Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری با بیان اینکه مردم به‌خاطر مشکلات ناشی از خشکسالی و کم آبی هرچقدر ناراحت باشند، حق دارند، گفت: لحظه‌ای نیست که دولت به فکر مردم نباشد؛ تا ساعت آخر در قبال مردم مسئولیت داریم و با همه توان در خدمت مردم هستیم.

 به‌گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز دوشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی افزود: متأسفانه امسال شرایط بسیار سختی را می‌گذرانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در ۵۰ سال گذشته چنین خشکسالی تقریباً کم‌نظیر است به طوری که امسال نسبت به سال گذشته بیش از ۵۲ درصد کاهش بارندگی داریم. به‌همین دلیل هم در مسأله آب و هم در مسأله برق دچار مشکل شدیم و مردم عزیز ما در خوزستان و در بسیاری از استان‌های جنوبی در [رابطه با] دام‌[ها] و کشاورزی در شرایط کم‌آبی دچار مشکل شدند. وی افزود: مردم خوزستان با وجود اینکه توصیه ما این بوده که در آنجا برنج‌کاری نشود اما سال‌هاست برنج کاری هم انجام می‌دهند که خود آن هم مزید بر علت شده و همه اینها دست‌به‌دست هم داده و مردم در سختی قرار گرفتند. رئیس جمهوری بیان کرد: ما امروز مصوبات بسیار خوبی در دولت داشتیم برای اینکه این مشکل را فعلاً برای مردم عزیز خوزستان حل کرده و جبران خسارت بکنیم. جاهایی که باید آبرسانی شود، آبرسانی انجام گیرد. روحانی عنوان کرد: مردم هرچقدر ناراحت باشند، حق دارند. تا وقتی که انسان دامپروری و کشاورزی نکرده باشد، معنای آن را نمی‌داند. وقتی مسئول دامپروری می‌بیند دام پیش چشمش غذای کافی یا حتی گاهی آب به اندازه کافی در اختیار ندارد، یا باغ و محصولات کشاورزی وی خشک می‌شود و از بین می‌رود، فقط بحث مالی نیست که پول و اموال وی از دست می‌رود بلکه مانند این است که جان وی از دست می‌رود یعنی به‌قدری برای کشاورز مهم است و همه محصولات کشاورزی، نخلستان‌ها و باغ‌ها که شبیه فرزندانش است و به‌لحاظ عاطفی هم در فشار قرار می‌گیرند. رئیس جمهوری تصریح کرد: برای من و همه وزیران و همه مسئولان هیچ تفاوتی نمی‌کند که هفته‌های آخر دولت یا هفته اول است. ما تا ساعت آخر مسئولیم و بار مسئولیت بر دوش ما است و باید تلاش کنیم، ساعتی هم که تحویل دولت بعدی دادیم، دولت بعدی مسئولیت می‌پذیرد و همه باید دولت بعدی را یاری کنیم زیرا بدون یاری و کمک مردم کار پیش نمی‌رود.    

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۳۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، بر اساس داده‌ها و اطلاعات بارش‌های سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۳ درصد مربوط به استان قزوین است.

پس از قزوین، استان‌های سمنان و تهران به ترتیب به رشد منفی ۴۱.۳ و ۳۹.۸ درصد در رده‌های دوم و سوم کمترین بارش‌ها در بازه اشاره شده قرار دارند. میزان کاهش بارش در تهران ۹۳.۵ میلیمتر بوده؛ این در حالی است که با وجود بارش‌های قابل توجه طی روزهای اخیر در کشور، اما همچنان بارش‌ها در ۲۲ استان منفی است. بارش‌ها در استان‌های ایلام، خراسان جنوبی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کردستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد نسبت به دوره بلندمدت افزایش یافته است.

بیشترین بارش‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با رشد ۵۴.۲ درصدی، یزد ۴۱.۵ درصد و خراسان جنوبی با ۱۹.۷ درصد ثبت شده است.

در مجموع از ابتدای سال آبی جاری تا (۱۳ اردیبهشت ماه) بارندگی در کشور ۸.۹ درصد و میزان بارندگی‌ها در کشور در بازه زمانی ذکر شده ۱۸.۶ میلیمتر کاهش یافته است.

دیگر خبرها

  • کلوپ هنوز ناراحت است که چرا این ستاره را نخرید
  • مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون اجتناب کنند
  • اطمینان خاطر فعالان اقتصادی با ابزار‌های موثر بانک مرکزی
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • با همه بارش‌ها، ۲۲ استان هنوز دچار خشکسالی است
  • خسارت بارش شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خسارت بارش‌های شدید به ۱۴۵ هزار هکتار از مزارع خوزستان
  • خشکسالی در 22 استان کشور! بارش‌ها 8.9 درصد کاهش یافت
  • ببینید | لحظه تکان‌دهنده خودکشی یک زن در سالن تیراندازی / حاوی تصاویر ناراحت‌کننده
  • هشدار زرد هواشناسی خوزستان درخصوص سامانه بارشی جدید