Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بار‌ها شده زمانی که از مقابل ویترین فروشگاه‌های لباس که رد می‌شویم با صحنه‌هایی مواجه می‌شویم و اگر قصد خرید هم داشته باشیم از انجام این کار منصرف می‌شویم، چرا که بسیاری از لباس‌های موجود در بازار باب میل و سلیقه ما نیست.

این روز‌ها برخی از فروشگاه‌ها با رواج مد و سلیقه غربی علاوه بر اینکه تنوع در لباس‌ها را محدود می‌کنند، فرهنگ استفاده از البسه تکه پاره را در کشور گسترش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از هموطنان به خصوص بانوان از این وضعیت موجود در بازار ناراضی و مدعی هستند که به راحتی نمی‌توانند لباس مدنظر و دلخواه خود را پیدا کنند و برای خرید حتی یک پیراهن مناسب و در خور شخصیت خود باید در بسیاری از فروشگاه‌ها ساعت‌ها جست و جو کنند.

به همین منظور برای بررسی بیشتر به بازار رفته با تعدادی از شهروندان در این رابطه به گفتگو پرداخته و نظر آن‌ها را درباره وضعیت بازار جویا شدم.

یکی از خانم‌ها که بسیار از وضعیت موجود در بازار شاکی بود، گفت: برای خریدن یک مانتوی مناسب که هم از نظر زیبایی و هم از نظر اندازه مناسب و در خور شان من باشد، ساعت‌ها در بازار دور می‌زنم و آخر سر به خرید یک مانتوی معمولی قانع شده و به خانه بر می‌گردم.

این خانم ادامه داد: متاسفانه بسیاری از لباس‌های زنانه که امروز در ویترین فروشگاه ها موجود است یا بسیار جذب هستند و نمی‌توان آن را در هر مجلسی بر تن کرد  یا اینکه از هر گوشه آن یک وجب پاره شده و نمی‌توان حتی آن را نگاه کرد چه برسد به اینکه برای خریدن آن هزینه کنیم.

آقای جوانی که برای خرید تیشرت مردانه به بازار آمده بود در پاسخ به این سوال که آیا آن محصول دلخواهی که به دنبال آن بودی را پیدا کرده است یا خیر؟ گفت: ۲ ساعت تمام در بازار در حال جست و جو هستم و طی این مدت نتوانستم یک پیراهن در خور شخصیت خود پیدا کنم چرا که طرح تیشرت‌های موجود از تصاویر شخصیت‌های غربی تهیه شده و برای اینکه بتوانم یک پیراهن مناسب انتخاب کنم باید ساعت‌ها در بازار به فروشگاه‌های مختلف سرک بکشم.

او گفت: متاسفانه وضعیت بازار به گونه‌ای شده که نمی‌توان مانند گذشته لباسی که مدنظرت است را پیدا کرد و تنوع البسه‌ها هم کاهش پیدا کرده، وقتی در فروشگاه‌ها قدم می‌گذاری همه لباس‌ها مانند یکدیگر هستند.

در این باره با بسیاری از شهروندانی که به بازار آمده بودند به بحث پرداختم که همه آن‌ها نظراتشان یکی بوده و از اینکه نمی‌توانند لباس مورد نظر خود را تهیه کنند، گلایه‌مند بودند.

در ادامه به سراغ چند نفر از فروشندگان لباس رفته با معرفی خود از آن‌ها سوالاتی در این رابطه پرسیدم.

یکی از این افراد که سال‌ها در کار فروش لباس مردانه است، در پاسخ به این سوالم که چرا برخی از فروشگاه‌ها به فروش البسه پاره و نامتعارف مشغول هستند، گفت: برخی از شهروندان برای همین لباس‌ها آمده و فقط از این محصولات برای خود استفاده می‌کنند و طبیعی است که ما فروشندگان البسه برای کسب سود بیشتر و نگهداشتن مشتریانمان نیاز‌های آن‌ها را برای عرضه به بازار بیاوریم.

او گفت: مشکل امروز بازار ما فروش اینگونه محصولات نیست، مشکل این است که فرهنگ استفاده از این نوع البسه در جامعه رواج پیدا کرده و تقاضا برای خرید آن‌ها بیشتر شده است.

یکی دیگر از فروشندگان که سال‌ها در حوزه فروش مانتو است، در این باره گفت: ما به عنوان فروشنده خرد در بازار هستیم و محصولات خود را از عمده فروشان و کسانی که این محصولات را وارد کشور کردند، تهیه می‌کنیم.

او ادامه داد: هر چه در بازار برای فروش مناسب باشد، را ما تهیه کرده و برای توزیع میان مشتریان وارد فروشگاه می‌کنیم.

نکته حائز اهمیت این است که متاسفانه نظارت بر بازار تولید و توزیع لباس در بازار محصور است نهاد‌ها نظارت کننده در این رابطه اقدام به خصوصی نکرده و از طرفی دیگر شاهد فروش لباس‌های تکه پاره شده در بازار هستیم که این موضوع با فرهنگ ایرانی اسلامی در تضاد است.

با توجه به آغاز فصل گرما بیشتر در این برهه از سال با چنین مشکلی مواجه هستیم و لباس‌های تابستانه بیشتر مورد هدف طرح‌های نامتعارف هستند.

