Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@00:22:44 GMT

وزیر غرب‌گرا آموزش‌ و پرورش را نابود می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۷۸۱۳۸

وزیر غرب‌گرا آموزش‌ و پرورش را نابود می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر؛ کانون تربیت اسلامی در بیانه‌ای نسبت به انتخاب وزرا آورده است: رویکرد تحول‌خواهانه رئیس‌جمهور منتخب عده‌ای را به این توهم واداشته‌است که تحول را نه با هدف بازگشت به ارزش‌های انقلاب اسلامی بلکه با نگاه غیرانقلابی خود تفسیر نمایند.

دراین‌میان شنیده می‌شود جریان غرب‌گرا در آموزش‌وپرورش که سال‌ها با اقتدار حکمرانی کرده‌است تحرکاتی را آغاز کرده تا موقعیت خویش را تثبیت و برنامه‌های خود را در دولت آینده نیز پیگیری نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگزاران تفکر غرب‌گرا سال‌هاست که زمام امور آموزش‌وپرورش را در دست دارند و از جمله ویژگی‌های شخصی‌شان آنست که چهره‌هایی متدین و غالباً دانش‌آموخته مدارس مذهبی غیرانقلابی می‌باشند اما به دلیل نگاه متحجرانه به دین و نیز به دلیل آنکه اکثراً تحصیلات عالیه خود را در غرب آموخته‌اند سیاستشان از دیانت شأن جداست و با پیچیدگی فراوان تلاش می‌کنند آموخته‌های سکولار خود را در قالب برنامه، حتی سند تحول، در عرصه تعلیم و تربیت به اجرا در آورند.

عمق اندیشه اصحاب این جریان، ایدئولوژی زدایی از نظام تعلیم و تربیت کشور است و به‌همین دلیل در مسند دانشگاه فرهنگیان برای تضعیف برنامه تربیت‌معلم طراز نظام اسلامی و کاهش دانشجو معلم تلاش کردند. از بیم آنکه مبادا جایگاه دیگر دانشکده‌های تربیتی تضعیف شود. درعین‌حال به موازات آن جای پایی هم برای ترویج اندیشه غربی در دانشگاه فرهنگیان باقی گذاشتند و کرسی یونسکو را ایجاد کردند.

در شورای عالی آموزش‌وپرورش نیز تا توانستند زیرنظام‌های سند تحول را بر خلاف اهداف سند تحول تنظیم و تصویب نمودند تا آنجا که در اهداف دوره‌های تحصیلی مصوب سال هزار و سیصد و نود و هفت واژه‌های ذیل را که در سال هزار و سیصد و هفتاد و نه تصویب‌شده بود حذف کردند:

ولایت‌فقیه، تولی و تبری، معنای جهاد و شهادت امربه‌معروف و نهی از منکر، حکومت دینی، روحیه سلحشوری و دفاع از کیان کشور اسلامی، انس با زبان فارسی آشنایی با زبان عربی، احکام اقتصادی اسلام حمایت از تولید داخلی، واژه دین به‌جای اسلام، حذف سیره امام‌خمینی ره، رساله عملیه و تقلید و جایگزینی واژه پیشوایان دینی به‌جای ائمه معصومین (علیهم‌السلام) در موقعیت حساس فعلی با توجه به‌شدت مشکلات معیشتی و اقتصادی که دولت کنونی برای مردم پیش آورده‌است.

بیم آن می‌رود که خطر مشکلات انحراف از آرمان‌های انقلاب اسلامی در آموزش‌وپرورش مورد غفلت قرار گیرد اما ازآنجاکه رئیس‌جمهور منتخب به‌درستی بیان کرده‌اند کسانی که عامل پیدایش وضعیت موجود هستند نمی‌توانند منشأ تغییر شرایط و مشکلات باشند در آموزش‌وپرورش نیز این حقیقت مصداق دارد و امیدواریم انتظاری که در جامعه فرهنگیان، خانواده‌ها و حتی دانش‌آموزان پدید آمده و نوید تحولی نشاط‌آفرین در مدارس کشور را می‌دهد. تحقق یابد و زمام امور به وزیری انقلابی، تحول‌خواه و جوان‌گرا و از جامعه معلمان سپرده شود.

