO شماره تلفن وکلا، قضات، فعالان و منتقدانی مانند «لجین الهذلول»، «جمال خاشقجی»، «خدیجه چنگیز»، «عمر خالد»، ... از کشور‌های جمهوری آذربایجان، هند، عربستان، «مکزیک، با ۱۵ هزار شماره، انگلیس، بحرین، قزاقستان، روآندا، مجارستان، امارات با بیش از ۱۰ هزار شماره، «الجزایر» با بیش از ۶ هزار، ترکیه با ۵۰۰ شماره و مراکش با بیش از ۱۰ هزار شماره وجود دارد.   در حالی که شماری از این کشور‌ها از ارائه توضیح درباره سفارش به شرکت جاسوسی رژیم صهیونیستی خودداری کردند، شرکت مذکور مدعی است ارتباط خود را با این مشتریان قطع می‌کند.   انتهای پیام/ برچسب ها: حوادث بین الملل رژیم صهیونیستی پگاسوس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حوادث بین الملل رژیم صهیونیستی پگاسوس رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۸۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان مجلس در جریان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق در مورد جدول ۱۱ و پیوست ۳ در خصوص شرکت‌های دولتی با ۱۴۴ رأی موافق، ۷ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   حمیدرضا حاجی بابایی در توضیح جدول شماره ۱۱ گفت: این جدول در خصوص شرکت‌های دولتی است، برخلاف آنچه گفته می‌شود حدود دو سوم بودجه به شرکت‌های دولتی اختصاص داده شده که بررسی نمی‌شوند. اعتبارات شرکت‌های دولتی با بودجه عمومی جدول شماره ۱۴ تقریبا برابر است، فقط یک مقدار شرکت‌های دولتی کم است، حدود ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل تأمین نفت است، در خصوص نفت اقدامات خوبی در کمیسیون انرژی انجام شده و به نتایج مثبتی دست یافته‌ایم، همگی را بررسی کرده و بر همین اساس شرکت‌های دولتی که بودجه آن در جدول شماره ۱۴ مشخص شده اگر از آن سرپیچی شود باید پاسخگو باشند، این یک گام بلند برای نظارت بر شرکت‌های دولتی است که در بودجه امسال برداشته شده است.

دیگر خبرها

  • تصویب اعتبار شرکت‌های دولتی در بودجه ۱۴۰۳
  • تامین ۶۵ درصد اعتبارات شرکت‌های دولتی از محل نفت
  • برگزاری نشست تعاملی مدیران شرکت ملی انتقال گاز ایران و مخابرات منطقه خوزستان
  • پلیس اسرائیل عضو کنست را مضروب کرد
  • هدف قرار گرفتن کشتی مرتبط با اسرائیل در دریای سرخ
  • کی اف سی ۱۰۸ شعبه خود را در مالزی تعطیل کرد
  • راه اندازی فیبر نوری در ۳۴ روستای رشت
  • توسعه کانال های ارتباط با مشتریان بیمه تعاون
  • ویدئوی دیدنی از تاثیر حجاب و پوشش روی مشتری های یک فروشنده خانم | از شماره تلفن خواستن برای خریدهای بعدی تا ...
  • مسابقات «سدید»‌ مهارت‌های ارتباطی دانشجویان را تقویت می‌کند