واکنش پلیس در خصوص عرضه لباس پاره

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات پلیس برای برخورد با فروشندگان و عرضه کنندگان لباس‌های نامتعارف در بازار، اظهار کرد: اقداماتی که نیروی انتظامی انجام می‌دهد، موضوعی همه جانبه است.

وی افزود: همانطور که با فروشندگان موادمخدر، معتادان متجاهر، مفسدان اقتصادی، سارقان و جرایم جنایی برخورد می‌کنیم؛ با عرضه کنندگان و تولیدکنندگان لباس‌های نامتعارف در سطح پایتخت نیز در حال برخورد هستیم.

سردار رحیمی تصریح کرد: با توجه به آنچه که درخصوص انجام ماموریت و وظیفه در چارچوب امنیت اخلاقی بر دوش ما گذاشته شده است، در حال ایفای وظیفه هستیم و در این راه نیز اقدامات قابل توجهی اجرا شده است.

وی افزود: برنامه پلیس در بخش برخورد با تهیه کنندگان و فروشندگان لباس‌های نامتعارف جزء اولویت‌ها است و حتما این اتفاق خواهد افتاد و کسانی هم که به بد حجابی تجاهر می‌کنند نیز مورد هدف پلیس هستند.

رئیس پلیس پایتخت بیان کرد: تمام دوزندگان، واحد‌های صنفی، خیاطی‌‎ها و تولیدی‌ها در رادار پلیس قرار دارند و به نوبت برای برخورد با متخلفان حوزه تولید پوشاک به خصوص تولید کنندگان لباس‌های نا متعارف خواهیم رفت.

با توجه به طرح این موارد باید شاهد آن باشیم که دیگر خبری از لباس‌های تکه پاره و دارای طرح‌های نامتعارف در بازار و ویترین فروشگاه‌ها نباشد، لذا این موضوع عزم جدی برخورد پلیس با وارد کنندگان البسه این چنینی را می‌طلبد تا دیگر بازار به خود رنگ چنین اجناسی را نبیند.

بیشتر بخوانید

وقتی مانکن‌های زنده، ویترین مغازه‌ها می‌شوند

خط و نشان رئیس پلیس تهران برای عرضه کنندگان لباس پاره

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نیروی انتظامی کنندگان لباس فروشگاه ها برای خرید تکه پاره لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۵۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارت سوخت در بازار سیاه

به گزارش همشهری آنلاین، اما صحبت‌های وزیر نفت مبنی بر اینکه به‌زودی سوخت‌گیری فقط با کارت سوخت شخصی انجام می‌شود و دیگر خبری از کارت سوخت آزاد در جایگاه‌ها نخواهد بود، باعث شد عده‌ای به فکر فروش کارت‌های سوخت به عده‌ای که سوخت‌گیری برایشان چالش خواهد شد، بیفتند.

اگر سری به سایت‌های فروش بزنید، آگهی‌های مختلفی را برای فروش کارت سوخت می‌بینید که قیمت‌های جالبی دارد، قیمت‌هایی که از یک‌میلیون‌ تا ۲۰ میلیون متغیر است. حتما می‌دانید که این روش‌ها کاملا غیرقانونی است و حتی ممکن است باعث شود افرادی کارت‌های سوخت را سرقت کرده و بفروشند و عده‌ای هم این کارت‌های سرقتی را بخرند و بعد توی دردسر بیفتند.

بیشتر بخوانید: حواس جمع به پمپ بنزین بروید کارت سوخت نوروز تامین شد

البته که وزیر نفت این را هم گفته که قرار است از روش‌های غیرقیمتی استفاده کرده تا مصرف سوخت را کنترل کنند و کارت سوخت‌های اضطراری به تعداد معدود در جایگاه‌های سوخت قرار می‌گیرد تا افرادی که کارت سوختشان نرسیده و مشکل دارند، استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران هم گفته که هیچ نگرانی بابت توزیع بنزین وجود ندارد و لازم نیست نگران باشید. با این حال توصیه ما به شما این است که از خرید کارت‌های سوخت خودداری کنید و تا جایی که امکان دارد کمتر از خودروی شخصی استفاده کنید تا سوخت کمتری مصرف شود و سهمیه کارت سوخت‌تان برایتان کافی باشد.

کد خبر 847582 برچسب‌ها سوخت - بنزین (کارت سوخت هوشمند) خبر مهم سوخت - بنزین وزارت نفت

دیگر خبرها

  • شغل پاره‌وقت و پُردرآمدی که در ایران مُد شده
  • واکنش باشگاه پرسپولیس به یک شایعه
  • کارت سوخت در بازار سیاه
  • بازداشت سرایدار خیانتکار یک مزون در شمال تهران
  • دستگیری باند سرقت از مغازه و فروشگاه‌های پوشاک
  • واکنش ابطحی به تجمع برخی روحانیون قم با لباس نظامی
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • (ویدئو) کروکودیلی که در چنگال شیر‌ها گرفتار و تکه پاره شد
  • قیمت عجیب حواله‌های خودرو؛ ۱۲ میلیارد تومان ناقابل!