Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  رضا باکری، دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در نامه‌ای به رئیس جمهور، معاون اول، وزرای صمت و جهاد و همچنین دبیر ستاد تنظیم بازار و رئیس سازمان حمایت ضمن انتقاد از تأخیر طولانی و بلاتوجیه آن‌ها در تعیین قیمت شیرخام و ۱۰ قلم محصولات لبنی پر مصرف اعلام کرد:

در صورت عدم توجه مسئولان به حل مشکل دامداران و صنایع لبنی، از این پس با استناد به قانون تجارت، بر اساس قیمت توافقی با دامداران به قیمت گذاری محصولات لبنی تولیدی خود اقدام خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی در نامه خود به رئیس جمهور، ضمن تاکید بر این نکته که عدم تعیین تکلیف قیمت شیرخام و محصولات لبنی منجر به سوق دادن صنایع لبنی به ورطه ورشکستگی شده، نوشته است:

«چنانچه سریعاً قیمت شیرخام و فرآورده لبنی تصویب و ابلاغ نگردد بالاجبار واحد‌های لبنی عضو این انجمن با تعامل کامل با دامداران براساس قانون تجارت رفتار، و به صورت توافقی با قیمت مرضی‌الطرفین اقدام به خرید شیرخام نموده و فرآورده لبنی خود را بر اساس دستورالعمل قیمت گذاری کالا‌های تولید داخل به شماره ۱۱/۴۲۷۳۱۱ مورخ ۲۵/‌۰۵/‌۱۳۸۹ قیمت گذاری و عرضه خواهند کرد. مسئولیت و عواقب این امر مستقیماً متوجه مسئولان دولتی است که با وقت کشی و با امروز و فردا کردن، موجبات ضرر و زیان شرکت‌های تولیدی لبنی را فراهم ساخته‌اند.»

بیشتر بخوانید

قیمت گذاری دستوری باید حذف شود/ دولت در برابر قطره قطره شیر تولید شده مسئول است

به نظر کارشناسان قیمت گذاری دستوری در شرایطی که کشور تورم ۴۰ درصدی را تجربه می‌کند، نمی‌تواند منجر به ثبات و پایداری قیمت تمام شده کالا و خدمات شود به همین دلیل بهترین روش برای حل مشکل قیمت گذاری شیرخام و محصولات لبنی انتقال این کالا‌ها از گروه یک کالایی به گروه دو و تن دادن به منطق عرضه و تقاضا است. در چنین شرایطی می‌توان با عدم اختصاص منابع ارز ۴۲۰۰ تومانی به نهاده‌های دامی، منابع آزاد شده را به دهک‌های محروم و حمایت از آن‌ها برای خرید کالای لبنی اختصاص داد تا در نتیجه افزایش احتمالی قیمت محصولات لبنی، توان خرید این کالا‌ها را داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات لبنی نهاده دامی قیمت لبنیات محصولات لبنی قیمت گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۳۰۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، یکی از شروط برای تیم‌های استقلال و پرسپولیس به منظور کسب مجوز حرفه‌ای پرداخت بدهی‌های خارجی و تعیین تکلیف پرونده‌هایی بود که منجر به رای صدور نهایی شده بود.

بیشتر بخوانید: AFC فوتبال ایران را رسما درجه ۲ اعلام کرد!

دیگر موضوعی که کنفدراسیون فوتبال روی آن در مورد این دو تیم ایرانی زوم کرده بود، تفکیک مالکیت بود. نامه فدراسیون فوتبال برای تفکیک مالکیت این دو باشگاه به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده است.

البته نامه ارسالی و نظر کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فدراسیون فوتبال در مورد تیم‌های ایرانی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال شده محرمانه است. اما بر اساس خبرهای رسیده مجوز حرفه‌ای تیم‌های استقلال و پرسپولیس از سوی این کمیته تایید شده است.

با واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی به زودی پرونده بدهی‌های دو تیم که بیشتر داخلی هستند، تعیین و تکلیف خواهد شد. هم چنین با این واگذاری مقرر شد منبعد هیچ پرونده خارجی بدون تعیین و تکلیف رها نشود. به واقع از این پس مالکان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس اجازه نخواهند داد مربی و بازیکن خارجی از استقلال و پرسپولیس شکایت کنند.

منبع: خبرورزشی

انتهای پیام/

کد خبر: 1228962 برچسب‌ها پرسپولیس تهران استقلال تهران

دیگر خبرها

  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • نامه محرمانه AFC برای پرسپولیس و استقلال
  • تعیین تکلیف تعهدات ساینا Sدو‌گانه سوز+ قیمت
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • تأکید نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری برنقش اصناف در مهار تورم
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