Web Analytics Made Easy - Statcounter

نادر صادقی روز دوشنبه در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی آذربایجان غربی افزود: این آمار نشان دهنده توجه ویژه به ظرفیت صادراتی سیب در استان است که امسال نیز باید از مرحله تولید تا صادرات، به این امر توجه شود.

وی با بیان این‌که در طول ۴ ماهه امسال ۲۴۲ میلیون دلار صادرات از طریق مرزهای استان صورت گرفته، گفت: ارزش دلاری کالاهای صادراتی توسط پیله وران نیز ۶۵ میلیون دلار برآورد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این رقم در مقایسه با گذشته از نظر ارزی ۳۵ درصد کاهش یافته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: این در حالی است که میزان واردات نیز ۲۵۳ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت‌زمان مشابه در گذشته از نظر ارزی ۴۶ درصد افزایش داشته است.

صادقی با اشاره به این‌که پایانه مرزی رازی در سه فاز اجرا و به پایان خواهد رسید، یادآور شد: فازهای نخست و دوم این طرح در طول سال‌های ۹۸ و ۹۹ به اتمام رسیده و در تلاش هستیم فاز سوم را در آینده‌ای نزدیک مورد بهره‌برداری قرار دهیم؛ این پروژه از پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی برخوردار است.

وی با تأکید بر اهمیت مرز و استعدادهای مرزی، تصریح کرد: آذربایجان غربی با در اختیار داشتن بیش از ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک سبب افزایش درآمد ارزی استان و در نهایت کشور شده ازاین‌رو بایستی مسوولان به‌ویژه مسوولان کشوری برای اتمام پروژه‌های ناقص مرزی اهتمام جدی داشته باشند.

معاون استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: از ۲۴ مرز کشوری ۵ مرز در استان آذربایجان غربی واقع شده است که با برقراری مرز کیله سردشت به ۶ مورد افزایش خواهد یافت.

در این جلسه مشکلات ورود و خروج گمرکات، بحث جلوگیری از خروج برخی کالاها به کشورهای همسایه، مباحث مربوط به تیرپارک ها و کمبود انبار، نبود امکانات و نظارت در گمرکات و آخرین وضعیت پایانه‌های استان توسط فرماندار شهرستان خوی، ناظر گمرکات استان، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان و سایر مسئولان استانی مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، سالانه نزدیک به یک میلیون تن سیب در آذربایجان غربی تولید و به بازارهای داخل استان، داخل کشور و همچنین بازارهای خارجی عرضه می شود.

برچسب‌ها صادرات سیب آذربایجان غربی ارومیه استانداری آذربایجان غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صادرات سیب آذربایجان غربی ارومیه صادرات سیب آذربایجان غربی ارومیه استانداری آذربایجان غربی آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌همراه مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در ادامه سفر خود به ارومیه از پروژه مرمتی خانه انصاری این شهرستان بازدید کردند.   معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این بازدید اظهار کرد: خانه انصاری ارومیه از جمله خانه‌های قدیمی این شهرستان بوده که با تحویل به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی اقدامات مرمتی آن آغاز شده و امید است در آینده نزدیک با کاربری جدید آماده میزبانی از گردشگران باشد.   مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: مرمت این بنای تاریخی در چند فصل انجام می‌شود و در این فصل مرمت و به‌سازی سازه‌ای بنا، حذف الحاقات نامتناجس و آسیب‌رسان و ساماندهی و اجرای تاسیسات برقی و مکانیکی انجام می‌شود.   مرتضی صفری تصریح کرد: انجام مرمت‌های معماری اعم از نازک‌کاری و اجرای کف‌سازی متناسب، بازسازی بخش‌های تخریب شده بنا مطابق الگوی تاریخی، ساماندهی و محوطه‌سازی بنا و نیز اجرای دیوار محوطه حیاط ضلع جنوبی جزو اقداماتی مرمتی این بنا هستند.

دیگر خبرها

  • معرفی بیش از ۹۰ فرصت و بسته سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آذربایجان غربی
  • کشف مواد مخدر شیشه در مرز ارومیه
  • کشف ۳۰ کیلوگرم موادمخدر شیشه در مرز ارومیه
  • پیام تبریک استاندار آذربایجان‌غربی بمناسبت روز معلم
  • معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد
  • استاندار آذربایجان‌غربی در پیامی روز معلم را گرامی داشتند
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • بازدید معاون امور مجلس وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از قلعه بدلبو ارومیه
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه