Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@13:43:20 GMT

یک رهبر کرد سوریه: آماده گفت‌وگو با دمشق هستیم

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۰۴۰۹

یک رهبر کرد سوریه: آماده گفت‌وگو با دمشق هستیم

عضو هیئت ریاست مشترک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه تأکید کرد، این حزب آماده رایزنی با دمشق است و با هیچ کدام از قدرت‌های خارجی موجود در سوریه همراه نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، آلدار خلیل، عضو هیئت ریاست مشترک حزب اتحاد دموکراتیک سوریه در جریان سخنرانی خود در شهر «قامشلی» سوریه به مناسبت نهمین سالروز آغاز بحران در سوریه خاطرنشان کرد: با دوشادوشی و همبستگی اهالی شمال و شرق سوریه توانستیم به دستاوردهای مهمی دست یابیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود، اعضای این حزب بی‌وقفه در معرض حملات به ویژه از سوی نیروهای ترکیه قرار داشته‌اند و این کشور با اقدامات وحشیانه توانست عفرین و  سایر مناطق را تحت کنترل خود دربیاورد.

خلیل همچنین تأکید کرد که آنها تا زمان آزادسازی تمامی مناطق اشغالی آرام نخواهند شد و به مقاومت خود علیه اشغالگران و تروریسم ادامه خواهند داد.

وی اظهار کرد: اگر حزب دموکراتیک کردستان سوریه با نیروهای ترکیه در حمله علیه «کریلا» مشارکت کند، ما دست روی دست نخواهیم گذاشت.

خلیل در خصوص وضعیت سوریه گفت: نیروهای خارجی منطقه‌ای و بین‌المللی به خاطر منافع شخصی خود در این منطقه حضور دارند و بین آنها درگیری وجود دارد اما ما بخشی از این درگیری‌ نخواهیم شد و با هیچ کدام از آنها همراه نمی‌شویم و برای تضمین حمایت و حفاظت از ملت خود و دستیابی به آزادی آنها بی‌وقفه برای هر چیزی آماده خواهیم بود.

وی در خصوص موضع خود در قبال رایزنی با دمشق عنوان کرد، حل بحران سوریه از راه رایزنی سیاسی محقق می‌شود و اداره خودمختار کُرد همواره آماده است تا برای حل بحران سوریه با دولت این کشور بر سر میز مذاکرات بنشیند.

خلیل در پایان سخنرانی خود از تمامی نیروها و احزاب کُرد خواست تا از طرح‌های دشمنان کردستان سوریه پیروی نکنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوريه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۰۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند

به گزارش همشهری آنلاین، وزرای دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای در بیست و یکمین اجلاس خود در آستانه پایتخت قزاقستان ضمن اعلام استقبال از حضور وزیر دفاع کشورمان به عنوان عضو اصلی این سازمان، به صورت یکپارچه و اجماعی حملات تروریستی اخیر در روسیه‌، سوریه، پاکستان و همچنین حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را در بیانیه پایانی محکوم و با خانواده قربانیان این حملات تروریستی ابراز همدردی کردند.

وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای همچنین نسبت به رشد تروریسم بین المللی و تهدیدات جدید آن اعلام نگرانی کردند و بر تقویت روابط دفاعی کشورهای عضو شانگهای تاکید کردند.

کد خبر 847247 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و اسرائیل اسرائیل خبر ویژه سازمان شانگهای

دیگر خبرها

  • وزرای دفاع عضو شانگهای حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کردند
  • محکومیت حمله به کنسولگری ایران در دمشق در اجلاس وزرای دفاع عضو شانگهای
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • دیدار یحیی السنوار با نیروهای مقاومت در خیابان‌های غزه
  • ۶ مرزبان ایرانی بازداشت شده توسط طالبان آزاد شدند
  • ایروانی: ادامه حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی منشأ اصلی بی‌ثباتی در سوریه است
  • خلیل الحیه، از رهبران حماس: آماده آتش‌بسی 5 ساله با اسرائیل هستیم/ حماس در صورتی که کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ میلادی تشکیل شود، آماده زمین گذاشتن سلاح و تبدیل به حزبی سیاسی است
  • رئیسی: خون شهدای حمله تروریستی دمشق موجب ذلت رژیم صهیونیستی شد
  • حضور رئیس‌جمهور در منزل شهید مدافع حرم آقابابایی
  • مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه ادامه دارد