Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی نجباء امروز (سه شنبه) در واکنش به انفجار شب گذشته در بغداد ضمن یادآوری هشدار قبلی خود در خصوص خطر بازگشت تروریسم به شهرهای عراق، از کوتاهی پارلمان و بی‌مسئولیتی دولت الکاظمی بشدت انتقاد کرد.

جنبش مقاومت اسلامی نُجَباء طی بیانیه‌ای انفجار تروریستی در بغداد را محکوم کرد و افزود: «ما از چندین ماه قبل درباره قصد گروهک‌های تروریستی برای هدف قرار دادن مردم بی‌گناه در شهرهای مقدس و مناطق پرجمعیت هشدار داده بودیم، اما گوش شنوایی نیافتیم».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه با اظهار اندوه فراوان از قربانی شدن زنان و کودکان مظلوم در شهرک صدر، آن‌هم در ماه حرام، آمده است: «متاسفانه امروز کشور پس از ایثارگری‌ها و تقدیم شهدای بسیار، به نقطه اول بازگشته و صحنه درگیری و کشتارهای خونین برای رسیدن به پست و مقام است».

 نجَباء در ادامه با تأکید بر اینکه «اجازه نخواهیم داد خون پاک مردم برای تبلیغات انتخاباتی برخی افراد ضعیف‌النفس و بیمار هزینه شود» افزود: «ما در مقاومت اسلامی پیش از آنکه دولت موقت را به‌طور کامل مسئول ناامنی و مصیبت‌های خونین بدانیم، پارلمان عراق را مسئول کوتاهی پرسش‌برانگیز در انجام وظیفه، عدم نظارت و بی‌عملی در قبال این دولت می‌دانیم.»

در پایان بیانیه ضمن هشدار در خصوص عواقب سکوت مقامات مسئول در برابر این مصائب بزرگ، تصریح شده است: «مردم به سکوت رضایت نخواهند داد و ما نیز مانند آنان سکوت را جایز نمی‌دانیم.»

انفجاری که عصر دوشنبه (۲۸ تیرماه) در بازار «الوحیلات» در شهرک صدر بغداد رخ داد به شهادت دست‌کم ۲۹ نفر و زخمی شدن بیش از ۴۰ نفر دیگر منجر شد.

برخی از منابع خبری شامگاه دوشنبه گزارش داده بودند زنی که تبعه بنگلادش بوده با کمربند انتحاری، عامل این انفجار بوده است.

نهم تیر ماه جاری نیز یک انفجار در این شهرک رخ داده بود که چندین نفر زخمی شده بودند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: جنبش نجباء عراق انفجار بغداد داعش شهرک صدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۰۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد

توصیف رئیس‌جمهور ترکیه از بغداد به عنوان «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» با واکنش‌های گسترده کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه پس از پایان سفر به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهن ما، بسیار خرسند شدم».

این پیام با انتقادات گسترده کاربران پلتفرم ایکس در عراق مواجه شد و بسیاری آن را محکوم کردند.

برخی از کاربران با اشاره به استعمارگری امپراطوری عثمان در عراق، نوشتند اشغال این کشور توسط عثمانی بدترین چیزی است که در تاریخ بغداد به یادگار مانده است و مقدمه تمامی درد و رنج امروز عراق است.

توییت اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه پس از ۱۳ سال به بغداد و اربیل سفر کرده و با مقامات عراق دیدار کرد.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی آمریکا خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه ربوده است
  • جنبش انصارالله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • جنبش انصار الله سرکوب دانشجویان آمریکایی حامی غزه را محکوم کرد
  • قالیباف؛ شمشیر را برای رئیسی از رو بست / پایان دیرهنگام سکوتِ مجلس مقابل دولت!
  • جهاد اسلامی کمک‌های آمریکا به اشغالگران را محکوم کرد
  • حمله موشکی گردان‌های المجاهدین به سرزمین‌های اشغالی
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • تکذیب انتقال حماس به کشورهای دیگر از سوی سخنگوی این جنبش
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده