Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین پرتاب موشک «نیو شپرد» مرحله جدیدی برای شرکت «بلو اوریجین» خواهد بود که در تلاش است مشتریان را به انجام چنین پروازهای زیرمداری ترغیب کند.

انتظار می‌رود پرتاب «نیو شپرد» در ساعت ۹ صبح به وقت شرق آمریکا (ساعت ۶ بعدازظهر به وقت تهران) از محلی در بیابان تگزاس غربی در جنوب شرق شهر ال‌پاسو انجام شود و جف بزوس و برادرش مارک به همراه والی فانک، زن هوانورد ۸۲ ساله و الیور دامن ۱۸ ساله (نخستین مشتری که برای این پرواز پول پرداخته است) را به فضا خواهد برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک وب‌کست این پرتاب را در وب‌سایت «بلو اوریجین» از ساعت ۷:۳۰ صبح به وقت شرق آمریکا (ساعت ۴ بعدازظهر به وقت تهران) به طور زنده پوشش خواهد داد.

مسافران بلو اوریجین درون کپسولی که در راس موشک «نیو شپرد» قرار دارد، جای داده خواهند شد.

در جریان پرتاب این کپسول با این موشک به فاصله ۱۰۰ کیلومتری (خط کارمان) از سطح زمین رسانده خواهند شد و مسافران برای چند دقیقه احساس بی‌وزنی می‌کنند و می‌توانند سیاره زمین را در برابر سیاهی فضا ببینند و بعد این کپسول با چتر نجات به زمین بازمی‌گردد و در بیابان تگزاس فرود خواهد آمد. موشک نیز با فرودی نرم به زمین بازخواهد گشت. انتظار می‌رود کل این سفر حدود ۱۰ دقیقه طول بکشد.

قبلا دو بار پرواز آزمایشی موفق این کپسول و این موشک انجام شده است.

اگر پرواز بزوس موفق باشد، او با شرکت در نخستین پرواز زیرمداری بدون خلبان با سرنشینان غیرنظامی تاریخ‌ساز خواهد شد.

همچنین موفقیت در این پرواز با حضور والی فانک ۸۲ ساله و الیور دامن ۱۸ ساله رکوردی برای سالمندترین و جوانترین فضانورد به جای خواهد گذاشت.

فانک که یک خلبان آزمایشی سابق است یکی از ۱۳ زنی بود که در ماموریت «مرکوری ۱۳» در دهه ۱۹۶۰ تعلیم فضانوردی دید، اما در آن هنگام به فضا فرستاده نشد. اولیور دامن، نوجوان هلندی نیز می‌تواند به جوانترین فضانورد جهان بدل شود

کد خبر 615604

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۵۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند

به گزارش خبرگزار مهر، «عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم، اظهار کرد: برای معلمان عزیزی که از طریق نرم‌افزار «شاد» با دانش‌آموزان در ارتباط هستند، یک بسته هدیه اینترنت در نظر گرفته‌ایم که می‌توانند تا سقف ۳۰ گیگابایت، رایگان استفاده کنند.

وی افزود: این بسته به صورت اتوماتیک برای کسانی که در «شاد» هستند، فعال می‌شود و نیاز به ثبت‌نام ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین با بیان اینکه پایگاه پرتاب جدیدی که در جنوب کشور در حال ساخت است، در دولت سیزدهم کلید خورد اظهار کرد: امیدواریم امسال بتوانیم فاز اول آن را به اتمام برسانیم و اولین پرتاب را تا پایان سال از پایگاه فضایی جدید انجام بدهیم که پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

زارع‌پور گفت: پایگاه پرتاب فضایی چابهار، پایگاه بسیار راهبردی در حوزه صنعت فضایی کشور خواهد بود.

ادامه دارد…

کد خبر 6093994 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر
  • تا پرتاب ماهوار از پایگاه فضایی چابهار وقت زیادی باقی نمانده
  • هدیۀ اینترنت ۳۰ گیگابایتی برای معلمان
  • ایران در آستانه پرتاب ماهواره از پایگاه فضایی چابهار
  • هدیه اینترنت ۳۰ گیگابایتی دولت برای معلمان
  • زارع‌پور: بسته اینترنتی ۳۰ گیگابایتی برای معلمان فعال می‌شود
  • معلم‌های «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • معلمان «شاد» ۳۰ گیگابایت اینترنت رایگان دریافت می‌کنند
  • بسته هدیه اینترنت ۳۰ گیگا بایتی دولت به معلمان+ جزئیات
  • ۳ فضانورد چینی به زمین بازگشتند