Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیر شبکه بهداشت و درمان خاش سیستان و بلوچستان گفت: با هدف کاهش دادن خسارت های ناشی از شیوع و همه گیری بیماری کرونا دید و بازدیدهای عیدانه در ایام عید سعید قربان در همه مناطق این شهرستان ممنوع است.

به گزارش ایسنا دکتر رضا کرد در حاشیه نشست هم اندیشی و برنامه ریزی نماز عید سعید قربان خاش با حضور فرماندار و امامان جمعه این شهرستان بیان کرد: ویروس جدید کرونا(دلتا) با تغییر و جهش بسیار زیاد، وحشی تر، خطرناک تر و سرایت پذیرتر نسبت به ویروس قبلی ظاهر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوره شروع علائم در فرد مبتلا از دو هفته به چند روز تغییر یافته و گاها در همین مدت کوتاه سبب درگیری ریه ها و وخامت حال بیمار و حتی فوت می گردد.

دکتر کرد با تشکر از حمایت های فرماندار، اعضای شورای تأمین و ستاد کرونا، همراهی علما و روحانیون و کسبه و بازاریان در رعایت پروتکل های بهداشتی و کمک به اجرای مصوبات و اعمال محدودیت های کرونایی، تعطیلی های نمازهای جمعه و اصناف و مشاغل چرا که همه می دانیم متضرر شدن در مسائل مالی بهتر از ضرر جانی و از دست دادن عزیزانمان می باشد، اظهار داشت: با توجه به تصمیم گیری اعضای حاضر در برگزاری نماز عید سعید قربان لازم است توصیه های بهداشتی لازم به منظور اطلاع رسانی عمومی و استفاده از ظرفیت ارزشمند تریبون نماز عید ارائه گردد.

این مسوول ادامه داد: در شرایط قرمز کرونایی هرگونه ازدحام جمعیت بدون در نظر گرفتن پروتکل های بهداشتی می‌تواند باعث انتشار بیشتر بیماری شود، از همین رو برگزاری مراسم نماز عید قربان فقط در فضای باز و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلا مانع است.

وی گفت: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای اعم از دیابت، فشار خون بالا، ناراحتی قلبی و...، علائم شبه کرونا، افراد مبتلا یا دارای فرد مبتلا در خانواده طی یک ماه گذشته از شرکت در محل نماز عید قربان خودداری نمایند.

دکتر کرد افزود: با توجه به اینکه منبع انتشار این ویروس تجمعات مردمی بوده؛ بنابراین لازم است مردم و نمازگزاران استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی قبل از نماز، حین و بعد از نماز را مد نظر قرار داده و از هرگونه تجمع، مصافحه، بغل کشی خودداری نمایند.

وی تاکید کرد: اگر چه دید و بازدید عید از سنت های ارزشمند مردم است، ولی در شرایط موجود از انجام این عمل دوری و هرگونه احوال‌پرسی و طلب حلالیت از طریق ارتباطات تلفنی و دیدارهای مجازی صورت گیرد و مسئولین برگزار کننده، ماسک جهت افرادی که فاقد ماسک می باشند در نظر گرفته و هنگام ورود به محل جهت استفاده تحویل داده شود.

مدیر شبکه بهداشت خاش ادامه داد: تیم های بهداشتی در محل کلیه مساجد برگزاری نماز عید قربان مستقر و بر رعایت ضوابط بهداشتی نظارت نموده و گزارش به ستاد مدیریت و مقابله با کرونا خواهند نمود.

وی اظهار داشت: تمامی دستورالعمل های بهداشتی مرتبط با پیشگیری از بیماری کرونا و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو با توجه به سنت حسنه قربانی در ایام عید به صورت اطلاعیه و پمفلت و از طریق مکاتبه به ائمه معزز جمعه ابلاغ خواهد شد.

دکتر کرد خطاب به امامان جمعه خاش تاکید کرد: از شما بزرگواران تقاضا داریم از هم اکنون از طریق بلندگوهای مساجد نسبت به رعایت موارد پیشگیری از کرونا و تب خونریزی دهنده کریمه کنگو به ویژه دستورالعمل های ‌بهداشتی برگزاری نماز عید با اولویت استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری توصیه نمایید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خاش عید قربان نماز عید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۵۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان

ایسنا/اصفهان مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از کشف و ضبط بیش از ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز و قاچاق از یک واحد صنفی عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در این شهرستان خبر داد.

الهام تاجر در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ارزش این میزان کالای غیرمجاز بیش از یک میلیارد ریال بود که واحد صنفی متخلف به دستور مقام قضایی تعطیل شده و پس از تکمیل پرونده به مراجع ذیصلاح معرفی خواهد شد.

وی ضمن هشدار به خطر استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز، تصریح کرد: مواد غیرمجاز و به ویژه فلزات سنگین که در این گونه محصولات به کار می‌رود، بسیار خطرناک و حتی سرطان‌زا بوده و در بلندمدت آسیب‌های جدی و جبران ناپذیری به پوست وارد می‌کنند.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تأکید کرد: شهروندان هنگام خرید کالاهای سلامت‌محور به نشان غذا و دارو و تاریخ مصرف بر روی برچسب دقت کرده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراتب را به معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کاشان با شماره تلفن ۰۳۱۵۵۴۷۰۲۱۲ گزارش کنند.

تاجر با تأکید بر لزوم آگاهی مردم از اهمیت شناسایی اصالت کالاهای سلامت‌محور مصرفی، افزود: باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب و اطلاع رسانی به موقع، به سمتی برویم که آگاهی مردم در مورد محصولات قاچاق و غیرمجاز افزایش پیدا کند و از آثار سوء آن مطلع شوند.

وی گفت: شهروندان توجه داشته باشند که اصالت کد بهداشتی درج شده روی محصولات را با مراجعه به نشانی fdacrm.ir راستی آزمایی کنند تا برای سلامتی آنها مشکل ایجاد نشود.

مدیر نظارت بر فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی و آرایشی بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: با هدف حفظ سلامت شهروندان، بازرسی از اصناف در گشت مشترک با حضور کارشناسان معاونت غذا و دارو، نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و پلیس اماکن شهرستان کاشان به صورت ادواری انجام می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان بهداشت جهانی ۴۴۳ حمله به تاسیسات بهداشتی غزه را ثبت کرد
  • کشف و ضبط ۱۲۰۰ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی غیرمجاز در کاشان
  • ادامه موج گسترده مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس / در عمان حقوق یک پرستار ۶ برابر ایران است
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)