Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صداوسیمای خراسان رضوی به عنوان رسانه پایتخت فرهنگی ایران برای ایام دهه امامت و ولایت و با موضوع کارکرد‌ها و ویژگی‌های ولایت در جامعه اسلامی به‌عنوان وجه تمایز جامعه شیعیان برنامه‌های جذابی را برای این ایام درنظر گرفته است.

ویژه برنامه‌های سیمای خراسان رضوی 

مجموعه معارفی «نور الهدی» که زنده و مستقیم از حرم مطهر رضوی، در قالب ترکیبی شامل ۱۰ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای که روزانه برنامه‌های صحن و سرای حرم مطهر رضوی را نشان خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنرانی‌ها، مدایح و اشعار آیینی همچنین حال و هوای تصاویر نور باران مضجع شریف به تهیه کنندگی حجت الاسلام امیری و حجت الاسلام رمضان نژاد تولید و پخش خواهد شد.

پخش زنده دعای عرفه از حرم مطهر رضوی به صورت زنده و مستقیم به مدت ۱۲۰ دقیقه پخش خواهد شد؛ تهیه کننده تولید دعای پر فیض عرفه حجت الاسلام رمضان نژاد خواهد بود.

پخش زنده نماز عید قربان از حرم مطهر رضوی در روز عید سعید قربان و حضور مومنان خداجوی به مدت ۴۰ دقیقه تولید می‌شود؛ تهیه کنندگان این ارتباط زنده حجت اسلام امیری و حجت الاسلام رمضان نژاد خواهند بود.

مجموعه اذانگاهی «تا آسمان» ویژه برنامه معارفی که به منظور استقبال از اذان ظهر با کارشناسان مذهبی در تبیین دهه امامت و ولایت تلاش خواهد کرد؛ این مجموعه در قالب ترکیبی ۸ برنامه‌ی ۲۰ دقیقه‌ای زنده و مستقیم پخش می‌شود. تهیه کننده این برنامه محمدعلی صادقی خواهد بود.

بیشتر بخوانید

اعلام محدودیت‌های ترافیکی روز عرفه و عید قربان در مشهد

برنامه صبح‌گاهی «صبح خراسانی» در قالبی ترکیبی با ۱۰ برنامه ۲۰ دقیقه‌ای به جشن‌ها و سرور معنوی و فرهنگی ایام به صورت زنده و مستقیم خواهد پرداخت؛ اعلام برنامه‌ها و فعالیت‌های هر روز در دستور کار برنامه قرار دارد.

مجموعه شبانگاهی «شب شرقی» در قالبی ترکیبی با ۱۰ برنامه ۲۰ دقیقه‌ای انعکاس جشن‌ها و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در خراسان رضوی را برعهده دارد؛ تهیه کنندگی این برنامه برعهده مجید جلیل زاده است.

ویژه برنامه عید قربان تا غدیر در قالبی ترکیبی ۱۰ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای با بخش‌های متنوع و شاد به صورت زنده و مستقیم به فضا‌های فرهنگی و اجتماعی و جشن‌های ایام می‌پردازد؛ تهیه کننده برنامه عباس غلام‌پور خواهد بود.

برنامه‌های صدای خراسان رضوی

«جشن غدیر» با رویکردی به اتفاقات دهه مبارکه امامت و ولایت در روز عید سعید غدیر به مدت ۱۲۰ دقیقه به صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد.

ویژه برنامه «شب‌های غدیر» در ساختار کلامی در قالب ۱۱ برنامه ۵۰ دقیقه‌ای پخش می‌شود.

برنامه «چراغون» در ساختار ترکیبی نمایشی در قالب ۵ برنامه ۹۰ دقیقه‌ای به تهیه کنندگی محمد کمالی در صدای خراسان رضوی پخش خواهد شد.

مجموعه «قربانگاه عشق» به مناسبت عید سعید قربان و جشن بندگی در قالب یک برنامه ۱۲۰ دقیقه زنده و مستقیم پخش خواهد شد.

ویژه برنامه «جشن بندگی» به مناسبت عید قربان در قالب یک برنامه ۱۲۰ دقیقه‌ای زنده به تهیه کنندگی رضایی پور پخش می‌شود.

پخش زنده ومستقیم دعای پرفیض عرفه و نماز عید سعید قربان از حرم مطهر رضوی که زنده به سمع شنوندگان خواهد رسید.

«صدای زائر» ویژه برنامه  در قالب ۱۰ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای با رویکردی به موضوع زیارت تولید و پخش می‌شود.

برنامه دهکده در قالب ۱۰ برنامه ۱۵ دقیقه‌ای با رویکردی به رسوم و جشن‌های مناطق روستایی ارائه می‌شود.

