Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه هرگونه منابعی برای تجهیز سیستم‌های نوین آبیاری در اختیار کردستانی‌ها قرار خواهد گرفت، اعلام کرد که به این دلیل اعتبارهای بیشتری برای کردستان درنظر گرفته شده زیرا ظرفیت مدیریتی استان کردستان بسیار بالاست و منابع مالی به سرعت جذب می‌شوند.

علی مراد اکبری ظهر امروز دوشنبه در آئین بهره برداری از طرحهای آب و خاک کشور به مساحت 66 هزار هکتار با اشتغال 13 هزار نفر و سرمایه گذاری ۲ هزار و ۶۰ میلیارد تومان توسط ریاست محترم جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس اظهار کرد که از سال ۹۲ پروژه های بزرگی در کشور شروع شده که یکی از آن‌ها پروژه ۳۵۰ هزار هکتاری تبدیل اراضی دیم به آبی در خوزستان و ایلام بوده که اکنون مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که پروژه‌ دوم وزارت جهاد کشاورزی، شبکه‌های آبیاری فرعی رودخانه‌های غرب و شمال غرب کشور با ۲۲۷ هزار هکتار است که با بهره‌برداری ۲۵ هزار هکتاری، ۱۲۷ هزار هکتار آن به بهره‌برداری رسیده است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه پروژه ۴۶ هزار هکتاری سیستان و بلوچستان با اعتبار ۸۰۰ میلیون دلار به صورت کامل به بهره‌برداری رسیده است، تصریح کرد که پروژه توسعه سامانه‌های نوین آبیاری با مساحت ۱.۲ میلیون هکتار صورت گرفت که سطح سامانه‌های نوین آبیاری کشور به ۲.۵ میلیون هکتار رسید.

وی با اشاره به تخصیص ۲ هزار و ۹۰۰ هکتاری در طرح سامانه‌های فرعی رودخانه‌های غرب و شمالغرب به کردستان در ابتدا عنوان کرد که با تلاش مسئولان استانی و کشوری سهم کردستان به ۱۶ هزار و ۸۱۰ هکتار رسید.

اکبری با بیان اینکه ۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتمام ۱۰۰ هزار هکتار به پروژه‌های غرب و شمالغرب تخصیص داده می‌شود، ادامه داد که برای کل پروژه‌های غرب و شمالغرب ۱۰۰ هزار هکتار مانده است که ۳ هزار ۴۰۰ هکتار آن در کردستان واقع شده که ۷۰ میلیارد سهم اولیه استان است.

وی با اشاره به اینکه هرگونه منابعی برای تجهیز سیستم‌های نوین آبیاری در اختیار کردستانی‌ها قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد که کردستان در توسعه روش‌های مدرن آبیاری یکی از استان‌های پیشرو کشور است که ۵۰ درصد از اراضی آبی آن به سیستم‌های نوین مجهز شده است که متوسط کشوری نزدیک به ۳۰ درصد است.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه عقب ماندگی‌های کردستان در چند دهه گذشته باید به سرعت جبران شود در پایان یادآور شد که به این دلیل اعتبارهای بیشتری برای کردستان درنظر گرفته شده زیرا ظرفیت مدیریتی استان کردستان بسیار بالاست و منابع مالی به سرعت جذب می‌شوند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی وزارت جهاد كشاورزي كردستان وزارت جهاد کشاورزی نوین آبیاری هزار هکتار آب و خاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از اتمام عملیات ساخت پارکینگ در محله چهل اختران و نزدیکی بقاع متبرکه این محله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید متین‌فر امروز _ یکشنبه نهم اردیبهشت _ در جلسه هیئت مدیره سازمان بهسازی، زیباسازی و نوسازی اطراف حرم مطهر در خصوص پروژه تملک و تخریب مغازه‌های اطراف قبرستان نو اظهار کرد: با همکاری دادستانی در ماده ۸ بیش از ۹۰ درصد پروژه تملک و مغازه‌ها تخریب شده است.

وی افزود: به دلیل مشترک بودن دیوار وقفی با مغازه‌های قبرستان نو، اختلافاتی با اداره کل اوقاف بوجود آمده که تلاش مجموعه مدیریت شهری در راستای حل آن است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پروژه ساماندهی میدان مطهری خاطرنشان کرد: در هسته مرکزی شهر قم نیاز به همکاری فعال تمام ارگان‌ها داریم و نقش آستانه مقدسه حرم و اداره کل اوقاف در گسترش و پیشرفت و اجرای پروژه‌های مهم شهری بسیار پررنگ است.

متین‌فر در خصوص پروژه چهل اختران تصریح کرد: پروژه پارکینگ چهل اختران با ظرفیت ۱۰۰ خودرو و شبستان اجرا و تکمیل شده است.

وی تأمین بودجه برای پروژه‌های شهری را مورد توجه قرار داد و گفت: در سال جاری پشتیبان‌های ملکی متناسبی برای اجرای پروژه‌های اطراف حرم مطهر در نظر گرفته شده است.

کد خبر 748815

دیگر خبرها

  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • پارکینگ چهل اختران در اختیار شهروندان قرار گرفت
  • نیاز ۲۰ میلیاردی برای تکمیل شبکه آبیاری «حوضیان»
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری مغان
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • لایروبی ۱۴۰ کیلومتر از کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است