Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین زنجان؛ فتح‌الله حقیقی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان زنجان، اظهار کرد: در این سفر پروژه‌هایی از قبیل تکمیل راه سلطانیه _ قیدار _ همدان با ۲۵۰ میلیارد تومان تخصیص، ورزشگاه ۱۵ هزار نفری زنجان و دو خطه کردن راه‌آهن زنجان _ تهران در استان بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به گلایه اولیای برخی دانش‌آموزان در رابطه با نحوه ارزشیابی امتحانات، افزود: درخواست‌هایی از والدین در نحوه ارزشیابی دانش‌آموزان به من ارسال می‌شود که انتظار داریم نحوه ارزشیابی بررسی شده و در جلسه آینده آموزش و پرورش مطرح شود.
این مسئول ادامه داد: در ۱۷ ماه گذشته عملکرد آموزش و پرورش نسبت به تحصیل دانش‌آموزان و فرآیند آموزش، خوب برآورد می‌شود، ولی انتظار می‌رود که نحوه ارزشیابی به صورت متقن و مستند به جلسه ارائه شود.
نماینده عالی دولت در استان زنجان، با اشاره به ساخت مدرسه در شهرک‌های اقماری، تصریح کرد: متاسفانه شهرک‌های اقماری زنجان بدون مدرسه احداث شده است که مجبور شدیم ۶۳ مدرسه در این مناطق احداث کنیم تا مردم درگیر جابه‌جایی فرزندان‌شان نشوند. اگر جانمایی و ساخت مدرسه در شهرک‌های اقماری به موقع انجام می‌شد، خانواده‌ها برای محل تحصیل فرزندان‌شان به مشکل نمی‌خوردند.
حقیقی با اشاره به ساخت مسکن اقدام ملی در استان و جانمایی مدرسه در آن، یادآور شد: راه و شهرسازی در حال حاضر برای پروژه‌های مسکن ملی تلاش می‌کند که ۸ برابر ظرفیت موجود است که باید اداره‌کل نوسازی نسبت به احداث مدارس به مسکن و شهرسازی در ساخت کمک کند. ۹ درصد پروژه‌های مسکن ملی که قریب به ۱۶ هزار مسکن است، در استان زنجان ساخته می‌شود.
استاندار زنجان در ادامه بر ضرورت انجام وظایف تعاونی‌ها در استان تاکید کرد و گفت: باید جلسه‌ای با حضور معاون امور عمرانی تشکیل شده و از ظرفیت تعاونی براساس مواد قانونی احصا و مکلف به انجام وظایف خود شوند. در رابطه با فروش زمین نیز، مصوبات گذشته دوباره باید بررسی شود.
وی در رابطه با پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، خاطرنشان کرد: باید برای پژوهش‌سراها فکر خوبی شده و مشکلات آن حل شود و این در حالی است که تاکنون این پژوهش‌سراها مورد توجه قرار نگرفته‌ است. همچنین باید طرح عملیاتی و اجرایی برای پژوهش‌سراها تدوین شده و خیران و صاحبان واحدهای تولیدی و کارخانجات، کمککار پژوهش‌سراها بوده و تقویت شوند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: شورای آموزش پرورش استاندار زنجان پژوهش سراها شهرک های اقماری نحوه ارزشیابی استان زنجان پژوهش سراها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

میثم حیدر‌هایی مدیر آموزش و پرورش دامغان ایجاد فضای آموزشی در مسکن مهر را یکی از دغدغه‌ها دانست و گفت: طبق آمارها، مسکن مهر دامغان دارای ۱۶۰۰ دانش آموز است و در حال حاضر ۲ فضای آموزشی و یک سالن ورزشی در این منطقه وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر جمعیت هر مدرسه را ۴۰۰ دانش آموز درنظر بگیریم، مسکن مهر دامغان به ۲ فضای آموزشی دیگر نیاز دارد که یک آموزشگاه ۱۲ کلاسه با پیشرفت حدود ۴۰ درصد در این محدوده در حال ساخت است و باید یک فضای آموزشی دیگر ساخته شود.

مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است

حیدر‌هایی ضمن گرامیداشت هفته معلم، اظهار داشت: قدرشناسی از معلمان و احترام به فرهنگیان رسالتی بر دوش همه اقشار جامعه است و در این راستا، هفته معلم امسال ۲ فرهنگی نمونه استانی و ۹ فرهنگی نمونه در شهرستان دامغان معرفی و تجلیل می‌شوند.

وی به چالش نیروی انسانی در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید، مجموعه آموزش و پرورش دامغان در زمینه مدیریت موفق بود، اما نیاز است که این کمبود‌ها برطرف شود.

حیدر‌هایی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی فعلی، ۲ هزار ساعت کمبود نیروی انسانی وجود دارد که شامل حدود ۱۰۰ نیروی دور متوسطه اول و دوم می‌شود که امیدواریم با توجه به جذب سال تحصیلی آینده آموزش و پرورش، این معضل و کمبود برطرف شود.

مدیر آموزش و پرورش دامغان گفت: طی ۱۰ سال اخیر این شهرستان در زمینه امتحانات نهایی رتبه اول استان سمنان را به خود اختصاص داد و تلاش می‌شود تا این رتبه حفظ شود.

حدود ۱۴ هزار دانش آموز دامغانی زیر نظر یکهزار و ۱۰۰ فرهنگی از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم، به تحصیل مشغول هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • مسکن مهر دامغان نیازمند ۲ مدرسه است
  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • خبر خوش برای متقاضیان مسکن ملی + جزییات
  • نقش‌آفرینی دانش‌بنیان‌ها در زمینه جهش تولید و رفع نیاز اساسی کشور
  • موقوفات زنجان صاحب درآمد پایدار می‌شوند
  • نقاط حادثه‌خیز شهر قم اصلاح شود/ لزوم احداث پارکینگ مورد نیاز
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • ۱۰۰ سامانه خورشیدی در مدارس نصب شده است
  • برای خانه‌دار شدن افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی برنامه داریم
  • شناسایی و مستندسازی ۲۰ نیاز فناورانه واحدهای صنعتی در خوزستان