Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر روابط بین الملل فدراسیون بسکتبال گفت: بر اساس قوانین فدراسیون جهانی بسکتبال فیبا، در ترکیب ۱۲ نفره هر تیم تنها یک بازیکن دو ملیتی می‌تواند قرار بگیرد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، ایمان فرزین مدیر روابط بین الملل فدراسیون در رابطه با شبهات مطرح شده در برخی از رسانه‌ها درخصوص حضور بازیکنان دو ملیتی در ترکیب تیم ملی بسکتبال ایران در بازی‌های المپیک توکیو اظهار داشت: بر اساس قوانین فدراسیون جهانی بسکتبال فیبا، در ترکیب ۱۲ نفره هر تیم تنها یک بازیکن دو ملیتی می‌تواند قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس پیش از این دو بازیکن با تابعیت مضاعف در تیم ملی بسکتبال کشورمان حضور داشتند و محدودیت‌هایی برای سرمربی محترم تیم ملی وجود داشت.

او با اشاره به رفع شدن مشکل پویان جلال‌پور افزود: پویان جلال پور آلمانی – ایرانی و مایک رستم‌پور آمریکایی – ایرانی هستند که طی مکاتبتات و مذاکرات متعدد ما با فیبا و استفاده از ارتباطات خوبمان در فدراسیون جهانی، مدارک لازم را جهت رفع محدودیت جلال‌پور ارسال کردیم. با توجه به اینکه وی شناسنامه ایرانی خود را در سه سالگی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در آلمان دریافت کرده بود، محدودیت تابعیت مضاعف (Naturalized) وی توسط فیبا برداشته شده و وی نیز می‌تواند به همراه رستم‌پور و گرامی‌پور در ترکیب تیم ملی بسکتبال کشورمان در المپیک توکیو حضور داشته باشد.

فرزین در پایان با اشاره به قانون فیبا درباره موارد این چنینی اضافه کرد: بر اساس قانون فیبا، هر بازیکنی که قبل از رسیدن به سن هفده سالگی شناسنامه یا گذرنامه خود را از کشور متبوع دریافت کند، در صورتی که برای تیم ملی کشور اول خود (محل تولد) بازی نکرده باشد می‌تواند برای تیم‌های ملی کشور دوم به میدان برود.

 

بیشتر بخوانید: المپیک توکیو| از صعود با چاشنی شانس تا حواشی پیش آمده در فرودگاه/ صمد و حامد تنها بازمانده‌های پکن در توکیو

انتهایپیام/

برچسب ها: فدراسیون بسکتبال ایمان فرزین المپیک توکیو

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: بسکتبال فدراسیون بسکتبال ایمان فرزین المپیک توکیو تیم ملی بسکتبال المپیک توکیو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۲۷۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کریستین ویری و پرتاب توپ به سبد بسکتبال در شهر بازی / فیلم

تفریحات کریستین ویری، ستاره سابق اینتر و فوتبال ایتالیا.

دانلود (5.4MB)

دیگر خبرها

  • خانزاده: امسال انگیزه بیشتری برای کسب سهمیه داریم
  • برگزاری نشست کمیته بدوی انضباطی فدراسیون بسکتبال
  • سرمربی تیم ملی والیبال: از شرایط بازیکنان راضی هستم؛ صعود به المپیک رویا نیست
  • سرمربی تیم ملی والیبال: صعود به المپیک رویا نیست
  • امیدوارم با صعود به المپیک خواسته‌ فدراسیون را برآورده کنیم
  • نامه مهم مهدی تاج به وزیر ورزش درباره فصل آینده لیگ برتر
  • نامه تاج به وزیر: لیگ بعدی را شروع نمی‌کنیم!
  • علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد
  • کریستین ویری و پرتاب توپ به سبد بسکتبال در شهر بازی / فیلم
  • اعلام آخرین وضعیت انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال و واکنش به نحوه جدایی دمیر