Web Analytics Made Easy - Statcounter

پادشاه اردن در دیدار با رئیس جمهور آمریکا، درباره کمک واشنگتن برای مدرن سازی ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ اردن در راستای پیشبرد روابط نظامی -راهبردی دو جانبه گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا و «عبدالله دوم» پادشاه اردن، در جریان دیداری که در کاخ سفید صورت گرفت، درباره کمک و پشتیبانی آمریکا برای مدرن سازی ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ اردن گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیانیه مطبوعاتی کاخ سفید درباره این دیدار اعلام کرد: سران دو کشور درباره روابط دفاعی -راهبردی دو جانبه تبادل نظر کردند. آن‌ها درباره پشتیبانی و کمک آمریکا جهت مدرن سازی ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ اردن که منجر به قابلیت عملیاتی و کارایی بیشتر نیرو‌های مسلح اردن می‌شود، گفتگو کردند.

بیانیه کاخ سفید همچنین مدعی شد: بایدن و عبدالله دوم درباره چالش‌های قابل توجه در سوریه و علی الخصوص تلاش‌ها جهت اطمینان یافتن از اینکه کمک‌های بشردوستانه به دست مردم سوریه می‌رسد، گفتگو کردند. بایدن همچنین بر فرصت‌های ثبات در خاورمیانه تاکید کرد و از گفتگو‌های بین اردن و کابینه جدید رژیم صهیونیستی اعلام حمایت کرد.

ادعا می‌شود که دولت بایدن قصد دارد همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های مختلف را در ماه‌های آینده شامل مسائل اقتصادی، تقویت کند.

گفتنی است دیدار بین عبدالله دوم و بایدن در حالی انجام می‌شود که پادشاهی اردن هاشمی به عنوان یکی از متحدان ثابت قدم و وفادار ایالات متحده، در دوران ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» روابط پرتنشی را با واشنگتن تجربه کرد.

روابط امان- واشنگتن پس از آن رو به وخامت گذاشت که در سال ۲۰۱۷، عبدالله دوم به ترامپ گفت که تصمیم وی برای به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رسمی رژیم صهیونیستی «پیامد‌های خطرناکی برای ثبات و امنیت منطقه» خواهد داشت.

ملک عبدالله، با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا، به برقراری روابطی بهتر با واشنگتن امیدوار است. دولت بایدن اعلام کرده که سفارت ایالات متحده را به تل آویو بازنخواهد گرداند، اما کنسولگری این کشور را در قدس اشغالی بازگشایی خواهد کرد و روابطش را با تشکیلات خودگردان فلسطین مجدداً برقرار می‌کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جنگنده های اف ۱۶ کاخ سفید جنگنده های اف ۱۶ عبدالله دوم کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۹۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد


به گزارش تابناک به نقل از آسوشیتدپرس، خلبان این اف-۱۶ تنها سرنشین آن بود که توانست خود را بموقع از جنگنده خارج کند و زنده بماند.

هنوز علت سقوط این جنگنده مشخص نیست و تحقیقات درباره آن ادامه دارد.

مقام‌های آمریکایی از پرسنل غیرضروری خواسته‌اند از تردد در محل سقوط هواپیما خودداری کنند زیرا مواد شیمیایی استفاده شده در این هواپیما ممکن است که مخاطراتی برای آنها داشته باشد.

دیگر خبرها

  • یک جنگنده اف - ۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • یک جنگنده اف-۱۶ آمریکا در نیومکزیکو سقوط کرد
  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • وزیر خارجه آمریکا وارد اردن شد
  • درخواست وکلای دولت بایدن برای متوقف کردن عرضه تسلیحات آمریکا به رژیم صهیونیستی
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • درخواست نتانیاهو از بایدن فاش شد
  • شهرداری در حوزه بافت فرسوده چه کرد؟
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • رایزنی تلفنی بایدن با امیر قطر؛ تحولات غزه محور گفتگو‌ها