Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-29@01:52:01 GMT

خوزستان چه می‌خواهد؟

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۱۶۲۰

خوزستان چه می‌خواهد؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، وضعیت بغرنج خشکسالی و کم آبی درد رنج بسیاری را به ویژه در سال جاری برای مردم، کشاورزان و دامداران استان خوزستان پدید آورده است.

کم بارش شدید و بی سابقه در در سال بارشی اخیر نیز این مشکلات را دو چندان افزایش داده است که تصاویر دلخراش تلف شدن دامها و خشک کشدن تالابها گوشه ای از این مشکلات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گونه‌ای که گروهی از مردم به ویژه در شهرستان‌های دشت آزادگان، اهواز، حمیدیه، هویزه و خرمشهر نسبت به عدم توجه به مدیریت منابع آبی و عدم تخصیص حقابه زیست محیطی تالاب‌های مهم این منطقه اعتراض دارند و آن را بارها بیان کرده اند.

کشاورزان و دامداران استان خوزستان در این روزها توانستند صدای خود را به گوش مسئولان استانی و کشوری برسانند و اقدامات عاجل و فوری آنان را برای حل حداقل بخشی از آلام مردم خواستار شدند.

در این میان در طول پنج روز اخیر با میدان داری عده‌ای که همواره با اقدامات خود نمک بر زخم مردم خوزستان می‌پاشند شرایط اعتراضات و دغدغه‌های مردم به شکل دیگری مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

افرادی معدود اما هماهنگ در شب‌های اخیر تلاش کردند وضعیت اعتراضات را از مطالبات مربوط به آب و انتقاد از مدیران به مسیرهای انحرافی و درگیری‌های خیابانی بکشانند که این امر مورد حمایت جدی و شبانه‌روزی بوق‌های رسانه‌ای بیگانه نیز قرار گرفته که خود نشانه‌ای مشخص است.

به محض رخداد برخی اتفاقات ناپسند بسیاری از مردم و نمایندگان خبرگان علما و بزرگان عشایر عرب ضمن تاکید بر مطالبات بر حق مردم خط مردم را از اغتشاشگران و اعتراضات کور جدا کردند.

برای مثال آیت الله عباس کعبی که از روزهای نخست به صراحت مسئولان را برای وضعیت اخیر خوزستان مورد انتقاد قرار داد با انتشار بیانیه‌ای به زبان عربی از مردم خواست صفحه خود را از آشوبگران و ناامنی طلبان جدا کنند چرا که خوزستان مهد تمدن امنیت و فرهنگ ایران اسلامی است و مشکلات آن در فضایی منطقی و قانونی و آرام قابل پیگیری و حل است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز برنامه‌ای با حضور جمعی از وجها و بزرگان منطقه بازدیدی را برای آنان از سدهای دز و کرخه ترتیب داد تا وضعیت خشکسالی تا حدودی شفاف‌سازی شود.

مقامات امنیتی و انتظامی نیز ضمن تاکید بر جدا شدن مردم از تعداد اندک آشوب طلب اغتشاشگر برخورد با کسانی که بخواهند اعتراضات مردم را را به شکل غیر قانونی و با ایجاد رفتارهای نادرست که مضر برای مردم و کشور باشد ادامه دهند برخورد قانونی می‌شود.

نکته جالب که مورد توجه قرار گرفته است پوشش لحظه‌ای و پرتعداد رسانه‌های فارسی زبان بیگانه از اعتراضات در برخی است از شهرها توسط عده‌ای است که با تعابیر غلوآمیز سعی در دمیدن بر این آتش دارد.

این رسانه‌ها با نادیده گرفتن مطالبات منطقی و علمی می که در راس آن مخالفت با انتقال غیرقانونی آب همچنین مدیریت منابع آبی و تامین حق‌آبه زیست محیطی است صرفاً وجهه همت خود را پوشش اغتشاشگران حاضر در برخی از صحنه ها قرارداده‌اند که این نشان می‌دهد هدف آنان چیست و چه موضوعی را هدف گرفتند.

مشاهدات عینی خبرنگاران نشان می‌دهد که با روشنگری مردم بزرگان عشایر علما و مسئولان و حضور به موقع برخی دستگاه‌ها برای حل مشکلات تا حد زیادی آرام‌تر شده و مطالب بسیاری از مردم و نمایندگان این مناطق برخورد با معدود افرادی است که بخواهند شرایط را به سمت ناآرامی و در نتیجه عدم توسعه شهرستان‌ها و استان خوزستان بکند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 1103829 برچسب‌ها خوزستان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۱۶۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم مظلوم غزه و فلسطین بیانیه‌ای صادر کرد.

 در این بیانیه آمده است:

با ادامه‌ی نسل‌کشی، کشتار و جنگ در غزه، دانشگاه‌های سراسر جهان بویژه ایالات متحده آمریکا شاهد بزرگ‌ترین موج تجمعات اعتراضی به نشانه‌ی همبستگی با مردم فلسطین و خواهان قطع مراودات علمی با نهاد‌ها و شرکت‌های وابسته به آن و توقف ارسال تسلیحات کشتار جمعی به سازه‌ی فاشیستی هستند.

امروز در مهد به اصطلاح «آزادی بیان» و «آزادی آکادمیک» (آزادی موسسات دانشگاهی، پژوهشی و اعضای جامعه علمی، استادان، پژوهشگران و دانشجویان)، در حمایت از درنده خوترین نیروی تاریخ بشر یعنی دولت فاشیست و آپارتاید رژیم صهیونیستی، آمریکای جنایتکار که خود را متصدی بلامنازع فضیلت‌ها و ارزش‌های انسانی می‌داند در کسری از ثانیه ارزش‌های جهانشمول آزادی را تحقیر و روی راستینِ خود را نشان داده و در یک اقدام بی‌سابقه با اشغال و لگدمال کردن حریم مستقل دانشگاه آن را تبدیل به پادگان کرده و با گسیلِ پلیس ضد شورش، گارد ملی ارتش آمریکا، استقرار نیرو‌های امنیتی و تک‌تیرانداز، نصب دوربین‌های امنیتی نسبت به محاصره دانشگاه و دستگیری، بازداشت و ضرب و شتم صد‌ها استاد و دانشجو اقدام و با پرونده‌سازی، مقدمات تعلیق و اخراج آنها را در راستای سرکوب و خفه کردن صدای حامیان فلسطین و معترضین به ماشین نسل‌کشی فراهم کرده است و سازمان بدنام موساد با استفاده از تکنولوژی شناسایی صورت، دانشجویان را تهدید به از دست دادن موقعیت‌های شغلی و استخدامی می‌کند.

امروز در دوره پسافروپاشی و افول هژمونی نظام سلطه، که تحولات جهانی با سرعت سرسام‌آور حول مسئله فلسطین و غزه قهرمان به پیش می‌رود و خیزش نوین ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های جهان به راه افتاده و نیرو‌های ساحت میدانی جبهه خود را مشخص و حول این مساله دست به صف‌آرایی زده اند دانشجویان و اساتیدِ تمامی دانشگاه‌های ایران اسلامی، حمایت از مردم فلسطین را رسالت و ماموریت اصلی خود قرار داده و پیش‌آهنگ تحولات منطقه‌ای و جهانی باشند و با نمایندگی مطالبات مردمی نگذارند نیرو‌های منحط، اوباش و شیفتگان دموکراسی صوری و گزینشی آمریکایی بر حوزه عمومی مسلط گردند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • تشکیلات خودگردان؛ از مهار اعتراضات ضد صهیونیستی تا سرکوب آن
  • شورایی که به‌دنبال مسائل حاشیه‌ای باشد موفق نیست
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • حمایت مردم استان اردبیل از خیزش ضد صهیونیستی دانشجویان آمریکا و اروپا
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • احتمال حضور ۵ کشتی‌گیر خوزستانی در مسابقات المپیک
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • ببینید | محاصره بذرپاش در میان مردم تبریز؛ اعتراضات به وزیر راه بالا گرفت