Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@20:24:15 GMT

سند زیست بوم حوزه هنری زنجان در حال تدوین است

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۶۹۱۳۲

سند زیست بوم حوزه هنری زنجان در حال تدوین است

امیر نعمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هر چند مشکلاتی در زمنیه تدوین سند زیست بوم حوزه هنری استان وجود داشت که این مهم از طریق مذاکره برطرف شد که در ارتباط با هنرمندان و اهالی تاریخ و هنر، این سند تکمیل تر خواهد شد.

وی با بیان اینکه درگذشته حوزه هنری استان ساختمان متمرکزی نداشت و ساختمان این نهاد به صورت استیجاری بود، اضافه کرد: خوشبختانه با تلاش انجام گرفته ساختمان کنونی حوزه هنری که پیش از این در اختیار جهاد کشاورزی قرار داشت، به عنوان بهره‌بردار در اختیار حوزه‌ هنری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول یادآوری کرد: این ساختمان در ابتدا شکل و شمایل هنری را نداشت، ولی با اعتباراتی که طی ۲ سال جذب شد، این مکان بازسازی و درخور هنرمندان استان مهیا شد.

نعمتی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات کنونی حوزه هنری مربوط به بحث کمبود فضای هنری است افزود: خوشبختانه با تعامل انجام گرفته با سایر سازمان‌ها به ویژه جهاد دانشگاهی مشکلات این بخش برطرف شد.

وی اظهار داشت: فضای محدود این نهاد هم با تلاش انجام گرفته و با حداقل امکانات بازسازی شد تا فضایی جهت برگزاری برخی از کلاس‌ها و دوره‌ها فراهم شود و در کنار این موضوع شیوع کرونا نیز  موجب شد که حضور فیزیکی هنرمندان در این نهاد کمتر شود که امیدواریم با پایان پاندمی کرونا فضای فیزیکی این مکان نیز توسعه یابد.

رییس حوزه هنری زنجان ادامه داد: امیدواریم حوزه هنری کشوری نیز در بحث عمرانی کمک حال باشد، تا زیرساخت‌ها برای ایجاد یک مرکز رشد انقلابی فراهم شود، هر چند به لحاظ محتوایی تلاش زیادی انجام گرفته  اما  این موارد لازمه کار است.

وی  اضافه کرد: با وجود اینکه معتقدیم که تنها اعتبار و پول در کار هنری کارساز نیست، اما باید زیرساخت‌های لازم فراهم باشد و در این میان ایجاد پلاتو و کارگاه‌های هنری و گالری و غیره، بسیار می‌تواند در جهت جذب و تربیت نیروهایی که بناست مثمر ثمر باشند مفید باشد و تمام این موارد نیازمند تخصیص بودجه برای ایجاد هستند.

نعمتی  خاطرنشان کرد: می توان گفت، حوزه هنری در بحث فرهنگی طرح محور کار کرده و هر موضوع که قرار است بر روی آن کار کند در ابتدا همه ابعاد آن بررسی و سپس ساخته می‌شود که نمونه این موضوع را می‌توان مستند "مادران آفتاب"  نام برد،  که از دل همین گفت‌وگوها شکل گرفته است.

برچسب‌ها زیست بوم حوزه هنری زنجان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زیست بوم حوزه هنری زنجان زیست بوم حوزه هنری زنجان حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۶۹۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود

به گزارش گروه فرهنگ و هنر ایسکانیوز، رمان نوجوان «تو خواب میکائیل هستی» نوشته تیمور آقامحمدی که به تازگی توسط انتشارات مهرک منتشر و توزیع شده، طی مراسمی رونمایی می‌شود.

این مراسم با حضور فرزانه فخریان (مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور کودک و نوجوان)، بهزاد دانشگر (مدیر دفتر ادبیات داستانی حوزه هنری)، تیمور آقامحمدی (نویسنده) و جمعی از اهالی ادبیات کودک و نوجوان روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶ در حوزه هنری برگزار خواهد شد.

همچنین به این مناسبت «پنل تخصصی رمان نوجوان» در همان روز با موضوعات «ویژگی‌های رمان نوجوان امروز» با سخنرانی عباس جهانگیریان (ساعت ۱۲-۱۰) و «مخاطب‌شناسی رمان نوجوان» با ارائه زهرا محسنی‌فر (ساعت ۱۶-۱۴) در محل حوزه هنری تشکیل می‌شود.

«تو خواب میکائیل هستی» داستان زندگی پسری به‌نام میکائیل است که پانزده سال سن دارد و سخت‌ترین روز زندگی‌اش را تعریف می‌کند. این رمان به دغدغه‌ها و چالش‌های نوجوان امروز می‌پردازد. نوجوانی که از شیوه زندگی محتاطانه بزرگترهای خود ناراضی است و می‌خواهد به شکلی زندگی کند که در آینده حسرت گذشته را نخورد.

کتاب «تو خواب میکائیل هستی» به قلم تیمور آقامحمدی در ۲۰ فصل، ۱۷۲ صفحه و شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه برای گروه سنی بالای ۱۳ سال از سوی نشر مهرک (واحد کودک و نوجوان سوره مهر) منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

کیانوش رضایی کد خبر: 1229647 برچسب‌ها کتابخوانی حوزه هنری

دیگر خبرها

  • شناسایی ۳۰۰ میلیارد فرار مالیاتی حوزه ساخت‌وساز در خوزستان
  • وزیر دادگستری: لایحه جامع وکالت در دست تدوین است/ اجباری‌شدن وکیل در دعاوی
  • رویداد‌های باغ هنر در حوزه هنری کودک و نوجوان
  • باشگاه های ورزشی زنجان زیر ذره بین نظارت
  • سند آمایش و نقشه راه معادن مازندران تدوین شود
  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • جمع آوری گنجینه‌های تاریخی گیلان توسط حوزه هنری
  • سند تحقق شعار سال استان یزد تدوین می‌شود
  • رمان «تو خواب میکائیل هستی» رونمایی می‌شود
  • کاهش طلاق در دو سال اخیر/ تدوین دفترچه برای دستگاه‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی