Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به طور کلی آمارهای انرژی درباره مبادلات نفت و فرآورده‌های نفتی، تعیین میزان ذخائر و تولید کشور، تقاضای داخلی و بین‌المللی و شیوه عرضه در یک کشور یا منطقه ابزار مناسبی برای سیاست‌گذاری بر بخش انرژی محسوب می‌شوند. بر همین مبنا کلیه کشورها به خصوص کشورهای نفتی اطلاعات دقیقی از میزان تولید و مصرف منابع هیدروکربوری خود جمع‌آوری و دسته‌بندی کرده و در اختیار نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی با اگاهی از اهمیت وجود یک سیستم اطلاعاتی قوی درباره مصارف فرآورده‌های نفتی نسبت به تنظیم برنامه‌های عملیاتی اقدام کرده و بهبود ابزارهای مناسب برای تهیه و انتشار آمارهای قابل اعتماد برای افزایش کیفی و کمی بانک‌های اطلاعاتی کشور در دستور کار خود قرار داد.

در نتیجه این شرکت با توجه به اهمیت شفافیت در ارائه آمارهای مصارف فرآورده‌های نفتی اقدام به تهیه و انتشار سندی تحت عنوان «آمارنامه مصرف فرآورده‌های نفتی انرژی‌زا» کرده است که این آمارنامه هر ساله منتشر شده و جزئیاتی از مصرف 5 فرآورده نفتی اصلی در سال گذشته در کشور را مشخص می‌کند.

در این بین اما در حالی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی همواره خود را پیشگام در شفافیت اطلاعاتی می‌داند که هم‌اکنون در سال 1400 هنوز آمارنامه مصرف فرآورده‌های انرژی‌زا در سال‌های 98 و 99 منتشر نشده است که معلوم نیست دلیل این تعویق چیست. روال سال‌های گذشته بدین صورت بود که در هر سال آمارنامه سال گذشته منتشر شود، در نتیجه در خوشبینانه‌ترین حالت هم شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی یک سال از انتشار این آمارنامه عقب مانده است.

شایان ذکر است که آمارنامه‌های سال‌های 96 و 97 نیز پس از پیگیری خبرگزاری فارس از روابط عمومی شرکت ملی پخش در اواخر سال 98 منتشر شد که این موضوع حکایت از این دارد که عملکرد این شرکت در 4 سال گذشته در حوزه انتشار آمارنامه‌ها و شفافیت اطلاعات برای نهادهای تصمیم‌ساز و تصمیم‌گیر ضعیف بوده و حتی عقب‌گرد داشته است.

آمارنامه مصرف فرآورده‌های نفتی انرژی‌زا در 18 سرفصل زیر تعریف شده است. برای دریافت آخرین فایل منتشر شده از این آمارنامه که مربوط به سال‌های 96 و 97 است، روی لینک کلیک کنید.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرآورده های نفتی نفت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی شرکت ملی پخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۱۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید کاظمی اظهار کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه تیتک در سال ۹۳ حدود ۹۲۲ قلم دارو از ابتدای زنجیره تا انتهای زنجیره قابل رصد بود که این تعداد در سال اخیر با ۹۰ درصد رشد به ۱۷۲۵ قلم رسیده است.

وی افزود: با رصد داروهای حیاتی و استراتژیک در سامانه تیتک می‌توان تا حد قابل ملاحظه‌ای میزان نشت از زنجیره تأمین را کاهش داد تا دارو به دست مصرف کننده اصلی برسد.

مدیر کل فناوری اطلاعات و سامانه‌های سلامت سازمان غذا و دارو با اشاره به راه اندازی داشبوردهای عمومی و مدیریتی در حوزه دارو تسریع کرد: داشبوردهای عمومی شامل ترخیص، آمارنامه بر اساس تأمین، آمارنامه دارویی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ و داشبوردهای مدیریتی شامل ترخیص، قیمت گذاری، جزئیات سیاست گذاری و قیمت مبنای بیمه در دسترس عموم مردم ذینفعان نخبگان و فعالان این حوزه قرار گرفته است.

کد خبر 6090495 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • کاهش ۲۹ درصدی مصرف نفت سفید در کردستان
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • هوجیچا ؛ از چای سبز برشته شده ژاپنی تا تقویت عملکرد شناختی!
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • بهره‌برداری از یک جایگاه عرضه سوخت در کهگیلویه و بویراحمد
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان