Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@10:40:43 GMT

روسیه از آزمایش موفق سامانه اس-۵۰۰ خبر داد

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۱۰۹۹

روسیه از آزمایش موفق سامانه اس-۵۰۰ خبر داد

بر اساس گزارش رسانه های روسیه، سامانه دفاع موشکی نسل بعدی اس-۵۰۰ این کشور در جریان یک مانور تمرینی در محدوده "کاپوستین یار" یک هدف بالستیک با سرعت حرکت بالا را با موفقیت هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، سامانه موشکی پیشرفته اس-۵۰۰ روسیه می تواند طیف کاملی از ابزارهای فعلی و آینده برای حمله از هوا و فضا متعلق به یک دشمن بالقوه و در تمامی سرعتها و ارتفاع ها را هدف بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دفاع روسیه به خبرنگاران گفت، اولین سامانه اس-۵۰۰ بعد از تکمیل یک چرخه کامل آزمایش ها برای واحد دفاع موشکی و هوایی منطقه مسکو تامین خواهد شد.

این وزارتخانه عنوان کرد: سیستم موشکی پیشرفته اس-۵۰۰ یک شلیک آزمایشی جنگی در منطقه تمرینی کاپوستین یار برای هدف گرفتن یک هدف بالستیک با سرعت حرکت بالا را اجرا کرده است و طبق اعلام عوامل ثبت کننده داده، این هدف مورد رهگیری قرار گرفت.

وزارت دفاع روسیه تصریح کرد: شلیک جنگی که در راستای اجرای اقدامات آزمایشی صورت گرفت مشخصه های عملکرد فنی و تاکتیکی این سیستم موشکی و مطمئن بودن بالای این سخت افزار نظامی دفاع هوایی روسیه را تایید کرد. ما برنامه ریزی می کنیم تا اولین سامانه اس-۵۰۰ بعد از تکمیل چرخه کامل آزمایشات برای واحد دفاع موشکی و هوایی منطقه مسکو تامین شود.

سامانه موشکی اس-۵۰۰ در دنیا معادلی ندارد و جایگزین سامانه های اس-۴۰۰ خواهد شد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه پیشتر گفت که در سال ۲۰۲۰ تامین سامانه اس-۵۰۰ برای ارتش روسیه شروع می شود و متخصصان از سال ۲۰۱۷ در حال کار به روی این سیستم بوده اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سامانه موشکی اس500 روسيه سامانه اس ۵۰۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۱۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، درجریان نشستی با فرماندهان ارتش نظامی روسیه درمورد جنگ اوکراین، «والری گراسیموف» (Valery Gerasimov) مسئول عملیات این جنگ، گزارشی به سرگئی شویگو ارائه کرد.

وزیر دفاع روسیه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: به منظور حفظ سرعت مورد نیاز ( در عملیات) تهاجمی، لازم است تا حجم و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی ارائه شده به نیروها افزایش یابد.

روسیه تاکنون یک پنجم از خاک اوکراین را تحت کنترل خود دارد و طی هفته های اخیر پیشرفت هایی در مناطق شرق اوکراین داشته است.

گفتنی است؛ درحالی وزارت دفاع روسیه از صدور دستور افزایش تسلیحات نظامی به جبهه های جنگ با اوکراین خبر می دهد که طی هفته های اخیر کنگره و کاخ سفید بسته کمک های نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی یف را تصویب کرده و پنتاگون نیز از کمک جداگانه ۶ میلیارد دلاری دیگر به اوکراین خبر می دهد.

ر ئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • چین آزمایش بزرگترین ناو هواپیمابر خود را آغاز کرد
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد
  • اصابت موشک روسیه به قلعه هری پاتر + فیلم
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه