Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که مصرف قهوه و سبزیجات خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ را ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همانطور که مشخص است رژیم غذایی تأثیر قابل توجهی بر سیستم ایمنی بدن افراد دارد، بنابراین گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر مواد غذایی مصرفی بر پیشگیری از بیماری کووید -۱۹ مطالعه جدیدی انجام دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تقریباً ۳۷ هزار و ۹۸۸ نفر در این مطالعه شرکت کردند و میزان مصرف قهوه، چایی، سبزیجات، میوه، ماهی چرب، گوشی فرآوری شده و گوشت قرمز خود را اعلام کردند. ۱۷ درصد از افراد شرکت کننده در مطالعه به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که نوشیدن قهوه در طول روز خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ را به میزان ۱۰ درصد کاهش می‌دهد. همچنین، مصرف حداقل ۰.۶۷ وعده سبزیجات در طول روز که شامل سبزیجات خام و پخته می‌شود خطر ابتلاء به بیماری ذکر شده را کاهش می‌دهد. در حالی که مصرف گوشت فرآوری شده حتی به میزان ۰.۴۳ وعده در روز افراد را در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار می‌دهد.

با وجود اینکه محققان معتقدند که رژیم غذایی نقش مهمی در کاهش خطر ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ دارد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC) اعلام کرده است که واکسیناسیون مؤثرترین راه پیشگیری از بروز بیماری کووید -۱۹ به ویژه نوع شدید و مرگ و میر ناشی از آن است. واکسیناسیون خطر انتقال ویروس کرونا به دیگران را کاهش می‌دهد، بدین صورت میزان شیوع بیماری کووید -۱۹ به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

کد خبر 508430

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس ابتلا به کرونا شیوع کرونا کووید ۱۹ قهوه سبزیجات مصرف ميوه ها و سبزيجات رژیم غذایی شیوع بیماری کووید۱۹ مبتلایان به کووید ۱۹ شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ابتلاء به بیماری بیماری کووید کاهش می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۸۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام