Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:46:19 GMT

ضرورت سرعت گرفتن اجرای پروژه چشمه نور در قزوین

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۰۴۰۸

ضرورت سرعت گرفتن اجرای پروژه چشمه نور در قزوین

ایسنا/قزوین نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه چشمه نور تنها به استان قزوین اختصاص ندارد بنابراین ضرورت دارد تیم ویژه‌ای با حضور سازمان انرژی اتمی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه دانش‌های بنیادین، مجمع نمایندگان و استاندار تشکیل شود تا روند کُند فعلی سرعت پیدا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از همان آغاز فعالیت در حوزه خدمت به مردم حوزه انتخابیه قزوین، آبیک و البرز یکی از دغدغه‌های مهم من احیای پروژه عظیم و راهبردی چشمه‌نور بود ازاین‌رو در دیدارهایی با معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی  داشتم بارها این موضوع را مطرح و خواستار پیگیری آن در سطح ملی شدم.

وی ادامه داد: همچنین در دیدار با زاکانی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز اهمیت پروژه چشمه نور در قزوین را متذکر شدم چراکه این پروژه یک ابر پروژه زیرساختی فناوری در کشور و حتی خاورمیانه است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: این پروژه ملی است و تنها اختصاص به استان قزوین ندارد بنابراین ضرورت دارد تیم ویژه‌ای با حضور سازمان انرژی اتمی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پژوهشگاه دانش‌های بنیادین، مجمع نمایندگان و استاندار تشکیل شود تا روند کُند فعلی سرعت یابد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طی ارائه گزارش به ریاست مجلس بر اهمیت این پروژه تأکید کردم و از ایشان خواستم در سفر استانی به قزوین نگاه ویژه‌ای به پروژه چشمه نور داشته باشند. در دیدار با مسئولان حاضر در مراسم افتتاح آزمایشگاه چشمه نور نیز این موضوع مطرح و مقرر شد در اولین فرصت نشستی مهم برای پروژه چشمه نور در مجلس تشکیل شود.

محمدبیگی بیان کرد: ضرورت دارد تمامی مسئولان مرتبط در سطح ملی در راستای حمایت از این پروژه اقدامات لازم را داشته باشند، از رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز خواهان آن هستم که اعتبار ملی برای این ابرپروژه در نظر بگیرد و این موضوع را نیز پیگیری خواهم کرد چراکه اگر پروژه چشمه نور از طریق اعتبارات ملی پشتیبانی نشود راه‌اندازی آن حداقل ۲۰ سال زمان خواهد برد، ازاین‌رو دغدغه ما این است که هر چه سریع‌تر این پروژه با اعتبارات ملی احیا و مراحل تکمیل آن تسریع یابد.

وی اشاره کرد: متأسفانه استفاده از نیروهای بومی متخصص و توانمند استان قزوین در این پروژه مورد غفلت واقع‌شده و شنیده‌ها حاکی است برخی بدون پشتوانه لازم علمی و تنها بر اساس نگاه سیاسی و یا جناحی و حتی فامیلی در این پروژه حضور دارند، این در حالی است که استان قزوین اساتید و نخبگان علمی بزرگی در خود پرورانده که هرکدام از آن‌ها می‌توانند در حوزه‌های مرتبط اقدامات بزرگی را داشته باشند.

این مسئول بابیان اینکه واحدهای دانشگاهی استان قزوین می‌توانند زمینه تربیت نیروهای متخصص را برای این پروژه مهم فراهم کنند، خاطرنشان کرد: انتظار نداریم نیروهای ضعیف در چنین پروژه‌های مهمی دارای سمت و جایگاه باشند اما نیروهای بومی فعال و توانمند و متخصص استان مورداستفاده قرار نگیرد. تقاضای ما این است که مسئولان در این خصوص حساسیت لازم را داشته باشند.

محمدبیگی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی وظیفه خود را برای حمایت از این پروژه مهم انجام خواهد داد، تصریح کرد: سال ۹۵ حجت‌الاسلام ابوترابی جلسه‌ای برای حمایت از چشمه نور برگزار و موافقت اولیه را برای آن دریافت کرد، ما نیز در سال ۱۴۰۰ پیگیر این پروژه مهم خواهیم بود و جلسه‌ای با هیئت‌رئیسه مجلس، معاونت علم و فن‌آوری، سازمان انرژی اتمی و مسئولان استانی را برای احیای پرقوت پروژه چشمه نور برگزار خواهیم کرد تا این پروژه امیدآفرین با بهره از اندیشمندان ملی و استانی هر چه سریع‌تر فعالیت خود را شروع و برکات آن نصیب مردم عزیز استان و کشور شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی طرح چشمه نور ایران قزوين پروژه سازمان انرژی اتمی پروژه چشمه نور استان قزوین داشته باشند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۰۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به همراه جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.
 
داعی افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است؛ پروژه قطار حومه‌ای «مشهد-گلبهار-چناران» در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰۰ برابری سرعت اینترنت با اجرای موفق پروژه فیبرنوری
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • عاقبت سبقت گرفتن با سرعت بالا (فیلم)
  • ضرورت کاهش سرعت متوسط سالانه خودروها/ مقوله آموزرش در رسانه‌ها پررنگ‌تر شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ضرورت اجرای قانون جوانی جمعیت به طور کامل
  • ضرورت تسریع در ساماندهی میدان «شهید حسن‌پور» قزوین