کد خبر 5262112

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش وزیر آموزش و پرورش تعلیم و تربیت اسلامی شهرداری تهران ویروس کرونا قوه قضاییه شورای شهر تهران محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران سازمان امداد و نجات هلال احمر وزارت آموزش و پرورش واکسن کرونا کیفیت هوای تهران سازمان هواشناسی امداد رسانی گردشگری آموزش وپرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۸۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امسال ۱۵ نفر نیروی جدید جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام پرنیان امروز سه‌شنبه در آئین تجلیل از معلمان نمونه لرستان با اشاره به شأن و جایگاه معلمی، اظهار داشت: معلمان معجزات الهی بر روی زمین هستند به‌شرط اینکه معلم اعجاز خودش را صیانت و حفاظت کند و قدر آنها بداند.

وی با بیان اینکه در تکریم و حفظ شأن و منزلت مقام معلم هم شخص معلم و هم مردم نقش دارند، افزود: معلمان با مشکلات معیشتی بسیاری مواجه هستند؛ اما آنچه می‌تواند معلم را سرپا نگه دارد عشق به شغل معلمی و نگاه الهی به این شغل است.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش، اضافه کرد: خدای متعال نخستین معلم بشر است و پس از وی پیامبران و اولیا الهی نیز معلمان بشریت بوده‌اند و امروز معلمان ما پا جای پای آنها گذاشته‌اند و این نوع نگاه به شغل معلمی است که اجازه نمی‌دهد سختی‌ها، معلمان را از عشق معلمی جدا کند.

پرنیان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین و اینکه معلمان در این زمینه می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند، افزود: معلمان در هر رشته‌ای که تدریس می‌کنند باید جهاد تبیین را مدنظر قرار دهند و از دستاوردهای نظام و از اعتقادات برای دانش‌آموزان بگویند.

وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر تقویت دانشگاه فرهنگیان، افزود: در برهه‌ای از زمان آمار جذب دانشجو در دانشگاه فرهنگیان از ۱۷ هزار نفر به سه هزار نفر تقلیل داده شد و این ضربه سختی بر پیکر دستگاه تعلیم‌وتربیت وارد کرد به‌نحوی‌که مجبور شدیم معلمان بازنشسته را دوباره به کار بگیریم.

پرنیان به تلاش‌های وزیر آموزش‌وپرورش در دفاع از حق‌وحقوق معلمان و رفع مشکلات دستگاه تعلیم‌وتربیت اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلاتی که معلمان با آن مواجه هستند این است که برخی از والدین نسبت به معلم طلبکارانه صحبت می‌کنند این در حالی است که عِرق معلم به دانش‌آموز مثل عِرق پدر و مادر نسبت به فرزندانش است و هیچ‌گاه بر اساس عناد برخورد نمی‌کند.

وی با تأکید بر اینکه معلم باید نقش معلمی را قدر بداند و در این پیچ‌وخم‌های زمانه تحت‌تأثیر فضاها و جریان‌های سیاسی قرار نگیرد، گفت: سال گذشته حدود ۲۰۰ هزار معلم جذب آموزش‌وپرورش شدند و امسال نیز قرار است ۱۵ هزار معلم جذب آموزش‌وپرورش شوند.

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش، افزود: طی یک سال و نیم باقیمانده دولت اعتبارات لرستان نسبت به کشور باید افزایش یابد؛ چراکه منابع حوزه آموزش‌وپرورش این استان بسیار پایین است درحالی‌که میانگین اعتبارات کشور شش درصد و بودجه لرستان تنها ۲.۵ درصد است.

کد خبر 6099674

دیگر خبرها

  • پویایی و نشاط جامعه در گرو تعلیم و تربیت صحیح است
  • امسال ۱۵ نفر نیروی جدید جذب آموزش‌وپرورش می‌شوند
  • گرامیداشت هفته معلم در اسکو
  • خبر مهم دانشگاه فرهنگیان؛ این افراد بدون کنکور جذب می‌شوند
  • سند تحول آموزش و پرورش، نیازمند تحول
  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • واکنش حاجی‌میرزایی به اظهارات صحرایی درباره سند 2030: از خدا پروا کنید!
  • وزیر اسبق آموزش و پرورش: آقای صحرایی از خدا پروا کنید
  • تزکیه و پرورش اسلامی در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • معلم‌محوری از ویژگی‌های اصلی سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش است