Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@23:10:21 GMT

روی خط پایتخت، ایمن سازی بزرگراه‌های منطقه ۱۷

تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۲۷۲۱

روی خط پایتخت، ایمن سازی بزرگراه‌های منطقه ۱۷

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه شهرداری منطقه ۱۷، سعید سراج در این باره گفت: بزرگراه. های شهید چراغی و شهید نواب در محدوده این منطقه از معابر مهم و پرتردد و وظیفه اتصال شمال به جنوب شهر تهران را به عهده دارند، در همین راستا و به منظور کاهش تعداد و شدت تصادفات ضمن پیگیری های به عمل آمده توسط این منطقه با سازمان حمل و نقل و ترافیک نقاطی که در کمیته ایمنی و کاهش تصادفات با نظر پلیس راهور به عنوان نقاط دارای پتانسیل تصادف مطرح شده بود، توسط اکیپ های اجرایی سازمان ایمن سازی و قطعات کاشن تانک، استوانه و تابلو نصب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ضمناً با هماهنگی مطلوب به عمل آمده در سرتاسر مسیر پنج کیلومتری بزرگراهی منطقه خط کشی محوری به صورت مکانیزه به اجراء در آمد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۷ خاطرنشان کرد: امید می رود با انجام این  اقدامات شاهد کاهش چشمگیر تصادفات و اثرات ناشی از آن باشیم.

رفع چالش آب‌گرفتگی معابر محلات جنوب پایتخت
شهردار منطقه ۱۷ از احداث هشت کیلومتر و ۴۷۰ متر شبکه جمع آوری آب های سطحی در معابر محلات این منطقه در کمتر از یک سال خبر داد و گفت: برنامه ریزی شده در سال جاری ۱۰ کیلومتر طول احداث شبکه جمع آوری آب های سطحی معابردر این منطقه احداث شود.

داود لطفی با بیان این خبر گفت: یکی از مشکلات معابر محلات این منطقه جنوبی پایتخت شبکه جمع آوری آب های سطحی بوده که خوشبختانه در این دوره از مدیریت شهری به این موضوع توجه ویژه ای شده است، به طوری که با اجرای این عملیات  در زمان بارندگی شاهد رفع چالش آب‌گرفتگی معابر منطقه ۱۷ هستیم.

وی افزود: عملیات فنی و عمرانی شبکه جمع آوری آب های سطحی از ابتدای مهره ماه سال گذشته تا خرداد ماه سال جاری ۸کیلومتر و ۴۷۰ متر طول به اجرا در آمده است و این طرح در قالب طرح های توسعه محله ای همچنان ادامه داد.

شهردار منطقه ۱۷ به معابر مورد اجرای این طرح در سه ماه نخست سال ۱۴۰۰پرداخت، گفت: در خیابان آقانوری، خیابان قدرتپاکی کوچه علی محمد مبتدا، خیابان مهمان نوازان خیابان اصفهانی خدام حسینی، خیابان فریدون احمدی خیابان یکتاثانی، خیابان قدرت پاکی کوچه صاحب الزمان (عج)، خیابان علی اکبر زاهد تقاطع کوچه صمیمت، خیابان طاهری کوچه علیمرادی کوچه گلها، خیابان مسجد خیابان رمضانی کوچه علامه مجلسی، خیابان زمزم خیابان مهران شمالی کوچه حسینی، خیابان آقایاری کوچه عزیز عسگری و کنار گذر پل قلعه مرغی شبکه جمع آوری آب های سطحی مورد احداث قرار گرفته است.

لطفی افزود: در نظر داریم تا پایان سال امسال ۱۰ کیلومتر طول شبکه جمع آوری آب های سطحی در معابر ۱۴ محله این منطقه احداث کنیم، که تاکنون نزدیک به ۲ کیلومتر و ۵۰۰ متر طول به اجرا در آمده که به عبارتی ۲۵ درصد از برنامه ریزی این طرح در سه ماه ابتدای سال  به مرحل بهره برداری قرار گرفته است.

تدوین برنامه عملیاتی حوزه ترافیک براساس نیازسنجی محلات جنوب پایتخت
نشست نظارت دوره ای حوزه حمل و نقل و ترافیک منطقه ۱۹ با حضور مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک  شهرداری تهران، شهردار منطقه ۱۹، معاونین اداره کل و مدیران حوزه ترافیک منطقه برگزار شد.

در این نشست مهدی گلشنی مدیرکل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران بر تدوین یک برنامه عملیاتی در حوزه ترافیک با شناسایی دقیق نیازهای محلات تأکید کرد و گفت: این برنامه می تواند ملاکی برای اولویت بندی و دسته بندی نیازهای این حوزه جهت طرح و اجرا و پیگیری آن ها در ستاد  حوزه ترافیک باشد. بر همین اساس ضرورت دارد نیازهای حوزه ترافیک در برنامه سال آینده بصورت محله ای تدوین و بشکل منطقه ای نهایی شود.

وی همچنین ضمن تأکید بر انجام و اصلاح مناسب سازی مسیرهای عابرین پیاده، معلولین و سالمندان بویژه در ایستگاههای حمل و نقل عمومی و مترو، به پروژه احداث مسیرهای دوچرخه در این منطقه اشاره کرد و خواستار تسریع در  تکمیل آن و انجام خط کشی های مورد نیاز شد.

از دیگر پروژه های ترافیکی مطرح شده توسط این مسئول ایجاد خیابان کامل در منطقه ۱۹بود که در این راستا خواستار پیگیری و اجرای دقیق این طرح در خیابان های انقلاب و سهیل تا پایان سال شد.
گلشنی درخصوص نصب چراغ و دوربین های سنجش متوسط سرعت در محور بزرگراهی آزادگان نیز قول مساعدت و پیگیری از مراجع مربوطه را داد.

وی  در ادامه با اشاره به اهمیت و حجم اقدامات ترافیکی در مناطق، بر اطلاع رسانی پروژه ها و فعالیت های صورت گرفته در این حوزه به منظور آگاه سازی شهروندان تأکید کرد.
در این جلسه علی توکلی شهردار منطقه نیز بر اهمیت بحث آموزش درخصوص انتقال مفاهیم و مقررات ترافیکی به شهروندان صحبت کرد و آن را عاملی مهم در کاهش تخلفات رانندگی و تصادفات ترافیکی دانست.

وی با بیان اینکه در آستانه نوروز ۱۴۰۰ شاهد کمترین میزان ترافیک در مسیر بهشت زهرا(س) بوده ایم افزود: این موضوع نتیجه موفقیت آمیز اجرای طرح جمع آوری گل فروشان و میوه فروشان حاشیه بزرگراه شهید هاشمی و علامه عسگری بوده که با پیگیری و نظارت مستمر از اوایل دی ماه سال گذشته در این محور مواصلاتی مهم و پرتردد اجرا شده است.

 شهردار منطقه ۱۹ خواستار هماهنگی ستاد با وزارت راه و شهرسازی به منظور اجرای این طرح در بزرگراه خلیج فارس و پاکسازی این معبر با هدف کاهش تصادفات و تسهیل تردد خودروها شد.

پس از این نشست که معاونین اداره کل هم حضور داشتند، مسئولین حاضر ضمن بازدید از تقاطع خیابان های میثاق شمالی و میلاد به بررسی نتایج ترافیکی اصلاح هندسی این معبر و کاهش ترافیک در آن پرداختند. طی این بازدید مقرر شد با نصب دوربین ثبت تخلف و چراغ راهنمایی از تخلفات رانندگی و بروز تصادفات احتمالی جلوگیری شود.

براساس این گزارش ارتقاء ایمنی بزرگراه های محدوده، بررسی راهکارهای موثر به منظور نگهداشت بهتر تجهیزات و نیز نرده های پلهای عابر پیاده برای جلوگیری از تخریب و سرقت المانهای ترافیکی، بررسی اقدامات و طرح های ترافیکی در دست اقدام منطقه و پیگیری موارد از سایر ادارات کل و معاونتهای مربوطه، پیگیری تشکیل اکیپ های تعمیر و نگهداری المانها و تجهیزات ترافیکی منطقه با همکاری پلیس راهور در جهت افزایش ایمنی و تسریع در اصلاح و جایگزینی موارد نقص تجهیزات در محدوده معابر و بزرگراه ها، پیگیری اصلاح پل عابر پیاده بزرگراه آزادگان در محدوده شهرک مرتضی گرد و تأمین دسترسی عابرین از دیگر موارد بررسی شده در برنامه نظارت دوره ای این منطقه در حوزه حمل و نقل و ترافیک بود.

همراه سرای اوتیسم در منطقه ۲ پایتخت راه اندازی می شود
شهردار منطقه ۲ در بازدید از همراه سرای اوتیسم گفت: حمایت از افراد مبتلا به اوتیسم و ایجاد فضای شهری مناسب با نیازهای آنها، حرکتی ارزشمند برای احیای حقوق شهری این افراد است.

 حسن صفات اعلام کرد: مدیریت منطقه در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی خود، و همچنین تحقق شعار تهران شهری برای همه، ضمن اجرای طرح مناسب سازی معابر و بوستان ها برای معلولین، پیشگام در ایجاد فضاهای شهری مناسب با نیاز افراد مبتلا به اوتیسم است.

وی با بیان اینکه کودکان طیف اوتیسم نیازمند توجه و خدمات ویژه هستند، گفت: شهرداری منطقه۲ تلاش دارد تا با همراهی و همکاری با انجمن اوتیسم و ایجاد ظرفیت های لازم برای بهره مندی این افراد از خدمات آموزشی و تفریحی موجود در شهر، منطقه دو به منطقه شهری دوستدار اوتیسم تبدیل شود.

شهردار منطقه ۲ احداث بوستان اوتیسم را یکی از اقدامات منطقه در این زمینه برشمرد و گفت: همه کودکان باید به فرصت های برابر برای بازی و تفریح دسترسی داشته باشند برهمین اساس فضایی به مساحت ۱۱۸ مترمربع در فاز دو بوستان نهج البلاغه متناسب با شرایط کودکان اوتیسم مناسب سازی شده است.

صفات در ادامه به راه اندازی همراه سرای اوتیسم اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری منطقه به منظور حمایت از خانواده های دارای فرزند اوتیسم که برای دوره درمان به تهران مراجعه می کنند ساختمانی را جهت اقامت این خانواده ها اختصاص داد.

وی افزود: این ساختمان  با زیربنای ۱۸۶ مترمربع در دو طبقه جهت تجهیز و راه اندازی در اختیار انجمن اوتیسم گذاشته شده است.

به گفته شهردار منطقه۲ در این ساختمان علاوه بر تجهیز فضای استراحت برای خانواده ها، محوطه ای با رعایت استانداردها برای بازی کودکان طراحی و مناسب سازی شده است.

وی در پایان مناسب سازی  بخشی از بوستان جنب این مرکز برای کودکان اوتیسم را از دیگراقدامات منطقه در این زمینه برشمردو گفت: همه کودکان باید به فرصت های برابر برای بازی و تفریح دسترسی داشته باشند.

حذف پارک حاشیه ای خیابان شهرداری با نصب دوربین های ثبت تخلف
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک اعلام کرد: پارک حاشیه ای خیابان شهرداری حد فاصل دو میدان قدس و تجریش با نصب دوربین های ثبت تخلف، حذف و کنترل می شود.

محمد خردمند با اعلام مطلب فوق اظهار کرد:  تا اجرای نهایی طرح خیابان کامل در خیابان شهرداری، تردد وسایل نقلیه در این مسیر به صورت دو خط رفت و دو خط برگشت محدود و هر گونه پارک حاشیه ای در ضلع شمال و جنوب این معبر با نصب دوربین های ثبت تخلف که با همکاری سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ در حال انجام است کنترل می شود.

وی افزود: تا اتمام طرح تعریض و آماده سازی خیابان حمید که قرار است مسیر تردد وسایل نقله را از محور شرق به غرب در خود جای دهد ضلع شمالی خیابان شهرداری به صورت دو باند رفت و برگشت با دو خط، ترافیک عبوری را هدایت می کند.

خردمند افزود: با کاهش عرض معبر خیابان شهرداری به ۱۲ متر برای تردد عرضی عابرین پیاده دیگر نیازی به پل عابر پیاده مکانیزه نبوده و این پل جمع آوری شد و شهروندان می توانند از دو زیر گذری که در میدان قدس و تجریش هست برای تردد به ضلع شمال و جنوب خیابان شهرداری استفاده کنند.

معاون شهردار منطقه یک افزود: ساماندهی پیاده روی ضلع جنوب خیابان شهرداری توسط معاونت فنی و عمرانی در حال انجام است که با اجرا و تعریض پیاده رو و درنظر گرفتن خط عبوری دو چرخه و اتوبوس ها این خیابان تبدیل به خیابان کامل با تاکید بر حرکت انسان محور خواهد شد.

اجرای مهمترین پروژه آب های سطحی شرق تهران در منطقه۱۳
شهردار منطقه ۱۳ اعلام کرد: به منظور مدیریت سیلاب های شهری، مهم ترین پروژه آب های سطحی شرق تهران در حال اجراست و بر اساس پیش بینی های به عمل آمده تا مهر ماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

مجتبی شکری در خصوص از سرگیری اقدامات اجرایی پروژه احداث سرشاخه کانال پیروزی با هدف افزایش ایمنی خیابان پیروزی و بزرگراه امام علی (ع) مقابل خطر سیلاب، گفت: طول پروژه احداث سرشاخه پیروزی- اصفهانک به ۷.۴ کیلومتر می‌رسد و پروژه به عنوان بخشی از شبکه اصلی مدیریت آب‌های سطحی شرق تهران، با استفاده از لوله‌هایی به قطر ۱۴۰۰ میلی‌متر تا ۲۲۰۰ میلی‌متر و همچنین احداث کانال بتنی در حال اجراست که  بهره‌برداری از آن نقش مهمی در مدیریت سیلاب ایفا می کند.

به گفته وی بر اساس پیش بینی های به عمل آمده، این پروژه تا مهر ماه سال جاری به مرحله بهره‌برداری برسد.

گفتنی است، با حضور مجتبی شکری شهردار منطقه ۱۳ و حبیب پوش پارس مدیر عامل شرکت خاکریز آب، ضمن بازدید از مسیل ها و کانال های سطح منطقه، از عملیات اجرایی احداث سرشاخه کانال پیروزی - اصفهانک به عنوان مهمترین پروژه مدیریت آب‌های سطحی شرق تهران در خیابان پیروزی بازدید شد.

در این بازدید مشترک مسائل مربوط به مسیل ها و کانال های سطح منطقه مطرح و تصمیماتی برای رفع مشکلات اتخاذ شد.

یک هفته بدون کیسه های پلاستیکی در محله های مرکزی شهر تهران
شهردار منطقه ۱۱ گفت: برنامه های هفته بدون پلاستیک در میادین میوه و تره بار با هدف آگاه‌سازی شهروندان در رابطه با مخاطرات استفاده از کیسه‌های پلاستیکی و مصارف جایگزین آن هادر حال انجام است.

نصراله آبادیان  با اشاره به نهادینه سازی الگوهای فرهنگی در زمینه کاهش استفاده از کیسه های پلاستیکی در بین شهروندان گفت : برنامه های هفته بدون پلاستیک با همکاری و مشارکت  معاونت امور اجتماعی و فرهنگی و معاونت خدمات شهری و محیط زیست با هدف تقویت احساس مسئولیت پذیری اجتماعی شهروندان نسبت به محیط زیست محل زندگی خود، آموزش و آگاهی بخشی به  شهروندان همچنین تغییر رفتار شهروندی در مصرف و جایگزین کیسه های پارچه ایی  به جای کیسه های پلاستیکی در محلات در حال پیگیری و اجرا ست.

وی در تشریح برنامه های انجام شده با توجه به استمرار در آموزش های شهروندی افزود:  استفاده از ظرفیت و مشارکت  معاونت ها و ادارات در اجرای برنامه ها موجب هم افزایی و غنی شدن محتوی  فعالیت ها می شود و آموزش بایستی به صورت مستمر و در بازه های زمانی اتفاق بیافتد که در این برنامه استقرار میز آموزش چهره بره چهره در میادین میوه تره بار نواب، جمالزاده و قلمستان در هفته بدون پلاستیک به منظور ایجاد تلنگر در افکار شهروندان و ترغیب آنان در جهت استفاده از کیسه های پارچه ای برای استفاده بیشتر شهروندان از این کیسه ها بر پا شد. همچنین برگزاری وبینار آموزشی و کارگاه آموزشی برای عموم شهروندان و دانش اموزان در حال برگزاری می باشد.

آبادیان همچنین با اشاره به اهمیت آموزش چهره به چهره در تغییر رفتار شهروندی در بین شهروندان  بیان کرد: آموزش چهره به چهره به دلیل ارتباط مستقیم آموزشگر با شهروند و پاسخ به سوالات احتمالی شهروندان تاثیر به سزایی در تغییر رفتار شهروندی  دارد که با نحوه برخورد آموزشگر و ایجاد اعتماد در شهروندان می توان به درک متقابل و تغییر رفتار شهروندی دست یافت.

به گفته شهردار منطقه ۱۱ همچنان آموزش چهره به چهره در سطح منطقه با موضوعات محیط زیست و پسماند ادامه دارد.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه یازده تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه یک تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه دو تهران شهرداری منطقه یک تهران شبکه جمع آوری آب های سطحی آب های سطحی شرق تهران تغییر رفتار شهروندی کیسه های پلاستیکی حمل و نقل و ترافیک خیابان شهرداری شهرداری منطقه نصب دوربین شهردار منطقه تهران شهردار حوزه ترافیک بهره برداری عمل آمده آموزش چهره مناسب سازی هفته بدون برنامه ها منطقه ۱۷ ثبت تخلف سال جاری کیسه ها متر طول ماه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۲۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر

به گزارش همشهری آنلاین، سید ابوالفضل موسوی‌پور در نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

موسوی پور تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

او افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ‌های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

کد خبر 847204 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها تهران تصادف حوادث ایران

دیگر خبرها

  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • دو منطقه تهران در جدول صدر جدول لیگ تصادفات شهر
  • وقوع ۵۹ درصد تصادفات تهران در بزرگراه ها/ مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات
  • برنامه برای انضباط بخشی بیشتر در جهت روانسازی ترافیک
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • جزئیات تغییرات طرح ترافیک جدید در پایتخت/ طرح «زوج و فرد» حذف می شود؟
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • زوج و فرد از طرح ترافیک پایتخت حذف شد
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت