Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ استان فارس یکی از همسایگان استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که مراودات مردم این استان به خصوص یاسوجی‌ها با استان فارس و به ویژه با شهر شیراز از گذشته ها تنگاتنگ بوده است.

مردم استان کهگیلویه و بویراحمد بسیاری از امورات مهم و اساسی خود را در شهر شیراز پیگیری می‌کنند و روزها صدها و شاید هزاران کهگیلویه و بویراحمدی در مسیر یاسوج به شیراز در حال تردد هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشترین مراودات مردم استان کهگیلویه و بویراحمد با استان فارس مربوط به حوزه درمان است که پیگیر سلامت خود در شهر شیراز و اطباء حاذق این شهر هستند.

البته تعداد زیادی از کهگیلویه و بویراحمدی ها نیز در شهر شیراز سکونت دارند و از قدیم ساکن این شهر بوده‌اند و اولویت سکونت را بعد از استان خود شهر شیراز انتخاب کرده‌اند که به دلایل مختلف از جمله نزدیکی و همسایگی با استان و نردیکی فرهنگ دو استان است.

همچنین علمای زیادی از استان کهگیلویه و بویراحمد در شیراز مقیم هستند و مدرسه علمیه خان شیراز که یکی از معتبرترین مدارس علمیه جنوب کشور محسوب می‌شود توسط آیت الله العظمی ملک‌حسینی بنیان نهاده شده بود و اکنون نیز توسط آیت‌الله  سید شرف‌الدین ملک حسینی مدیریت می‌شود.

در حوزه فوتبال نیز هواداران کهگیلویه و بویراحمدی از گذشته‌ها دوستدار تیم‌های فوتبال شیرازی بوده‌اند و البته تعداد زیادی از بازیکنان و استعدادهای ناب فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد در تیم‌های شیرازی من جمله برق، فجر، کما و مرصاد نبوغ پیدا کردند و به عبارتی فوتبال کهگیلویه و بویراحمد تا حد زیادی مدیون باشگاه‌های سازنده فارس است.

هوادار فوتبال کهگیلویه و بویراحمد هر چند در این سالها دل پر خونی از حذف تیم‌های خود مثل شهرداری یاسوج در لیگ های معتبر کشوری به دلیل عملکرد ضعیف مسئولان دارند اما از پیروزی تیم‌های شیرازی به خصوص فجر شهید سپاسی همیشه خوشحال شده‌اند.

دلیل دیگر اینکه با حضور تیم‌هایی مثل فجر و برق در لیگ‌های معتبر کشوری هواداران کهگیلویه و بویراحمدی که فاصله چندانی با شهر شیراز ندارند و البته در استان خودشان به دلیل عملکرد فوق‌العاده ضعیف مسئولان غیر ورزشی از دیدن بازی‌های مهم محروم هستند برای تماشای دیدارهای جذاب فوتبال به ورزشگاه حافظیه می‌روند و هواداران کهگیلویه و بویراحمدی همیشه یک پای ثابت این ورزشگاه تاریخی هستند و امروز با موفقیت تیم فجر سپاسی به دلیل حضور در لیگ برتر فوتبال ایران یقیناً خوشحال خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز فوتبال شهید کهگیلویه و بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شهر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۸۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوشحالی بوفون از صعود پارما به سری آ

جان لوئیجی بوفون دروازه‌بان اسطوره ای سابق و مدیر فعلی تیم ملی ایتالیا، پس از اینکه پارما تیم سابق خود صعودش به سری آ را قطعی کرد در صفحه شخصی خود نوشت: بالاخره سری آ ! چقدر هیجان انگیز است که شادی را در چهره کسانی می‌بینم که سال‌های آخر دوران بازی‌ام را با آنها تقسیم کردم.

دوستان عزیز، طرفداران عزیز پارما، از این دستاورد که به مدت طولانی به دنبال آن بودیم لذت ببرید. این فصل بهترین زمان برای کسب آن بود!  تبریک به بازیکنان، کادر فنی و مربیان! با تمام وجودم، زنده باد پارما!

بوفون  در سال ۱۹۹۵ اولین بازی خود را در تیم پارما انجام داد و در سال ۲۰۰۱ به یوونتوس پیوست، اما برای یک دوره دو ساله بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ به این باشگاه بازگشت و در نهایت در همین باشگاه از فوتبال خداحافظی کرد.

پارما با تساوی یک بر یک مقابل باری ۷۴ امتیازی  و در صدر جدول سری بی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • خوشحالی بوفون از صعود پارما به سری آ
  • راهیابی هنرمندان کهگیلویه و بویراحمدی به جشنواره تئاتر مسجد
  • اعزام نخستین گروه از عمره‌ گزاران کهگیلویه‌ و بویراحمد به سرزمین وحی
  • حضور جیمی کرگر در دیوار زرد هواداران دورتموند و خوشحالی شدید از به ثمر رسیدن گل نیکلاس فولکروگ / فیلم
  • ۴ مدال خوش‌رنگ سهم کشتی‌گیران نونهال کهگیلویه و بویراحمدی در مسابقات قهرمانی کشور
  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • مصاف خیبر خرم آباد با فجر سپاسی فردا در شیراز
  • استاد دانشگاه کهگیلویه و بویراحمدی نمونه کشوری
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • اعتراض فجرسپاسی به رای بازی جنجالی لیگ یک