Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: سازمان ملل متحد با هدف کمک انسان‌ دوستانه 19 دستگاه اکسیژن‌سازی را تحویل سالمندان استان اردبیل می‌دهد.

بهزاد ستاری 29 تیر در مراسم گرامیداشت هفته بهزیستی در اردبیل اظهار کرد: این دستگاه‌های اکسیژن‌ساز در گرامیداشت هفته بهزیستی تحویل مراکز نگهداری سالمندان می‌شود تا در صورت ابتلای سالمندان به کرونا از آنها استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به واکسیناسیون گروه سنی سالمندان اشاره کرد و گفت: بیش از یک‌هزار و 267 نفر سالمند مقیم در مراکز نگهداری سالمندان بهزیستی تحت پوشش واکسن ضد کرونا قرار گرفته و از این لحاظ استان اردبیل رتبه اول را دارد و صد درصد سالمندان مقیم تحت پوشش قرار گرفتند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به رویکرد این سازمان در سال 1400 اشاره کرد و افزود: امسال در کنار بحث اشتغال، بیمه حمایتی کارآفرینان و کارفرمایان، سعی بر این است تا توسعه مراکز روزانه سالمندان و راه‌اندازی خانه‌های حمایتی را انجام دهیم.

ستاری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در دهه فجر سال گذشته با جمعیت تحت پوشش 18 هزار نفر تلاش شد تا 43 مرکز خدمات بهزیستی با عنوان مثبت زندگی در سطح استان اعم از شهرها و روستاها راه‌اندازی شود که راه‌اندازی این مراکز همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: در این مراکز سعی می‌شود به صورت محله‌محور و در قالب 22 فعالیت از جامعه هدف بهزیستی در بخش‌های مختلف حمایت همه‌جانبه انجام گیرد.

ستاری به اشتغالزایی 800 نفر بر اساس عقد قرارداد با کارآفرینان و پرداخت بیمه مددجویان اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با پرداخت حق بیمه تمامی افراد معلول و مددجویی که در کارخانه‌ها فعالیت می‌کنند، توسعه اشتغال را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: در سطح استان در تلاش هستیم تا خانه‌های حمایتی را راه‌اندازی کنیم که تاکنون شش مورد خانه حمایتی راه‌اندازی شده و امسال تلاش بر توسعه مراکز و خانه‌های حمایت در سطح استان است.

ستاری به فعالیت چهار مرکز روزانه سالمندان نیز اشاره کرد و گفت: هر چند ظرفیت خالی را در مراکز نگهداری سالمندان در استان شاهد هستیم اما تلاشمان بر این است تا در مراکز روزانه به سالمندان خودمان پزشکی، توانبخشی، ورزشی، فرهنگی و... ارائه شود.

وی اظهار کرد: با توجه به شاکله فرهنگی در استان اردبیل، کمتر خانواده‌ای حاضر می‌شود که پدر و مادر سالمند خود را در مراکز سالمند قرار دهد به طوری که از ظرفیت 200 نفری چهار مرکز سالمندان استان حضور 130 نفر را شاهد هستیم که این موهبت الهی را باید قدر دانست.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: در گرامیداشت هفته بهزیستی برنامه‌های مختلفی در سطح استان برگزار می‌شود و تلاشمان بر این است تا این خدمات همچنان برای جامعه هدف توسعه پیدا کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان بهزیستی دستگاه اکسیژن ساز سازمان ملل متحد استانی اجتماعی استان اردبیل سطح استان راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۷۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در سطح استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، حامد رضایی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی «سلام ساوالان» ضمن تبریک روز روانشناس اظهار کرد: شعار روز روانشناس سال‌جاری «امیدآفرینی با توسعه خدمات روانشناسی، مشاوره و مشارکت مردم» است و سازمان بهزیستی به عنوان متولی امر و ادارات کل بهزیستی استان‌ها و ادارات بهزیستی شهرستان‌ها نیز به تبع این اداره، مسئولیت‌های ویژه‌ای در حوزه خدمات روانشناسی دارند و ما نیز سعی داریم تا با تلاش همکاران در این زمینه، بهترین خدمات را به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی افزود: یکی از خدمات ویژه بهزیستی، مشاوره رایگان، امن و محرمانه خط تلفنی ۱۴۸۰ است که همه مردم می‌توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۲ شب از این خدمات مشاوره‌ای در زمینه‌های خانواده، تحصیلی، تربیت فرزند، اختلالات روانی، ازدواج، شغلی و کودک و نوجوان استفاده کنند.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل ادامه داد: در سطح استان بیش از ۷۰ مرکز روانشناسی و مشاوره، خدمات متفاوتی را به مردم ارائه می‌کنند و همگی سعی دارند تا آلام مرتبط با روح و روان انسان‌ها را کاهش دهند.

رضایی افزود: ما نیز سعی داریم تا آموزش‌هایی را مطابق با علم روز روانشناسی به روانشناسان و افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، ارائه دهیم تا ضمن پیشرفت این حوزه، خدمات بهتر و تخصصی به جامعه هدف ارائه کنیم.

وی اظهار داشت: از طرف بهزیستی برای حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه به جهت استفاده از خدمات روانشناسی، یاری برگ ارائه می‌کنیم که به روانشناسان مربوطه تحویل داده می‌شود و هزینه جلسات مشاوره افراد تحت پوشش را بهزیستی متقبل می‌شویم.

رضایی گفت: همچنین در این زمینه دغدغه مهمی که در دولت سیزدهم پیگیر آن هستیم، تحت پوشش قرار گرفتن خدمات مشاوره و روانشناسی است تا عموم مردم بتوانند به راحتی از این خدمات استفاده کنند.

کد خبر 748819

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • گلایه مددجویان بهزیستی از عدم تحویل کولر گازی
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • پدیده جدید و مشکوک « پاکدم » در مراکز تفریحی شهر
  • پدیده جدید و مشکوک «پاکدم» در مراکز تفریحی شهر
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی