Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی روز دوشنبه در نشست برخط (آنلاین) با خبرنگاران استان افزود: تمامی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی طبق مقررات با حضور مردم با رعایت نکات بهداشتی به صورت حضوری در فضای باز مساجد و تکایا و بخشی در فضای مجازی پیش‌بینی شده است.

وی به اهمیت برگزاری دعای عرفه حضرت امام‌حسین (ع) در روز نیایش در  صحن تمام امامزادگان و فضاهای باز مساجد و حسینیه‌های استان اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری برنامه‌های معنوی برای ترویج معارف الهی در جامعه و بین مردم و جوانان ضروری است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول اظهار کرد: در راستای تبیین موضوع اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و ایام مبارک عید سعید غدیرخم تا روز مباهله  که از اهمیت زیادی برخوردار است تاکنون جلساتی با نخبگان و دانشگاهیان برگزار شده تا محتوای لازم در این زمینه تولید و در اختیار سخنرانان و ذاکران قرار گیرد.

نجیمی با اشاره به اینکه طبق روایات، روز غدیر فقط مختص به یک روز نبوده و روزهای  ۱۸، ۱۹ و ۲۰ ذی‌الحجه جزو ایام مهم محسوب می‌شود خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی و طبق جلسات هماهنگی که با مسوولیت هیات‌های مذهبی صورت گرفته قرار است اقدام‌های لازم به عمل آید .

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: برگزاری مراسم اطعام روز غدیرخم طی سال‌های اخیر با فرهنگ‌سازی و پیگیری تبدیل به یک فرهنگ شده است که با شور خاصی در میان آحاد مختلف جامعه هر ساله برگزار می‌شود وامیدواریم شرایطی مهیا شود که در این روز مردم مهمان سفره امیرالمومنین (ع) باشند..

نجیمی با اشاره به برگزاری مراسم خطبه‌خوانی غدیرخم بیان کرد:  جلسات تبیین ابعاد خطبه غدیر برای مسوولان هیات‌ها و تشکل‌های دینی و سخنرانان سطح استان تدارک دیده  شده که با ابعاد گوناگون آشنا و این موضوعات را در برنامه‌های خود به اطلاع آحاد جامعه برسانند.

وی به اقامه مراسم عزاداری ماه محرم امسال توسط هیات‌های مذهبی با رعایت تمام شیوه‌نامه‌های بهداشتی اشاره کرد و یادآور شد: طی سال گذشته تعدادی از  هیات‌ها به دلیل شرایط کرونا تصمیم گرفتند مراسم عزاداری مثل سال‌های قبل آن نداشته باشند اما در سال‌جاری تصمیم بر برگزاری پرشور آن است.

این مسوول خاطرنشان کرد: طبق آخرین مصوبه ستاد کرونا، برگزاری مراسم عزاداری محرم به مانند دستورالعمل سال گذشته است و هیات‌های مذهبی می‌توانند مراسم‌های خود را در فضاهای باز، ورزشگاه‌ها، صحن امامزادگان، مدارس و مکان‌های مناسب دیگر برگزار کنند.

به گفته نجیمی، باید مدل برگزاری پرشور مراسم عزاداری هیات‌ها به نحو مناسب باشد و این آیین‌ها امسال  با شور حسینی و با رعایت تمام نکات بهداشتی برگزار شود و هم‌اکنون ذاکران و مداحان در حال تهیه شعرها و نوحه‌های خود هستند و تمام برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مراسم‌ها صورت می گیرد.

وی در پایان به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

  

برچسب‌ها ویروس کرونا عید سعید قربان عید سعید غدیرخم یزد هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا عید سعید قربان عید سعید غدیرخم ویروس کرونا عید سعید قربان عید سعید غدیرخم یزد هیأت عزاداری سازمان تبلیغات اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی برگزاری مراسم مراسم عزاداری هیات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی،مسئول برگزاری این مراسم گفت:به مناسبت هفته سلامت همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در شهر خرو برگزار شد.
مهدی رحمانی افزود: در این همایش ۸۰۰ نفر از خانواده‌های شهر خرو مسیر ۲ کیلومتری میدان امام رضا (ع) تا پارک گلزار شهدای گمنام را پیاده‌روی کردند.

او گفت: در پایان این مراسم به تعداد ۱۱۰ نفر از شرکت کنندگان به قید قرعه جوایزی اهدا شد.

دیگر خبرها

  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • انتقاد از برگزاری جلسات هیات مدیره باشگاه‌های خوزستانی در تهران
  • جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم عزاداری فوت عروس ارشد امام (ره)
  • یادواره شهید گمنام در دانشگاه علم و هنر یزد برگزار می‎‌شود
  • پاداش هیات کشتی خوزستان به مدال آوران آسیایی
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • ادعای کارفرمایان به رعایت نکات ایمنی با نصب کپسول آتش نشانی
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی