Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، پیمان نامدار روز سه شنبه در نشست خبری اعلام برنامه های دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهار داشت: تغییر سبک زندگی افراد در دوران کرونا با مشارکت رسانه ها و اطلاع رسانی مناسب اتفاق افتاد که این مهم نشان دهنده اهمیت رسانه ها در کشور و در سطح دنیا است.
وی افزود: فضای ناامیدی که از سوی رسانه های بیگانه در کشور اتفاق می افتد نقش و جایگاه اصحاب رسانه داخلی را سخت تر می کند و از روز نخست سعی شده با صداقت و آمار درست با اصحاب رسانه و مردم برخورد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسوول گفت: چگونگی اجرای مشارکت عام و اجتماعی در حوزه کرونا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در تمام طول این ۱۷ ماه تلاش شد تا این مفهوم در بین مردم نهادینه شود ولی متاسفانه خیلی از اوقات برخی از مردم توجه نمی کنند و مشکلات زیادی در روند کنترل کرونا به وجود می آید.
وی اظهار داشت:  یکی از اقدامات آگاه بخشی این است که با کوچکترین علائمی به مراکز درمانی مراجعه کنند چرا که همین امروز یک فوتی ۲۰ ساله و ۴۰ ساله داشته ایم که نیازمند توجه بیشتر است.
این مسوول گفت: یکی از معضلات این موج این است که بیماری های غیر کووید افزایش یافته که برای این مهم ها تدابیری اتخاذ شده تا بدین وسیله در زمینه تخت های بیمارستانی با مشکل رو به رو نشویم.
نامدار افزود: هیچ واکسنی در دنیا ایمنی کامل نمی دهد و هم اکنون وزیر بهداشت دولت بریتانیا هم با وجود اینکه واکسن دریافت کرده در قرنطینه است، البته واکسن میزان مرگ و میر و شدت بیماری را کنترل خواهد کرد.
وی با اشاره به فرارسیدن عید قربان و نیر قربانی برای خرید تجهیزات پزشکی مانند کپسول اکسیژن گفت: در استان قزوین کسی به دلیل کمبود اکسیژن فوت نکرده است ولی می توان نذر قربانی در حوزه سلامت هزینه شود چرا که بیمارانی وجود دارند که حتی توان پرداخت هزینه های دولتی را هم ندارند.
این مسوول با اشاره به چگونگی اجرای واکسیناسیون اضافه کرد: واکسیناسیون بالای ۶۰ سال هم اکنون در استان قزوین در جریان است و هیچ برنامه ای در کشور برای واکسیناسیون زیر ۱۸ سال وجود ندارد.
نامدار اظهار داشت: تا چند هفته دیگر برای معلمان، کادر مدرسه و اساتید دانشگاه واکسیناسیون آغاز خواهد شد و سال تحصیلی جدید به احتمال زیاد به صورت حضوری برگزار خواهد شد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: ساختمان الحاقی بیمارستان شهید رجایی با ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار آغاز به کار کرده که می تواند بسیاری از مشکلات را کاهش داده و اتفاق بزرگی را در استان قزوین رقم بزند.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی عید سعید قربان دانشگاه های علوم پزشکی استان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی عید سعید قربان ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی عید سعید قربان دانشگاه های علوم پزشکی استان قزوین استان قزوین علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۱۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین

مهدی جلوخانی مدیرکل دامپزشکی قزوین گفت: واکسینه شدن این تعداد طیور روستایی در فاز دهم طرح واکسیناسیون با به کارگیری از توان نیرو‌های دولتی و با اولویت روستا‌های اطراف مزارع صنعتی طیور و روستا‌های با جمعیت بالای طیور بومی صورت گرفت.

وی ادامه داد: در راستای اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های طیور سازمان دامپزشکی کشور با هدف پیشگیری و کنترل بیماری نیوکاسل در جمعیت طیور روستایی، مرحله دهم واکسیناسیون در جمعیت طیور بومی استان اجرا شد.

جلوخانی با اشاره به اهداف عمده این طرح گفت: ارتقا سطح ایمنی طیور بومی، پیشگیری از وقوع بیماری و همچنین کاهش انتشار ویروس بیماری نیوکاسل از مخازن طبیعی به واحد‌های صنعتی و همچنین کاهش کانون‌های این بیماری در مزارع صنعتی و کمک به تولید و معیشت روستاییان از اهداف طرح واکسیناسیون طیور روستایی بود.

به گفته این مسئول، بیماری نیوکاسل یکی از مهمترین بیماری‌های ویروسی در طیور است که ضمن ایجاد تلفات در جمعیت طیور، خسارات اقتصادی زیادی را در واحد‌های پرورش نیمچه‌های گوشتی و مزارع مرغ تخمگذار به دنبال دارد.

وی افزود: مهمترین راه پیشگیری از بروز این بیماری انجام برنامه واکسیناسیون و رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در پرورش و نگهداری طیور است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • کشته شدن دوچرخه‌سوار قزوینی در تصادف با پراید
  • دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: زهرا ملکی قربانی در تهران فوت کرده نه جاسک!
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • کمک میلیاردی یک موسسه خیریه به نیازمندان قزوینی
  • اخبار ورزشی دوازدهم اردیبهشت استان قزوین
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • خرید بیش از ۹۵میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند