Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@02:15:07 GMT

جمهوری آذربایجان: هر لحظه باید آماده جنگ باشیم

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۵۵۷۸

جمهوری آذربایجان: هر لحظه باید آماده جنگ باشیم

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در سخنانی رویکرد ارمنستان را به شدت مخرب توصیف کرد و با وجود اعلام پایان درگیری ها با ارمنستان از آمادگی کامل نیروهای نظامی این کشور خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ترند نیوز، ژنرال «ذاکر حسن‌اف»، وزیر دفاع جمهوری آذربایجان در سخنانی رویکرد ارمنستان را به شدت مخرب توصیف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام جمهوری آذربایجان در سخنان خود ارمنستان را مسئول تشدید تنش در منطقه بر شمرد و گفت: با وجود پایان جنگ، اما ما آماده هستیم و هر لحظه باید آماده جنگ باشیم.

وزیر دفاع جمهوری آذربایجان این سخنان را در نشست معاونان وزیر دفاع، فرماندهان نظامی و فرماندهان تشکیلات نظامی این کشور عنوان کرده است.

مقام ارشد نظامی جمهوری آذربایجان همچنین بر افزایش سطح هوشیاری پرسنل نظامی و افزایش توانایی‌های پشتیبانی لجستیکی واحدها تاکید کرد و همزمان ارمنستان را مسئول تشدید تنش عنوان کرد.

این سخنان وزیر دفاع جمهوری آذربایجان پس از مواضع رئیس جمهور این کشور درباره تنش با ارمنستان عنوان شده است.

«الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان در نشست مطبوعاتی مشترک با «شارل میشل» رئیس شورای اروپا در باکو گفت: آذربایجان به درگیری طولانی مدت پایان داد و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را تحقق بخشید. درگیری به پایان رسیده است، اکنون زمان آن است که به صلح بیاندیشیم.

گفتنی است، در پایان سپتامبر سال ۲۰۲۰ با آغاز جنگ در قره باغ کوهستانی و تبدیل شدن آن به یک درگیری طولانی مدت میان نظامیان آذربایجان و ارمنستان دوطرف متحمل تلفات غیرنظامی فراوانی شدند.

با این حال، تلاش‌های بسیار طرفین برای انعقاد آتش بس سرانجام در شب دهم نوامبر ۲۰۲۰ به ثمر رسید و جمهوری آذربایجان و ارمنستان در نهایت با وساطت مسکو توافق کردند که تبادل آتش را کاملاً متوقف کرده و زندانیان و اجساد کشته شدگان را مبادله کنند.

منبع: مهر

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان جمهوری آذربایجان ارمنستان مشرق شارل میشل جمهوری آذربایجان و ارمنستان الهام علی اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۵۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان

وزیر کشور آلمان با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، تحول در دفاع غیرنظامی و همچنین نظامی را درخواست کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، با توجه به وضعیت تهدید جدید در اروپا، "نانسی فایزر"، وزیر کشور فدرال آلمان معتقد است که این کشور نیز باید از نظر دفاع مدنی خود را تغییر دهد.

وی در این باره به خبرگزاری آلمان گفت: «ما باید سرمایه‌گذاری‌های مهم بیشتری در سیستم‌های هشدار خوب، هلیکوپترهای مدرن و سایر تجهیزات انجام دهیم.

این وزیر آلمانی تاکید کرد: همین امر در مورد حفاظت موثر از زیرساخت های حیاتی و مراقبت در صورت بروز بحران صدق می کند.

فایزر همچنین گفت که تجاوز روسیه به اوکراین به یک وضعیت امنیتی کاملاً تغییر یافته منجر شده است که در درجه اول در میان شرکای شرقی اتحادیه اروپا و ناتو مانند کشورهای بالتیک، اما همچنین از طریق تهدیدات سایبری مانند حملات سایبری، جاسوسی و انتشار اطلاعات نادرست در اینجا دیده می شود.

وی افزود: این بدان معناست که: «علاوه بر بازدارندگی و دفاع نظامی، ما باید حفاظت غیرنظامی را نیز تقویت کنیم، بنابراین به گفته وی وزارت کشور فدرال به طور فشرده با وزارت دفاع بر روی یک طرح عملیاتی برای دفاع نظامی و غیرنظامی کار می‌کند.

به گفته وی وزارت بهداشت و اداره حمل و نقل نیز در کار بر روی به اصطلاح OPLAN که به عنوان طرح محرمانه طبقه بندی شده و اکنون در نسخه اولیه در وزارت دفاع موجود است، مشارکت دارند.

تشدید انتقادها از خشونت پلیس آلمان علیه حامیان فلسطینیاناعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • دیدار وزرای خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در قزاقستان
  • بازداشت معترضان به تصمیم پاشینیان برای «واگذاری روستاها» به باکو
  • جزئیات دیدار و گفتگوی مقام بلندپایه نظامی ایران با وزیر دفاع بلاروس
  • اعلام آمادگی بلاروس برای توسعه همکاری‌های نظامی
  • واکنش هند به انتقاد باکو از فروش تسلیحات به ارمنستان
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید