Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: در ابتدای تشکیل دولت ۳۰۰ روستای استان با تنش آبی ۳۰۰مواجه بودند که اکنون این تعداد به ۲۶۵ روستا رسیده است.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، غلامحسین ساقی در نشست خبری وضعیت تنش آبی در شهرها و روستاهای استان اظهار داشت:  ۷۲۹روستای استان دارای جمعتتی با بیش از ۲۰ خانوار هستند که از این تعداد ۶۹۳ روستا  تحت پوشش شبکه آّبرسانی شرکت آب و فاضلاب قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در حال حاضر ۴۳ روستا به طور مرتب با تانکر  و ۵۹ روستا نیز در پیک مصرف به طور موقت با تانکر سیار آبرسانی می شود.

وی گفت:در بودجه سال ۱۴۰۰، ۲۳۰ میلیارد تومان به استان تخصیص داده‌شده که ۱۳۳ میلیارد آن در اختیار استان و مابقی از ردیف‌های ملی باید پیگیری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی ادامه داد: ۹۰ درصد آب استان در بخش کشاورزی، هشت درصد در بخش شرب و دو درصد در حوزه صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساقی به مصوبات سفر رهبری برای تامین آب شرب شهر بجنورد اشاره کرد و گفت:در سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به استان ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح مصوب شد که تاکنون از این مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال تامین شده که این اعتبار ۱۵ سال اجرای طرح را به جلو برده است

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تنش آبی شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۰۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است

آفتاب‌‌نیوز :

محمد رضا غیرتی شامگاه چهارشنبه  افزود: ۵۶ خانوار این روستا در خوابگاه‌های دانش آموزی شهر آبیز اسکان داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی سد‌ها در حال سرریز شدن است عنوان کرد: زیرساخت‌های جاده‌ای در محور‌های مختلف از جمله حاجی آباد به سمت مهمانشهر دچار آسیب شده است.

فرماندار شهرستان زیرکوه با اشاره به آبگرفتگی برخی از روستا‌ها نیز گفت: این آبگرفتگی‌ها به دام روستاییان و اراضی کشاورزی خسارت وارد کرده است.

وی بیان کرد: همچنین برخی از منازل روستایی هم دچار آبگرفتگی شده که نیرو‌های هلال احمر در حال تخلیه آب هستند.

غیرتی گفت: اینک اسکان اضطراری در سطح روستا‌ها نداشته ایم، ولی نیرو‌های هلال احمر آمادگی لازم دارند.

وی تاکید کرد:راه‌های حاجی آباد به مهمان‌شهر بسته، نیرو‌های امنیتی مستقر شده اند و اجازه تردد نمی‌دهند.

بارندگی‌های شدیدی امروز نقاط مختلف استان خراسان جنوبی را در برگرفته و تمامی نیرو‌های امداد و نجات در آماده باش کامل هستند.

هواشناسی خراسان جنوبی امروز هشدار سطح نارنجی صادر و پیش بینی کرده که بارندگی‌ها تا جمعه ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • (تصاویر) شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • شکسته شدن ۲ بند خاکی در زیرکوه / تخلیه برخی از روستا‌ها به علت سیلاب
  • یک روستای زیرکوه خراسان‌جنوبی در حال تخلیه است
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • آغاز آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی در روستای حیله ور
  • سند توسعه خراسان شمالی برای ۵۰۰ روستا عملیاتی شد
  • کنتور برق ۸۵ درصد روستاهای کردستان تکخوانی شد