Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی از روابط بسیار خوبی برخوردار بودند که متأسفانه در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده که امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات حل و فصل شود.

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در مراسم دریافت استوارنامه «یون کانگ هیون» سفیر جدید کره جنوبی در تهران با بیان اینکه دو کشور روابط تجاری و بانکی بسیار خوبی در گذشته داشتند و کره جنوبی در بسیاری از پروژه‌های مهم ایران حضور داشت، اظهار داشت: در سال‌های اخیر بخاطر تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا، روابط دو کشور با مشکل مواجه شد که ضرورت دارد اینگونه مشکلات هر چه زودتر برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور با بیان اینکه برغم وعده‌هایی که کره جنوبی داده همچنان مشکلات بانکی و مالی بین دو کشور پابرجا است، گفت: در زمینه خرید تجهیزات و امکانات پزشکی و دارویی و حتی واکسن کرونا در استفاده از اموال خودمان در بانک‌های سئول باز هم با مشکل مواجه هستیم. در حالی که استفاده ایران از ذخایر مالی خود در بانک‌های کره جنوبی حق روشن و واضح ایران است.

روحانی اضافه کرد: مشکل مالی موجود بین ایران و کره جنوبی تأثیر بسیار بدی در اعتماد مردم ایران به کره جنوبی گذاشته است چرا که در دوران شرایط سخت کرونا مردم ایران نتوانستند از اموال خود در بانک‌های کره استفاده کنند؛ لذا امیدوارم کره جنوبی در فرصت‌های آینده بتواند با تلاش‌های مضاعف این مسأله را جبران کند.

رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی از روابط بسیار خوبی برخوردار بودند که متأسفانه در سال‌های اخیر با مشکلاتی مواجه شده که امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات حل و فصل شود.

«یون کانگ هیون» سفیر جدید کره جنوبی نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور کشورمان، با بیان اینکه از دلسردی دوستان ایرانی خود از روابط تهران و سئول به خوبی آگاه است، اظهار داشت: شرایط اعمال شده که خارج از کنترل ما هم بوده است، روابط تهران و سئول را تحت تأثیر قرار داده است، اما امروز مأموریت ویژه دارم تا نهایت تلاش خود را برای تقویت روابط دو جانبه بکار بگیریم.

کانگ هیون گفت: اگر چه چشم‌انتظار نتایج خوب مذاکرات مرتبط با برجام هستیم، اما کره جنوبی زمان را از دست نخواهد داد و در حال مهیا کردن شرایط و آماده شدن برای توسعه هر چه بیشتر روابط دو جانبه هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی استوارنامه سفیر کره جنوبی در تهران ایران و کره جنوبی رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۷۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در اجلاس ایران و آفریقا و بازدید از نمایشگاه اسکپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

به گزارش ایسنا،‌ در حاشیه دومین اجلاس بین‌المللی ایران و آفریقا "کنستانتینو چیونگا" معاون رئیس جمهور زیمبابوه با رئیس جمهور دیدار کرد.

سید ابراهیم رئیسی نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا را نگاهی راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی دانست و با اشاره به روابط بسیار خوب ایران و زیمباوه، بر عزم مسئولان عالی دو کشور برای گسترش و ارتقای سطح همکاری‌ها تاکید کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران نسبت به توسعه روابط تجاری و اقتصادی با کشورهای آفریقایی، شرکت در این اجلاس و بازدید از نمایشگاه اکسپو را فرصتی بسیار ارزشمند جهت آشنایی هر چه بهتر و بیشتر مسئولان قاره آفریقا با ظرفیت‌های جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف دانست و بر آمادگی ایران برای تبادل این ظرفیت‌ها تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه نیز در این دیدار با اشاره به سابقه دیرینه و دوستانه روابط دو کشور به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خواستار گسترش تعاملات و همکاری‌های تجاری و اقتصادی بیشتر با ایران بر پایه این روابط نزدیک و قدیمی شد.

کنستانتینو چیونگا ضمن تشکر از برگزاری موفق اجلاس بین‌اللملی ایران و آفریقا، سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال کشورهای آفریقایی را اصولی و اطمینان‌بخش عنوان و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری‌ها با ایران تاکید کرد.

معاون رئیس جمهور زیمبابوه با اشاره به عزم مسؤلان این کشور برای اجرای توافقات صورت گرفته با ایران در سفر سال گذشته دکتر رئیسی به این کشور، از اجرایی شدن بخشی از این توافقات خبر داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • رئیس جمهور روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • امیدواری برای توسعه روزافزون روابط دوجانبه ایران و آفریقای جنوبی
  • نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه جمهوری اسلامی ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • اسرائیل در باتلاق غزه/ ایران در حال توسعه‌ روابط دیپلماتیک با آسیا
  • نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • رئیس جمهور: نگاه ایران به آفریقا راهبردی و مبتنی بر منافع جمعی است
  • اراده ایران و کشور‌های آفریقایی در جهت توسعه روابط اقتصادی است