Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:16:52 GMT

رییس جمهوری منتخب از بحران حکمرانی غافل نشود

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۰۹۳۳

رییس جمهوری منتخب از بحران حکمرانی غافل نشود

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا،‌ «مسلم صالحی»‌در نشست علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود خطاب به رییس جمهوری منتخب گفت: امیدوارم گزارش‌های کارشناسان و برخی دلسوزان، ذهن شما را از ابرچالش ملی، یعنی بحران حکمرانی که منشأ همه گرفتاری‌ها است، منحرف نکند.

نماینده مردم اقلید در مجلس با تاکید بر اینکه چابک سازی سیستم اداری و رعایت شایسته سالاری در انتصابات از مهم‌ترین چالش‌های دولت آینده است، افزود: اگر مسائل را در دولت آینده لحاظ نکنید، این عجوزه اهداف پاک و نیات مردمی شما را نیز مانند اصل ۴۴ قانون اساسی، یارانه‌ها و اقتصادی مقاومتی که برای نجات کشور تدبیر شده بود، یکجا خواهد بلعید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید به لزوم باج ندادن دولت آینده به مافیا در بخش‌های مختلف کشور، اظهار داشت: اگر مراقب نباشید مافیا در اطراف شما نیز حضور یافته و سیستم اداری دولت را فلج می‌کنند. باید با تیزبینی موانع را شناسایی و خنثی کرده و برای شایسته گزینی، چاره‌ای متفاوت از اعمال سلیقه‌ها بیندیشید.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت:  تالاب، دریاچه، بیشه و آبگیری باقی نمانده و چمنزارها شخم زده شده و ریزگردها گسترش یافتند و اکنون نیز ارتفاعات و باقیمانده ثروت‌های طبیعی در این مناطق در آتش غفلت خاکستر می‌شوند. زاگرس و پوشش استثنائی و ارزشمند آن جلوی چشم ما خزان و به خاکستر تبدیل شده است. مثال آن آتش سوزی‌های گسترده در ارتفاعات شهرستان‌های ارسنجان، کامفیروز، فیروزآباد و بیضاء فارس است که با تلاش نمایندگان این شهرستان‌ها، مسوولان وزارتخانه، ادارات مربوطه و مردم محلی مهار شد.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس از رییس جمهور منتخب خواست با برنامه‌های بلندمدت و اقدامات پیشگیرانه در سال جاری مانع تکرار چنین اتفاق‌هایی شده و خاطرنشان کرد: ارسال تجهیزات روزآمد و سازماندهی آنها در کنار احقاق حقوق نیروهای ادارات منابع طبیعی که با حداقل امکانات و حقوق به صورت شبانه روزی در حفظ منابع طبیعی تلاش می‌کنند، می تواند در حفظ محیط زیست موثر واقع شود.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی سید ابراهیم رییسی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اقلید مجلس یازدهم دولت مسلم صالحی فیروزآباد کامفیروز زاگرس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی سید ابراهیم رییسی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مجلس شورای اسلامی سید ابراهیم رییسی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اقلید مجلس یازدهم دولت مسلم صالحی فیروزآباد کامفیروز زاگرس مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد

امیرقلی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار قدس  در مورد در اختیار قرار دادن زمین و تسهیلات به مردم برای ساخت مسکن، گفت: بانک‌ها به تعهدات خودشان به درستی در بحث مسکن عمل نکردند تامین این مقدار سپرده برای اقشار آسیب پذیر و متوسط سخت است اینکه ماهی چهل پنجاه میلیون بدهند دشوار است.  باید قانون مصوب مجلس در بحث در اختیار قرار دادن تسهیلات و زمین به مردم اجرایی شود نا فرد با دست خودش مسکن بسازد.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید ساخت مسکن را به مردم واگذار کنیم و ما مرحله به مرحله نظارت کنیم. هزینه ساخت مسکن در شهرهای بزرگ یک میلیارد است کدامیک از افراد آسیب پذیر می توانند این را آماده کنند ما در مجلس مطرح کردیم که زمین را دولت بدهد. به جز چند کلان شهر دولت مشکلی برای تامین زمین در سایر شهرها ندارد.

جعفری نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد: اگر می خواهیم اقشار آسیب پذیر دارای مسکن شوند چاره ای جز اینکه زمین و تسهیلات در اختیار آنها  قرار دهیم نداریم. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهترین راه برای حل مشکل مسکن مشارکت مردم است، گفت: بروکراسی و ساختار معیوب هم این اجازه را نمی دهد که دولت همه نیازهای بخش مسکن را برطرف کند. دولت هم ‌اراده کند نمی تواند کاری کند. ما نمی توانیم فقط با امکانات دولتی برای افراد بی مسکن مسکن آماده کنیم. باید برای حل مشکل مسکن از ظرفیت مردم استفاده کنیم و بهترین بستر برای تحقق این امر عرضه زمین توسط دولت و همچنین پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم از طریق شبکه بانکی است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • رییسی دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • بازنشستگان مطمئن باشند که «همسان‌سازی حقوق» آن‌ها انجام می‌شود
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • زمین و تسهیلات از دولت ساخت با مردم/ به جز چند کلانشهر دولت مشکلی برای تامین زمین ندارد
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است
  • شرایط ایران با عملیات «وعده صادق» در جهان تغییر یافت
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • مجلس به بانک مرکزی اولتیماتوم داد