Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:58:26 GMT

شهروندان اصفهانی از سفرهای غیرضروری بپرهیزند

تاریخ انتشار: ۲۹ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۵۸۲۵۶۴

شهروندان اصفهانی از سفرهای غیرضروری بپرهیزند

محمدعلی صلواتی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه در حال حاضر محورهای مواصلاتی سراسر استان باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است، افزود: روز گذشته ۷۷ هزار و ۹۶۰ دستگاه وسیله نقلیه به استان وارد و ۷۷ هزار و ۹۰۴ دستگاه  از جاده‌های استان خارج شدند.

وی با بیان اینکه حجم تردد خودروها در محورها و راه‌های استان در روز دوشنبه بیست و هشتم تیر نسبت به پنجشنبه هفته گذشته افزایش یافت، خاطرنشان کرد: تعداد خودروهای ورودی و خروجی به استان در این مدت نسبت به هفته قبل از آن به ترتیب ۱۶ و ۱۲ درصد افزایش یافته ‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، بررسی اطلاعات سامانه‌های "پلاک‌خوان" مرکز مدیریت راه‌ها نشان می‌دهد که بیشترین تغییرات تردد ورودی به استان مربوط به استان‌های تهران و فارس بوده و در مقابل تردد در محورهای خروجی متنهی به استان چهارمحال و بختیاری بیشترین تغییرات را داشته است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان اضافه کرد: محورهای آزادراه اصفهان_ذوب‌آهن در مسیر رفت و برگشت، سه راهی مبارکه_اصفهان، زرین شهر_فولادشهر و بالعکس با بیشترین تردد در استان اصفهان به ثبت رسیده است.

وی از مردم خواست برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و شهروندانی که به هر دلیل قصد تردد در محورهای مواصلاتی استان را دارند می‌توانند با تماس با تلفن ۱۴۱ از آخرین وضعیت راه‌ها مطلع شوند.

صلواتی خاطرنشان کرد: نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان در تمام بخش‌ها اعم از راهداری و حمل و نقل، هم اکنون در حالت آماده‌باش کامل هستند.    

۹ ایستگاه‌ در اصفهان، محدودیت‌ تردد خودروها را کنترل می‌کنند

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز از افزایش ایستگاه‌های ایست و بازرسی کنترل ورود و خروج خودروها در اصفهان به ۹ واحد با توجه به قرار گرفتن برخی از نقاط این استان در وضعیت قرمز کرونایی(بسیار پُرخطر) خبر داد.

سرهنگ اصغر زارع در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس اعلام ستاد مقابله با کرونا مبنی بر قرارگرفتن اصفهان و برخی از شهرهای استان در وضعیت قرمز و همچنین افزایش شمار استان‌های پُرخطر، تعداد این ایستگاه‌ها در استان به ۹ واحد رسید.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر این ایستگاه‌ها در ایست و بازرسی‌ها و پلیس‌راه‌های اصفهان – شیراز، شهرکرد، کاشان، سمیرم، شهرضا، نایین، دامنه، سمیرم و شاهین شهر فعال است.

رییس پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان افزود: علاوه بر استقرار نیروهای پلیس راه در این ایستگاه‌ها و فعال بودن دوربین‌های ثبت تخلف، در طول مسیرها نیز گشت‌های سیار به کنترل پلاک خودروها می‌پردازند.

وی یادآور شد: رصد دوربین‌های ثبت تخلف در مبادی ورودی و خروجی اصفهان در روز جاری نشان داد که همکاری شهروندان در کاهش مسافرت‌ها  بهتر از قبل شده و در بیشتر مسیرهای استان ترددها کاهش یافته است.

سرهنگ زارع تاکید کرد: بنابر اصل مُصوب شرایط کرونایی، ورود و خروج از شهرهای دارای وضعیت قرمز (بسیار پُرخطر) و نارنجی(پُرخطر)  ممنوع است و تنها در صورت ارائه مجوز، امکان تردد به این شهرها وجود دارد.

به گفته وی، خودروهای دارای پلاک غیربومی در ورود به شهرهای قرمز و نارنجی در صورت نداشتن مجوز و بی‌توجهی به تذکر برگشت به مبدا، از سوی پلیس، مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

وی مبلغ جریمه ورود و خروج در شهرهای با وضعیت نارنجی را ۵۰۰ هزار تومان و در شهرهای قرمز را یک میلیون تومان عنوان کرد و گفت: بر این اساس از شهروندان درخواست می‌شود که با درک کامل شرایط کرونایی تا بهبود اوضاع از سفر کردن پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا نیز بتازگی اعلام کرد: محدودیت‌های پنجگانه با عنوان "طرح جامع هوشمند در سطح استان" با قرارگرفتن اصفهان و برخی از شهرهای استان در وضعیت قرمز و بسیار پُرخطر همه‌گیری بیماری کووید -۱۹، از ۱۷ تیر به مدت ۲ هفته، بصورت ویژه اعمال می‌شود.

حجت‌الله غلامی افزود: بر این اساس امکان ورود خودروهای دارای پلاک‌های غیربومی به اصفهان و دیگر شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی وجود ندارد و خودروهای دارای پلاک بومی این شهرها هم اجازه خروج ندارند.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهار راه ترانزیت بار و مسافر کشور، رُتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

ویروس کرونا از اسفند سال ۹۸ در کشور شیوع پیدا کرد و تاکنون سه میلیون و ۵۷۶ هزار و ۱۴۸ نفر بطور قطعی به آن مبتلا شده‌اند و شمار جان‌باختگان به ۸۷ هزار و ۶۲۴ نفر رسیده است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا پلیس راهور ناجا تردد جاده ای اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا پلیس راهور ناجا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ویروس کرونا پلیس راهور ناجا تردد جاده ای اصفهان راهداری و حمل و نقل استان اصفهان وضعیت قرمز ایستگاه ها پلیس راه جاده ای راه ها پ رخطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۵۸۲۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۲۶ هزار اصفهانی در گروه آزمایشی تجربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ نماینده تام الاختیار سازمان سنجش و رئیس ستاد آزمون‌های اصفهان گفت: آزمون گروه علوم تجربی با بیشترین تعداد داوطلب در بین گروه‌های پنج‌گانه در استان اصفهان صبح امروز برگزار شد.
رضاعلی نوروزی با بیان اینکه در نوبت اول کنکور امسال ۶۴ هزار و ۷۱۹ داوطلب اصفهانی برای رفتن به دانشگاه با هم رقابت کردند، افزود:آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها در استان در مدت دو روز در پنج گروه آزمایشی علوم تجربی، علوم انسانی، ریاضی، زبان و هنر در ۲۷ حوزه اصلی استان اصفهان برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه حدود ۶۰ درصد داوطلبان این دوره را بانوان تشکیل می‌دهند، گفت:
نوبت دوم آزمون سراسری در روز‌های هفتم و هشتم تیرماه برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • رقابت بیش از ۲۶ هزار اصفهانی در گروه آزمایشی تجربی
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • حیدرآباد؛ اصفهانی نو در قلب هندوستان
  • شهرهای مختلف چگونه با امواج گرمایی مبارزه می‌کنند؟
  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • این جاده اصفهان هم سیلابی شد | وضعیت تردد خودروها را ببینید | تصاویر
  • برگزاری ۳۵۰ برنامه در مناطق شهر به‌مناسبت هفته فرهنگی اصفهان
  • صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت
  • آخرین وضعیت بارش‌ها در استان اصفهان / کدام محورهای استان مسدود است؟