ویژه برنامه عصرگاهی در ساختار کلامی روایی با ۱۰ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای مناسبت ایام دهه امامت و ولایت را زنده و مستقیم پوشش می‌دهد تهیه کنندگی برنامه را محمد کمالی برعهده دارد.

برنامه‌های شباهنگام در ساختار ترکیبی با سه برنامه ۵۰ دقیقه‌ای به‌صورت زنده و مستقیم پخش خواهد شد.

برنامه‌ های «هیچ جا خونه نمیشه» و برنامه «خانواده» در ساختار کلامی با ۱۰ قسمت ۱۵ دقیقه‌ای با پرداختن به مولفه‌های دینی این ایام پخش خواهد شد.

مجموعه‌های نمایش نیز در قالب ۳ برنامه ۱۵ دقیقه‌ای به صورت تامینی پخش خواهد شد.

برنامه‌های رادیو سراسری زیارت

رادیو سراسری زیارت با توجه به حال و هوای معنوی صحن و سرای امام رضا (ع) درصدد انعکاس فضایی معنوی برای زائران و مجاوران حریم ملکوتی هشتمین امام همام است. برنامه‌های پیش بینی شده در رادیو زیارت برای این ایام به شرح زیر است:

«کشیک صبح» عنوان برنامه بامدادی رادیو زیارت است که با محوریت و موضوع فضائل و مناقب امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و نقش ولایت در جامعه اسلامی تهیه می‌شود. این برنامه از سوی مصطفی اعلمی تهیه و با اجرای میثم مسرور هر روز از ساعت ۷ الی ۸ بامداد به‌صورت زنده پخش خواهد شد. گزارش‌های «کشیک صبح» و ارتباطاتی که با زائران برقرار می‌شود را سیدمهران کاظمی به‌عهده دارد.

 «عید رهایی» ویژه برنامه دیگری است که به‌مناسبت ایام مبارک این دهه تهیه می‌شود؛ این برنامه یک جنگ کلامی و آوایی و ترکیبی به‌صورت زنده در قالب  برنامه ۱۲۰ دقیقه‌ای پخش می‌شود. «عید رهایی» توسط لیلی رحمتی تولید می‌شود که زمان پخش آن از ساعت ۹ الی ۱۱ است.

برنامه «باب الهادی» ویژه برنامه روز میلاد حضرت امام هادی (ع) است که در باب فضایل و شخصیت آن امام همام به‌صورت زنده و با مدت ۱۲۰ دقیقه پخش می‌شود. تهیه کنندگی «باب الهادی» به‌عهده محمدحسن روحانی است که با اجرای میثم مسرور از ساعت ۹ الی ۱۱ روز عید پخش می‌شود؛ گزارش‌ها و ارتباطات با زائران را در این برنامه وحید اسدی و مهدی جعفرزاده به‌عهده دارند.

مجموعه «روز لبخند» عنوان ویژه برنامه روز عید غدیر شبکه رادیویی زیارت است  که در قالب برنامه ۱۸۰ دقیقه‌ای پخش می‌شود. این برنامه را لیلا رحمتی تهیه می‌کند و اجرای آن برعهده سیدمهران کاظمی و خانم حداد است که از ساعت ۹ الی ۱۲ روز عید غدیر به روی آنتن می‌رود.

 برنامه «سقاخانه» عنوان برنامه ویژه شبانگاهی شبکه رادیویی زیارت است که با موضوع  نقش و جایگاه ولایت و امامت در جامعه اسلامی تهیه و در قالب ۱۰ برنامه ۱۲۰ دقیقه‌ای از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ به‌صورت زنده پخش می‌شود. تهیه کنندگی این برنامه برعهده ناصر رازجو است و با صدای سیدمهران کاظمی اجرا می‌شود. در این برنامه نیز گزارش‌هایی از سطح شهر و حرم مطهر از سوی وحید اسدی ارسال می‌شود.

ویژه برنامه صحن زندگی (زندگی به شیوه رضوی) عنوان ویژه برنامه خانواده شبکه رادیویی زیارت است که با مشارکت مرکز امور بانوان آستان قدس رضوی در قالب ۱۰ برنامه ۶۰ دقیقه‌ای تهیه و پخش می‌شود. تهیه این برنامه به‌عهده مهدیه دولت نیا و از ساعت ۹ الی ۱۰ هر روز به‌صورت زنده پخش می‌شود.

همچنین برنامه‌های «نجوای عارفان» در قالب ۱ برنامه ۱۵۰ دقیقه‌ای و «منای دل » در قالب برنامه ۹۰ دقیقه‌ای به‌صورت تأمینی برای پخش در این ایام در کنداکتور شبکه رادیویی زیارت قرار داده شده است.

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیمای خراسان رضوی عید قربان حرم مطهر رضوی دعای عرفه صورت زنده و مستقیم شبکه رادیویی زیارت زنده و مستقیم پخش قالب ۱۰ برنامه حرم مطهر رضوی امامت و ولایت ساعت ۹ الی پخش خواهد شد تهیه کنندگی خراسان رضوی حجت الاسلام ویژه برنامه دقیقه ای دقیقه ای ۲۰ دقیقه ای پخش می شود برنامه ها عید سعید روز عید جشن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)

معاونت تبلیغات اسلامی حرم رضوی به مناسبت فرارسیدن شهادت رئیس مذهب شیعه، حضرت امام‌ جعفرصادق (ع)، ویژه‌برنامه‌هایی را در آستان ملکوتی امام رضا (ع) تدارک دیده است.

حجت‌الاسلام حسین شریعتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی اظهارکرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام جعفر صادق (ع) با محوریت رواق بزرگ امام خمینی (ره) از شامگاه جمعه و همزمان با شب شهادت این امام همام با قرائت زیارت امین‌الله و مرثیه‌سرایی توسط مداح و ذاکر نام‌آشنای اهل بیت (ع)، آقای احمد واعظی، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشا آغاز می‌شود.

وی افزود: سخنرانی پیرامون شخصیت ششمین امام شیعیان توسط حجت‌الاسلام والمسلمین علی اوسطی، مرثیه‌سرایی و عزاداری با نوای ذاکران اهل بیت (ع)، آقایان سید محمود علوی و مرتضی اسلامی‌نژاد، از دیگر برنامه‌های شب شهادت این امام همام خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی بیان کرد: در شامگاه شهادت امام جعفر صادق (ع) همچنین زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی میهمان محفل شعرخوانی با حضور جمعی از شاعران آئینی از جمله حجج‌الاسلام سید ابوالفضل مبارز، سید رضا یعقوبی آل، علیرضا خاکساری و علی مقدم خواهند شد.

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد در ادامه به تشریح ویژه برنامه صبح شهادت امام صادق (ع) پرداخت و اظهار کرد: این مراسم روز شنبه پانزده اردیبهشت، ساعتی قبل از اذان ظهر با قرائت زیارت امین‌الله و عرض سلام و ارادت به محضر امام مهربانی‌ها با صدای کبیر قلندرزاده آغاز می‌شود و با بیان احکام دینی توسط حجت‌الاسلام مصطفی رنجبر ادامه می‌یابد.

وی عنوان کرد: اجرای برنامه سرود و همخوانی توسط گروه گلدسته‌های حرم، شعرخوانی آئینی با نوای شاعر و مدیحه‌سرای اهل بیت (ع)، آقای مصطفی جلیلیان مصلحی، و مرثیه‌سرایی و عزاداری در سوگ شهادت صادق آل محمد (ع) از دیگر برنامه‌های روز شهادت امام صادق (ع) خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی اضافه کرد: در این مراسم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی به ایراد سخنرانی می‌پردازد و سپس زائران حریم ملکوتی رضوی با قرائت زیارت‌نامه امام صادق (ع) که توسط آقای قاسم پناهی قرائت می‌شود، به محضر این امام همام عرض ارادت خواهند کرد.

وی اظهارکرد: ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در شامگاه شهادت این امام بزرگوار نیز ادامه دارد و این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشا با قرائت زیارت امین‌الله با نوای احمد واعظی، شعرخوانی شاعر آئینی، آقای علی زمانیان، سخنرانی آیت‌الله سید علیرضا صدر حسینی و عزاداری و مرثیه‌سرایی آقایان جعفر ملائکه و امیر عارف همراه خواهد بود.

کد خبر 750157

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه های رادیو ایران در شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • برنامه‌های رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع) اعلام شد
  • سوگنامه رادیو ویژه شهادت امام صادق (ع)
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام‌جعفرصادق(ع)
  • ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی به مناسبت شهادت امام صادق (ع)
  • تبریک ویژه روز معلم در بخش خبری صداوسیمای آذربایجان غربی
  • ویژه برنامه‌های حرم رضوی به مناسبت شهادت امام صادق(ع)
  • تدارک ویژه صدا و سیمای گلستان در سالروز شهادت امام جعفرصادق (ع)
  • برگزاری ویژه برنامه های گرامیداشت مقام معلم در شهرهای مختلف خراسان رضوی