Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:03:32 GMT

تشریح برنامه‌های اوقاف فارس در دهه ولایت

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۱۰۹۵

تشریح برنامه‌های اوقاف فارس در دهه ولایت

ایسنا/فارس مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس به تشریح برنامه‌های این اداره کل در دهه ولایت و امامت پرداخت و گفت: مجموعه اوقاف و امور خیریه برنامه‌های این دهه را در ۷۰ امامزاده و بقعه متبرکه برگزار خواهد کرد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی سه‌شنبه ۲۹ تیر در جمع خبرنگاران ضمن تبریک اعیاد پیش‌رو، خاطرنشان کرد: فضاسازی بقاع متبرکه اعم از تبلیغات محیطی پیرامون بقعه و آذین‌بندی صحن، راه‌اندازی کاروان‌های شادی با عنوان شمیم ولایت، برپایی مراسم جشن در صحن بقاع متبرکه با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، قرائت دعای عرفه، اقامه نماز عید قربان، جشن میلاد امام هادی‌ (علیه‌السلام) و قرائت زیارت جامعه کبیره، جشن‌های مرتبط با عید غدیر، در این ایام انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با تاکید بر اینکه برنامه‌های دهه ولایت در شهرستان‌ها منطبق با چهار وضعیت رنگ‌بندی کرونایی آبی، زرد، نارنجی و قرمز تدوین شده و اجرا خواهد شد، افزود: بر همین مبنا در مناطق آبی و زرد برنامه‌ها در فضای باز صحن امامزادگان برگزار می‌شود و در مناطق نارنجی و قرمز برنامه‌ها به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد.

موسوی با بیان اینکه مراسم دعای عرفه در ۱۴ امامزاده و نماز عید قربان در ۳ امامزاده برگزار می‌شود، تاکید کرد: در ۷۰ بقعه متبرکه جشن‌های دهه ولایت برگزار می‌شود؛ همچنین ۷ کاروان شادی در این ایام برپا می‌شود.

او در خصوص برنامه‌های اجتماعی اجرا شده در این دهه گفت: اقدامات اجتماعی با عنوان تبرکات علوی، جهت اجرا در دستور کار مراکز افق بقاع متبرکه قرار گرفته است؛ یکی دیگر از فعالیت‌های برنامه‌ریزی شده، قربانی کردن و توزیع گوشت گرم بین فقرا و نیازمندان پیرامون بقاع متبرکه خواهد بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: با توجه به تاکید ائمه طاهرین (ع) بر فضلیت اطعام مومنین در روز عید سعید غدیرخم، توزیع غذای گرم بویژه بین نیازمندان در دستور کار قرار گرفته است؛ ضمنا تمام فرآیند طبخ، بسته‌بندی و توزیع غذا با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام می‌شود.

موسوی با بیان اینکه ارزش ریالی هر سبد غذایی حداقل ۴۰۰ هزار تومان است، خاطرنشان کرد: اجرای این طرح در هر استان براساس بقاع متبرکه شاخص سطح یک و دو، موقوفات مرتبط و توانمندی نیروی انسانی فعال و مشارکت خیرین در استان برآورد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی عيد قربان اوقاف و امور خیریه فارس دعای عرفه اداره کل اوقاف فارس اوقاف و امور خیریه بقاع متبرکه دهه ولایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۱۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره روز ملی خلیج فارس در بوئین میاندشت + فیلم

دهم اردیبهشت ماه یادآور از خودگذشتگی‌های مردمانی دلاور که با مجاهدت خود تسلط و اشغال پرتغالی‌ها را در خلیج فارس پایان داد. به همین مناسبت در تقویم کشورمان این روز را روز ملی خلیج فارس نامگذاری کردند و به پاسداشت این روز همه ساله مراسم‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود.

شهروند خبرنگار ما با ارسال فیلم کنگره‌ای که به همین مناسبت روز گذشته در سالن ورزش آزادی واقع در خیابان قدس شهرستان بوئین میاندشت برگزار شد را به اشتراک گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان

بیشتر بخوانید:

«دریای پارس» یادگاری برای ایران به بهانه روز خلیج فارس

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • برگزاری مراسم سالگرد شهادت امام صادق (ع) در ۱۶۲ بقعه متبرکه گیلان
  • برنامه های عملیاتی عدلیه  کرمان در سال۱۴۰۳ تشریح شد
  • وظیفه جدید وقف کمک به حل مسائل جامعه است
  • یکی از عملکردهای مثبت سازمان اوقاف در نهضت ملی مسکن است
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • برنامه‌های دهه کرامت در اصفهان تشریح شد
  • برگزاری کنگره روز ملی خلیج فارس در بوئین میاندشت + فیلم