Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از هیئت‌های عزاداری محرم خواست تا مراسمات عزاداری و نصب علم‌های عزا را تا پایان روز مباهله آغاز نکنند گفت: رخداد غدیر تنها یک حادثه تاریخی نبود بلکه یک فرهنگ و تفکر و نشانه‌ای برای تداوم خط نبوت است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم در دیدار اعضای بنیاد غدیر آذربایجان شرقی با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه و ایام دعا و تضرع، اظهار داشت: خداوند وعده داده که دعا کنید تا اجابت کنم، اما خداوند برخی دعاها را مستجاب کرده، برخی دعاها را در حق نسل و فرزندان ما اجابت می‌کند و یا در آخرت جبران می‌کند اما در هر صورت دعا به شرط اخلاص اثرات خود را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مؤمنین جشن‌های باشکوه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار کنند، ابراز داشت: هیئات، مردم، مساجد، شهرداری و... هم به صورت خودجوش نسبت به تزیین شهر اقدام کنند تا غدیرخم هر چه باشکوه‌تر بزرگ داشته شود.

تبریز میزبان شاعران 11 کشور دنیا در کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر می‌شود"ضیافت شاعرانه غدیر" برپا می‌شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با انتقاد از اینکه به اعیاد کمتر توجه شده که غدیر مهمترین آن است، گفت: غدیر، مبعث، مهدویت و عاشورا چهار واقعه تاریخی مهم در اسلام است و باید به دلیل اهمیت این ایام، بیش از سایر ایام در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

وی از هیئت‌های عزاداری محرم خواست تا مراسمات عزاداری و نصب علم‌های عزا را تا پایان روز مباهله آغاز نکنند، افزود: رخداد غدیر تنها یک حادثه تاریخی نبود، بلکه یک فرهنگ و تفکر و نشانه‌ای برای تداوم خط نبوت است.

امام جمعه تبریز، با بیان اینکه پیشوند غدیر، «رسالت» و پسوند آن «ولایت» است، خاطر نشان کرد: غدیر، عید دخالت مردم در حکومتداری بوده و هدف غدیر، برپایی حکومت عدل الهی است.

وی زنده نگه داشتن غدیر را به معنی زنده نگه داشتن اسلام دانست و گفت: همه نهادها، ادارات و رسانه‌ها به ویژه صداوسیما وظیفه دارند تا در مورد ترویج فرهنگ غدیر در جامعه اقدام عملی کنند و معارف غدیر را تبیین کنند که اقدامات ریشه‌ای می‌تواند در مدارس و دانشگاه‌ها اجرایی شود.

فرهنگ غدیر باید به فرهنگ غالب جامعه تبدیل شود

حجت الاسلام حسن کاملی فر، رئیس بنیاد غدیر آذربایجان شرقی هم در این دیدار، با اشاره به آغاز دهه امامت و ولایت، ابراز داشت: وظیفه‌ای که در روز غدیر بر عهده ما گذاشته شده این است که حاضران به غایبان تا روز قیامت اطلاع دهند، ضمن اینکه تبیین غدیر در رأس امر به معروف قرار دارد.

وی با تاکید بر جریان سازی علمی، فضای مجازی و رسانه‌ای در مورد اهمیت غدیر، خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ غدیر نیاز به عزم عمومی است چراکه همه در قبال غدیر مسئولند و باید همه به فرهنگ عمومی تبدیل کنند تا مثل عاشورا در زندگی مردم وارد شود.

رئیس بنیاد غدیر آذربایجان شرقی تصریح کرد: غدیر تدبیری برای هدایت نسل‌ها در طول تاریخ و تجلی بیعت با ولایت است و باید به عنوان یکی از مهمتری اعیاد شیعیان مورد توجه جدی قرار گرفته و به فرهنگ غالب جامعه تبدیل شود.

انتهای پیام/111/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی

اولین مرحله از اردوی تیم ملی کبدی بانوان  از ۱۳ تا ۲۱ اردیبهشت به میزبانی تهران در حال برگزاری است و کبدی کاران برای حضور قدرتمند در مسابقات قهرمانی کبدی جوانان جهان در هندوستان آماده می‌شوند.

در این مرحله یاسمین فریدی و ثنا عبدی به عنوان نمایندگان استان آذربایجان شرقی حضور یافته اند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • ساخت ۵۲۵۰ واحد نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی
  • درخواست عشایر شهرستان اهر برای هموارسازی مسیر‌های ییلاقی
  • وزیران تندرو کابینه اشغالگر حمله فوری به رفح را از نتانیاهو درخواست کردند
  • هیئت عزاداری سادات محله فروشان به مناسبت سالروزشهادت امام صادق(ع)
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • عزاداری مردم فهرج در عزای امام صادق+فیلم
  • درخواست مازندران برای اضافه شدن ۳ کشتی‌گیر به اردو
  • اجتماع بزرگ صادقیون در مشهد برگزار شد
  • استان بوشهر در عزای امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشست
  • حضور ورزشکاران آذربایجان شرقی در اردوی تیم ملی کبدی